וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתיחות נמשכת: קוריאה הצפונית שיגרה טיל בליסטי לשטחה הימי של יפן

4.7.2017 / 9:35

פיונגיאנג ביצעה שיגור נוסף של טיל, שנחת בשטחה הימי של יפן. לטענת המדינה הקומוניסטית, מדובר בטיל בליסטי בין-יבשתי - אך בצבא ארה"ב טענו כי היה זה טיל לטווח בינוני. טראמפ לעג לקים: "לבחור הזה אין משהו טוב יותר לעשות?"

צילום: רויטרס

קוריאה הצפונית שיגרה הלילה (שלישי) לים טיל בלתי מזוהה - כך נמסר מצבאות קוריאה הדרומית וארצות הברית. לדברי סיאול, מדובר בטיל בליסטי שנורה מחלקה המערבי של המדינה. בפיונגיאנג הכריזו כי מדובר בטיל בליסטי בין-יבשתי - המסוגל להגיע לארצות הברית - ואילו צבא ארצות הברית טען כי היה זה טיל לטווח בינוני, שלא היווה סיכון על צפון אמריקה.

בעקבות התקרית קרא נשיא קוריאה הדרומית מון ג'ה-אין לכינוס המועצה לביטחון לאומי בסיאול כדי לדון במשבר עם פיונגיאנג. יפן מסרה כי ייתכן שהטיל נחת בשטחה הימי שבים יפן. הטיל נורה מבסיס חיל האוויר הקוריאני פנגיון, וזוהה כ-37 דקות לפני שנחת בים יפן. מנגד, הנשיא מון אמר כי נבדקת האפשרות שמדובר בטיל בין-יבשתי.

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און מפקח על ניסוי בטיל בליסטי לטווח בינוני, 22 במאי 2017. רויטרס
"אין לו משהו יותר טוב לעשות?". קים ג'ונג און/רויטרס

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ התייחס לשיגור בחשבון הטוויטר שלו תוך שהוא לועג לשליט קוריאה הצפונית קים ג'ונג און. "לבחור הזה אין משהו יותר טוב לעשות עם החיים שלו?", צייץ טראמפ. "קשה לי להאמין שקוריאה הדרומית ויפן יסבלו זאת עוד זמן רב. אולי סין תנקוט מהלך כבד בקוריאה הצפונית ותשים סוף לשטות הזאת אחת ולתמיד".

ב"ניו יורק טיימס" פורסם אתמול כי הנשיא טראמפ אמר בשיחת טלפון עם נשיא סין שי ג'ינפינג כי ארצות הברית מוכנה לפעול לבדה נגד פיונגיאנג. לפי גורמים אמריקניים, אמירתו של טראמפ נועדה לשכנע את סין לנקוט פעולה נגד צפון קוריאה. בסוף השבוע ייפגש טראמפ עם ג'ינפינג בפסגת ה-G20, בה ישתתפו גם מנהיגי יפן ודרום קוריאה, איתם מקווה טראמפ לשתף פעולה נגד הצפון.

צבא צפון קוריאה משגר ארטילריה במסגרת תרגיל. AP
תרגיל בצפון קוריאה במאי/AP

בשבוע שעבר הוציאה קוריאה הצפונית צו הוצאה להורג לנשיאת קוריאה הדרומית לשעבר פארק גון-הייה. זאת, בשל מזימה לכאורה של פארק להתנקש במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בשנת 2015. לפי פיונגיאנג, עונש דומה נגזר גם על ראש המודיעין שלה פארק, והיא דורשת מסיאול להסגיר את השניים. סוכנות הביון של קוריאה הדרומית דחתה את הדיווח שהיא תכננה לחסל את קים ומסרה כי האיומים על אזרחי המדינה "הם בלתי נסלחים".

בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית לא נמסר מה המקור לחשדות נגד פארק, אך עיתון יפנים דיווח כי לפני שנתיים היא אישרה תכנית לניסיון הפיכה בקוריאה הצפונית, שכללה גם את חיסולו של הרודן הצעיר. פארק הודחה במרץ בשל מעורבותה בפרשת שחיתות והיא נמצאת במעצר במקביל למשפט נגדה.

(עדכון ראשון: 5:59)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully