וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע הסערה: גבעתיים אסרה הכנסת עמותות דתיות לגני ילדים

לפי ההנחיה שפורסמה עם תחילת החופש הגדול, במקרים פרטניים תאושר כניסה של גורמים חיצוניים לגן רק על ידי העירייה ובחתימת רוב הורי הילדים. "זכותם של ההורים להיות מעורבים בקביעת התכנים החינוכיים"

גן לילך, גבעתיים. 28 בנובמבר 2016. מור שאולי
גן ילדים בגבעתיים. למצולמים אין קשר לכתבה/מור שאולי

על רקע סערת ההדתה במערכת החינוך ברחבי הארץ, ראש עיריית גבעתיים רן קוניק פרסם אמש (שני) הנחייה תקדימית האוסרת על הכנסת תכנים חיצוניים לגני הילדים העירוניים. זאת, במעט למקרים שבהם התכנים יאושרו בחתימה על ידי רוב הורי הילדים ומערכת החינוך העירונית-ממלכתית. כמו כן, קוניק ציין שהעירייה תפעל כדי שגם מנהלי בתי הספר, הפועלים בחסות משרד החינוך, ולא בחסות העירייה כמו הגנים, "יאמצו גישה זאת".

ההנחיה פורסמה עוד לפני התכנסותה של ועדה שעליה החליטה מועצת העירייה בחודש שעבר, שתעסוק ב"תהליך ההדתה" שמתרחש לכאורה בעיר. "רבות דובר בחודשים האחרונים בגבעתיים וברמה הארצית גם, על הדתה ובכלל על כניסת עמותות חיצוניות לגני ילדים ובתי ספר ממלכתיים", כתב קוניק בעמוד הפייסבוק שלו. "לאחר ישיבות רבות בנושא, הוחלט כי כל דרישה לתוכן חיצוני מכל סוג שהוא, לרבות בנושאי דת אך לא רק, תוכל להיכנס לגן רק במידה ותהיה עבורה דרישה בכתב, חתומה על ידי רוב הורי הגן". בהמשך, יידרש אישור ממחלקת החינוך בעירייה.


עוד בנושא:
גננות חרדיות פוטרו משיקולי צניעות: "יש השפעה אפילו בגיל הרך"
"מחיקה בוטה של השירות": חוברת של משרד החינוך שוללת גיוס דתיות
סערת ספר האזרחות: "עד סער ובנט, לא הייתה התערבות בוטה כזו"

חוגגים את חג החנוכה בגן "שקד", אריאל. דצמבר 2016. ראובן קסטרו
"פועליך מתוך עקרונות של שקיפות ופלורליזם". למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

ראש העיר הסביר את החלטתו, ש"מבוססת על הרצון לשמר את ההרמוניה השוררת בעיר בין כלל תושביה". לדבריו, "עמדה זו שמה למול עיניה עקרונות של שקיפות, הוגנות ופלורליזם מחשבתי. אנו רואים את זכותם של ההורים להיות מעורבים בקביעת התכנים הערכיים שלהם ייחשפו ילדיהם".

מתנועת גבעתיים חופשית הפועל ברחבי העיר נמסר בתגובה להודעתו של ראש העיר כי היא "מודה לראש העיר על שהיה קשוב למאות תושבי גבעתיים, שהתאגדו בחודשים האחרונים במטרה לשמור על גבעתיים חופשית, וקראו לעצור את ההדתה במערכת החינוך העירונית ובעיר בכלל". עוד נמסר, שההנחיות הן "צעד ראשון בכיוון הנכון, אך עדיין לא מהוות פתרון מלא לבעיה, וחשוב יהיה לעקוב ולראות איך הן יבוצעו בשטח ואיך הן ישתלבו עם הצעדים הנוספים הנדרשים במערכת החינוך העירונית. נמשיך לפעול למען שימור אופיה החופשי, הפלורליסטי והשוויוני של העיר".

כאמור, מועצת עיריית גבעתיים החליטה בחודש שעבר על ועדה שתעסוק ב"תהליך ההדתה", שאותה קידמה סגנית ראש העיר מטעם מרצ ויוי וולפסון. לטענתה, גרעינים דתיים פלשו בשנים האחרונות לגבעתיים והחלו לשנות את צביונה החילוני. "הותקפתי על ידי הגורמים הדתיים במועצת העיר והואשמתי ב'גזענות' ו'הסתה'", כתבה וולפסון בעמוד הפייסבוק שלה לאחר אחד מדיוני המועצה. "תהליך זה שקורה בגבעתיים, של ציבור התושבים שבוחר לעמוד כנגד ההדתה הנמשכת בכל המדינה, נתן את הרוח הגבית לפעולות שאני נוקטת במועצת העיר ואני מקווה שהמאבק יישא פרי", הוסיפה.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully