וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נגיע לכל מקום": צפון קוריאה הכריזה כי שיגרה לראשונה טיל בין יבשתי

בפיונגיאנג טוענים כי המנהיג קים פיקח על הניסוי המוצלח, בטיל שעבר מרחק של 930 ק"מ ותיאורטית יכול לשאת ראש קרב גרעיני. עם זאת, בארה"ב, בקוריאה הדרומית וברוסיה טענו אחרי השיגור כי הטיל היה לטווח בינוני

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קוריאה הצפונית הכריזה הבוקר (שלישי) כי ערכה שיגור מוצלח בטיל בליסטי בין-יבשתי, שלטענתה "מסוגל להגיע לכל מקום בעולם". בצבאות ארצות הברית, קוריאה הדרומית ורוסיה אמרו לאחר השיגור כי מדובר ככל הנראה בטיל בליסטי לטווח בינוני, שנחת במים הכלכליים של יפן. עם זאת, נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין, שכינס דיון חירום ביטחוני, אמר כי הצבא בוחן אפשרות שזה אכן טיל בין-יבשתי.

בדיווח של הטלוויזיה הממלכתית בפיונגיאנג נטען כי מדובר בטיל מדגם "הווסונג-14", שהגיע לגובה של 2,802 ק"מ ופגע "בדיוק במטרה" אחרי שעבר 930 ק"מ במשך 39 דקות. הטיל נורה מבסיס חיל האוויר הקוריאני פנגיון, כמאה ק"מ מצפון-מערב לבירה פיונגיאנג. מומחים סבורים כי אילו הטיל היה משוגר באופן מבצעי, הוא היה מסוגל לפגוע באלסקה.

קוריאה הצפונית עובדת במרץ כדי לפתח טיל בליסטי בין-יבשתי, המסוגל לשאת ראש קרב גרעיני ולפגוע במטרות בפנים ארצות הברית, חרף אזהרות הנשיא דונלד טראמפ והסנקציות המוטלות עליה. "השיגור היה בזווית החדה ביותר שניתן, ולא הייתה לו השפעה שלילית על המדינות השכנות", טענה הטלוויזיה הממלכתית.

הניסוי היה בפיקוחו של המנהיג קים ג'ונג און, ואירע שעות ספורות לפני חגיגות יום העצמאות של ארצות הברית וכמה ימים לפני כינוס פסגת ה-G20, שצפויה לעסוק בהרחבה באיום הנשקף מקוריאה הצפונית.

טיל בליסטי ששיגרה קוריאה הצפונית, 4 ביולי 2017. הטלוויזיה של קוריאה הצפונית, צילום מסך
הטיל ששוגר היום/צילום מסך, הטלוויזיה של קוריאה הצפונית

טראמפ התייחס לשיגור בחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא לועג לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "לבחור הזה אין משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?", צייץ טראמפ. "קשה לי להאמין שקוריאה הדרומית ויפן יסבלו זאת עוד זמן רב. אולי סין תנקוט מהלך משמעותי בקוריאה הצפונית ותשים סוף לשטות הזאת אחת ולתמיד".

ב"ניו יורק טיימס" דווח אתמול כי טראמפ אמר בשיחת טלפון עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי ארצות הברית מוכנה לפעול לבדה נגד פיונגיאנג. לפי גורמים אמריקניים, אמירתו של טראמפ נועדה לשכנע את סין לנקוט פעולה נגד צפון קוריאה. בסוף השבוע ייפגש טראמפ עם ג'ינפינג בפסגת ה-G20, שבה ישתתפו גם מנהיגי יפן ודרום קוריאה, שעמם מקווה טראמפ לשתף פעולה נגד הצפון.

(עדכון ראשון: 9:54)

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תושבים בטוקיו, יפן, חולפים אחרי דיווח על שיגור הטיל של קוריאה הצפונית, 4 ביולי 2017. רויטרס
תושב טוקיו צופה בדיווח של קוריאה הצפונית על השיגור, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully