וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד יוצא להגנת בנט: "אין תהליך הדתה במערכת החינוך"

4.7.2017 / 14:45

יו"ר יש עתיד הדף את הביקורת שמופנית לאחרונה לשר החינוך, ואמר כי קיים "שיח על ה'אחר', שמוביל להתקפי חרדה. אין להם מקום". על טענת ברק כי הוא מפזר סיסמאות: "יש כאלה שרוצים כאן שיח קיצוני". ח"כ זנדברג: "לפיד שכח מה זה להיות חילוני"

צילום: ועידת מקור ראשון, עריכה: שניר דבוש

"אין הדתה בבתי הספר. יש חרדה באוויר, מזה שצד אחד רודף את השני", כך אמר היום (שלישי) יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, בוועידת מקור ראשון לכלכלה וחברה. לפיד יצא להגנתו של שר החינוך, יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שספג לאחרונה ביקורות על הכנסת תכנים דתיים למערכת החינוך. "כל השיח הישראלי מבוסס על 'אחר', 'אחר' שחותר תחת הקבוצה 'שלנו', וזה מוביל להתקפי חרדה. אין להם מקום", אמר לפיד.

בדבריו התייחס לרצונו לקדם תהליך משא ומתן עתידי עם הפלסטינים, ולהשלכות האפשריות. "יהיו פינויים. לא יהיה פינוי חד צדדי, ואני לא מאמין שזה יקרה בעשור הקרוב", אמר לפיד, שהוסיף כי הוא "מוכן לפנות אם נקבל את כל הדרישות שלנו".

"אנשי הסיסמאות לא אוהבים את זה? בעיה שלהם. למי שלא מבין, מדובר במשחק ארוך טווח, ולהכניס שפה חדשה לפוליטיקה הישראלית, שהוא מכבד, זה לוקח זמן", הוסיף.

בתגובה לדברים, מסרה ח"כ תמר זנדברג (מרצ): "יאיר לפיד שכח מה זה להיות חילוני. הוא פשוט מנותק. מנותק מהמציאות בישראל, מנותק מהציבור שבחר בו לכנסת. אין מחיר שלפיד לא יהיה מוכן לשלם במסע החנפנות שלו לחרדים".

ח"כ לפיד: "אין הדתה בבתי הספר, אבל יש חרדת רדיפה באוויר". מערכת וואלה! NEWS
יוצא להגנת בנט. לפיד עם העיתונאי עמית סגל בכנס/מערכת וואלה! NEWS

על טענתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק, שלפיה לפיד מוביל מנהיגות חלולה, ענה יו"ר יש עתיד כי הוא "מתייחס למציאות מורכבת ולא מוכר סיסמאות. אנשים שאומרים שאנחנו לא אומרים שום דבר, למעשה אומרים שהעמדות היחידות שצריכות להיות כאן הן קיצוניות.

"הרעיון של פריימריז פתוחים אומר שצריך לבטל את נושא המפלגות ובאופן כללי את האידיאולוגיה. הכול יהיה התארגנויות לצורכי ניצחון והפסד. כל הרעיון של השמאל ושל הפריימריז הפתוחים זה שהדת היחידה שכבר נותרה לו זה דת האנטי ביבי. זאת אומרת הם אומרים לא משנה לו בעצם מי ינצח, מי יתאחד, מי יתארגן, העיקר שלא יהיה בנימין נתניהו. בנימין נתניהו הוא פטריוט ישראלי, אני לא חושב שהוא ראש הממשלה הנכון למדינת ישראל בימים אלה, זה לא הופך אותו לא לאיש רע ולא לאדם שצריך לעשות התארגנויות מולו".

(עדכון ראשון: 14:14)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully