וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תושבים מדרום הארץ מוחים: "זמן הנסיעה ברכבת ארוך מדי"

4.7.2017 / 15:18

בעקבות הוספת תחנות רכבת בקו בין אשקלון לתל-אביב, פתחו תושבים מהדרום במחאה על משך הנסיעה שהתארך. לטענתם, הקווים לדרום איטיים משמעותית מהקווים לצפון. "אמרו לנו להודות על כך שיש לנו רכבת"

עריכה: יוסי אלטר

אלפים מתושבי הדרום עושים מדי יום את דרכם למרכז הארץ ברכבת ישראל, אך עבור חלקם הנסיעה הפכה לארוכה וצפופה במיוחד, עקב הוספת תחנות לקו בין אשקלון לתל-אביב. מסיבה זו, הם פתחו בחודש שעבר במחאה ברשתות החברתיות שזכתה לשם "50 דקות". הבוקר (שלישי) הם הגיעו לכנסת והשתתפו בדיוני ועדת הכלכלה במטרה להעלות את מחאתם המתמשכת לסדר היום.

מי שהגיעה היום לכנסת ביחד עם פעילים נוספים ועומדת מאחורי המחאה היא צאלה פינטו, אם לארבעה מקיבוץ זיקים. לדבריה, היא נוסעת מדי יום במשך כמעט שעתיים לכל כיוון ברכבת בדרכה לעבודתה שבתל אביב ובחזרה לביתה. "ח"כים רבים הביעו התעניינות במאבק שלנו ומתכוונים לעזור לנו, אך יש עוד הרבה עבודה", העידה. לדבריה, החליטה לפתוח את עמוד הפייסבוק לאחר הוספת תחנות בת ים וחולון בקו לאשקלון. "התחלתי לשלוח מיילים בנושא למקבלי ההחלטות, ופתחתי עמוד פייסבוק כדי לראות אם יש לי שותפים", סיפרה. מאותו הרגע קיבלה עשרות פניות מאזרחים.

"כולם ניסו לשלוח מכתבים למשרדי הממשלה השונים ולהנהלת הרכבת וקיבלנו תמיד תשובות שטחיות. הכול זה עניין של סדרי עדיפויות, והרצון שלנו הוא להעלות את חיבור הפריפריה למרכז לראש סדר העדיפויות". פינטו אף כתבה שיר על התסכול שהיא חווה בנסיעה ברכבת ושיתפה אותו בעמוד הפייסבוק של מחאת "50 דקות". "בשיחה היומית שלי עם בעלי אני מבקשת ממנו: 'תחזיק את הילדים ערים', רק כדי שאוכל לפגוש אותם", שיתפה.

עוד בוואלה! NEWS:
הכשרה לקויה או תקלה טכנית? מזל"ט המודיעין של צה"ל התרסק פעם נוספת
הלך לעולמו הקשיש בן ה-80 שאושפז לאחר שסבל מהתעללות בבית אבות
"נגיע לכל מקום בעולם": צפון קוריאה טוענת כי שיגרה טיל בין יבשתי

שר התחבורה ישראל כץ בחניכת קו רכבת כרמיאל – תל אביב, מרץ 2017. ערן גילווארג
שר התחבורה חונך את קו הרכבת לכרמיאל./ערן גילווארג

גם זמן רב מיומה של ליאת ארקוס מנתיבות, שהצטרפה למאבק התושבים, מוקדש לנסיעות ברכבת בדרכה לעבודתה בתל אביב. "מאז הוספת תחנות בת ים וחולון בקו שבו אני נוסעת, העומס ברכבת הוא בלתי נסבל ומתקיימות עצירות בתכיפות גבוהה", סיפרה. לדבריה, תחנות אלה האריכו את משך נסיעתה בחצי שעה. "בכירים ברשויות אמרו לנו ש'עלינו להודות על כך שיש לנו רכבת' והתעלמו מעשרות פניות במייל ובטלפון".

תנופת הפיתוח של רכבת ישראל בשנים האחרונות מביאה בשורה של ממש, וקצב הנחת מסילות חדשות בכל אזורי הארץ מהיר יחסית. עם זאת, בתל אביב חסרה תשתית מסילות שתוכל להוביל בו זמנית את מספר הרכבות הנדרש כדי לאפשר תנועה בתדירות גבוהה יותר ולמגוון רחב יותר של יעדים. לטענת ארגון 15 דקות, שמטרתו קיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית, קצב ההצטיידות בקרונות חדשים איטי ביחס לצרכים – ארבעה קרונות בחודש.

כמו כן, תושבי הדרום טוענים כי בעיית התחבורה קשה יותר אצלם, שכן בשונה מקו תל אביב-חיפה, שמציע שירות ישיר, קווי הרכבת אליהם עוצרים בתחנות ביניים, וכך זמן הנסיעה הכולל אינו יכול להתחרות במהירות הנסיעה ברכב הפרטי. לשם השוואה בין תחנת אופקים לתחנת רכבת ההגנה בתל אביב יש 12 תחנות, ואילו בין התחנה הצפונית של תל אביב, תל אביב-האוניברסיטה, לבין תחנת חוצות המפרץ שבחיפה, עוברים הנוסעים בין שמונה תחנות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
נתיבי איילון תל אביב. ראובן קסטרו
"עומס בלתי נסבל"/ראובן קסטרו

"אנחנו קוראים לשר התחבורה להשלים את מהפכת הרכבות ולאפשר הצטיידות מהירה יותר בקרונות לרכבת ולהשלים את התהליכים הנדרשים להרחבת המסילות באזור תל אביב", אמר מנכ"ל ארגון 15 דקות, שאנשיו פועלים לקיצור זמני הנסיעה בתחבורה הציבורית והצטרפו לפינטו במאבקה. לדבריו, צורך נוסף הוא קיצור זמני ההגעה באוטובוסים אל תחנות הרכבת ומהן.

רכבת ישראל מסרה בתגובה לכתבה כי "הרכבת מאשקלון לתל אביב עוצרת גם בתחנות בת ים וחולון בנוסף למסלולה הקודם, מה שמאריך את הדרך בשבע עד תשע דקות. הדבר נעשה בשל שתי סיבות עיקריות: העלייה בכמות הנוסעים בתחנות הללו, ועבודות הרכבת הקלה בתל אביב בגינן נוצר גודש בכניסות לתל אביב. בראיה מערכתית, רצוי להעדיף שהאנשים מגוש דן יגיעו ברכבת לת"א. לצד אלה, קיבולת המסילות בשעות השיא היא מקסימלית, עובדה שלא מותירה בידינו אפשרות להוסיף רכבות. רכבת ישראל עושה ככל שניתן כדי להעניק שרות מיטבי לכל לקוחותיה, בכל מקום במדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully