וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים מדיניים: אבו מאזן דורש ממצרים את האחריות על מעבר רפיח בעזה

4.7.2017 / 16:50

לדברי הגורמים, יו"ר הרשות מנסה להציב את אנשיו בצדו הפלסטיני של הגבול עם מצרים, מהלך שיאפשר לו דריסת רגל ברצועה. לפי הערכה נוספת, קהיר מקדמת את פתיחת מעבר רפיח לסחורות ולהולכי רגל עקב החשש מדאעש בסיני

צילום: רויטרס

(בווידאו: מצרים העבירה מכליות דלק לסיוע במשבר החשמל בעזה)

גורמים מדיניים בישראל מעריכים כי המשטר במצרים נאלץ לקדם את פתיחת מעבר רפיח להולכי רגל וסחורות, כפי שפורסם אתמול (שני) בוואלה! NEWS, עקב המצב הביטחוני בסיני והעלייה במספר האבידות של הצבא המצרי כתוצאה מהקרבות עם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש). במסגרת ההבנות בין מצרים לבין ממשלת חמאס ייפתח המעבר להולכי רגל ולסחורות אחרי חג הקורבן המתקרב. במקביל, היקף העברת הסחורות ממצרים דרך מעבר ניצנה אל עזה יורחב. בתמורה, חמאס יסכים לצמצם את מנהרות ההברחה מתחת לציר פילדלפי וינתק את היחסים עם ארגון דאעש בחצי האי סיני, שכעת מקבל ממנו סיוע לוגיסטי ורפואי וייעוץ צבאי.

גורמים מדיניים אמרו אתמול כי יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מפעיל לחצים כבדים כדי למנוע אפשרות שאנשיו של מוחמד דחלאן ברצועת עזה יקבלו מהמצרים את האחריות לתפעול הצד הפלסטיני של מעבר רפיח. לדברי הגורמים, אבו מאזן מנסה להציב במקום את אנשי הרשות. לפי ההחלטה המצרית, אנשי חמאס לא ייקחו חלק בתפעול המעבר משום שמהלך כזה יתפרש כהכרה בארגון טרור, בניגוד לעמדה אחידה שהציגו מצרים ומדינות סוניות נוספות נגד קטאר כתומכת חמאס. אנשי אבו מאזן נמצאים בימים אלה בקהיר, ומסתמן כי האחריות תעבור לידי אנשי המשמר הנשיאותי של אבו מאזן. המהלך יאפשר דריסת רגל והשפעה מחודשת לאבו מאזן ברצועת עזה.

עוד בוואלה! NEWS:
מזל"ט ישראלי התרסק ברצועת עזה; חמאס: "השתלטנו עליו"
1,600 יעדים של דאעש ב-5 חודשים: הצצה למפלצת האש שעוגנת בישראל
מינויים בצה"ל: המזכיר הצבאי לממשלה ימונה למפקד אוגדת עזה

העברת מכליות דלק ממצרים לעזה, מעבר רפיח, 21 ביוני 2017. רויטרס
כניסת מכליות דלק ממצרים לעזה דרך מעבר רפיח, בשבוע שעבר/רויטרס

בירושלים בוחנים את ההשלכות המדיניות של ההחלטה המצרית ואת השפעתה על מדיניות הבידול בין יהודה ושומרון לרצועת עזה. במערכת הביטחון גובר החשש מהאפשרות שרמת הבידוק המצרית במעבר רפיח, שלא נחשבת קפדנית, תאפשר מעבר של חומרים דו שימושיים ואמצעי לחימה לרצועת עזה.

בתוך כך, חברות ישראליות חוששות מאוד מהמהלך המצרי מאחר שהיקף הסחר, אחסנת הסחורות והשינוע מישראל לרצועת עזה נאמד במאות מיליוני שקלים. איש עסקים ישראלי אמר אמש לוואלה! NEWS כי "היקף המשאיות שמגיעות למעבר כרם שלום מאז חג הרמדאן ועד לימים אלו נע סביב 300-400 משאיות ביום. רוב הכסף הפלסטיני בעזה מימן בגדים ואוכל בתקופת החג וכרגע הם בצמצום. מהר מאוד זה יחזור להיקף של 600-800 משאיות ביום. יש לכך משמעות בצד הישראלי. מדובר בהיקף של מאות מיליוני שקלים בשנה. כרגע כולם בלחץ ממה שיקרה. שלא יתברר יום אחד שסוחרים פלסטינים לא משלמים על התחייבויותיהם".

יצוין, כי בעבר נשקלה אפשרות להקים מעבר פלסטיני-ישראלי-מצרי במשולש הגבולות אך הרעיון נדחה על הסף. גם בשלב זה אין כל כוונה להרחיב מעבר ישראלי קיים או להקים אחד חדש.

העברת מכליות דלק ממצרים לעזה, מעבר רפיח, 21 ביוני 2017. רויטרס
כניסת מכליות דלק ממצרים לעזה דרך מעבר רפיח, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully