וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלב ההכרעה: מתפקדי מפלגת העבודה בוחרים את היו"ר הבא

4.7.2017 / 13:52

אחרי מערכת בחירות רוויית השמצות ועימותים יוצאים כ-50 אלף מתפקדים לבחור יו"ר למפלגה בקלפיות ברחבי הארץ. לפי הערכות, ריבוי המתמודדים יקשה על הכרעה ויוביל לסיבוב שני שייערך בשבוע הבא. במפלגה מעריכים: יהיו הפתעות

צילום: בני בן סימון, רוני כנפו עריכת וידאו:ניר חן

שלב ההכרעה הגיע: אחרי מערכת בחירות בת חודשיים, רוויית השמצות, ספינים ועימותים, 52,204 מתפקדי מפלגת העבודה יוצאים היום (שלישי) לקלפיות כדי לבחור את יו"ר המפלגה הבא.

שבעה מועמדים מתחרים על הכיסא: יו"ר המפלגה הנוכחי, יצחק הרצוג - שינסה לעשות היסטוריה ולהיות המנהיג הראשון של המפלגה שלא מודח אחרי קדנציה אחת, ח"כ עמיר פרץ - שכבר ישב בכיסא בעבר וינסה לכבוש אותו מחדש, השר לשעבר אבי גבאי - שהצטרף למפלגה רק השנה, חברי הכנסת אראל מרגלית ועמר בר-לב, והפעילים החברתיים הוד קרובי ואבנר בן זקן. כדי לנצח בבחירות על המועמדים לזכות ביותר מ-40% מהקולות, אך לפי ההערכה ריבוי המתמודדים יקשה על יעד זה וההכרעה תעבור לסיבוב שני, שייערך בשבוע הבא, בין שני המועמדים שיזכו למספר הגדול ביותר של הקולות.

עוד בוואלה! NEWS:
משבעה ייצאו שניים: כל תרחישי המרוץ האמיתי על ראשות העבודה
נתניהו: "אהפוך את ישראל לבית לכל העם היהודי - כולל בכותל"
פשרה על חוק ירושלים: הליכוד והבית היהודי ינסחו הצעה משותפת

המועמדים לפריימריז במפלגת העבודה בעימות באולפן וואלה! NEWS 4 ביוני 2017. ראובן קסטרו
במפלגה צופים הפתעות. גבאי, בר-לב, לוין, הרצוג, פרץ ומרגלית/ראובן קסטרו

מאות קלפיות אלקטרוניות, שהוצבו בכ-80 אתרי הצבעה ברחבי הארץ, נפתחו בשעה 11:00, ויישארו פתוחות עד השעה 21:00. מערכת ההצבעה הממוחשבת תוכננה ותוכנתה במיוחד עבור המפלגה על ידי חברת המחשוב והטכנולוגיות "eanygo" ובמפלגה אומרים כי היא מוגנת מפני התקפות סייבר, פריצות ותוכנות זדוניות. נתוני ההצבעה יזרמו בזמן אמת לאורך כל היום למטה הבחירות המרכזי בגני התערוכה בתל אביב, עד לנעילתן בערב. זמן קצר לאחר מכן, יו"ר ועדת הבחירות של מפלגת העבודה יצחק שמעוני יכריז על תוצאות האמת. סמוך לשעה 13:30 הצביעו 16% מהמתפקדים.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
אבי גבאי מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
גבאי בקלפי בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
אראל מרגלית מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
מרגלית מצביע בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

מזכ"ל המפלגה, ערן חרמוני, אמר הבוקר כי "יום הבחירות נפתח בהתרגשות, ולאחר הכנות קפדניות. הצוותים של המפלגה, הפעילים ומנהלי הקלפיות פרוסים בכל רחבי הארץ, וערוכים לקלוט ולתת שירות לכל בעלי זכות הבחירה. הכרזנו על פתיחת הקלפיות לאחר שווידאנו כי מערכת ההצבעה הממוחשבת באוויר וערוכה לקלוט הצבעות".

"אנחנו גאים במפלגה שמקיימת בחירות ומשתפת את הציבור בהחלטות הגורליות, בניגוד למפלגות אחרות בישראל", הוסיף חרמוני. "אני קורא לבוחרים לממש את זכותם הדמוקרטית".

בשבועות האחרונים בוצעו אינספור סקרים פנימיים על ידי המועמדים, אך מהימנותם של סקרי פריימריז מוטלת בספק ובכירים במפלגה מעריכים כי עשויות להיות הפתעות. עם זאת, לפי ההערכה הרווחת במפלגה, פרץ נחשב לבעל הסיכויים הגבוהים ביותר לעלות לסיבוב השני, שכן הוא הופיע בעקביות במקומות הראשונים במרבית הסקרים.

המועמד לראשות מפלגת העבודה יצחק הרצוג, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה יצחק הרצוג, 3 ביולי 2017/ראובן קסטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה עמיר פרץ, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה עמיר פרץ, 3 ביולי 2017/ראובן קסטרו

גם הרצוג וגבאי נחשבים למועמדים מועדפים לעלייה לסיבוב השני, לאור הכוח המאורגן המכובד של הראשון והתאוצה שצבר השני בקרב הבוחרים החופשיים. ח"כ אראל מרגלית, שהשקיע משאבים רבים בקמפיין ובמיוחד בארגון יום הבחירות עשוי גם הוא לעלות לסיבוב השני. המפתח לעלייה לסיבוב השני, כך לדברי גורמים בעבודה, הוא אחוז ההצבעה ויכולת השינוע של הבוחרים לקלפיות, ובקטגוריה זו פרץ והרצוג נחשבים למועמדים החזקים ביותר. עם זאת, במפלגה מעריכים כי עשויות להיות הפתעות, וכי ההכרעה עשויה בסופו של דבר להיות מוכרעת על ידי עשרות קולות בלבד.

המועמד לראשות מפלגת העבודה אראל מרגלית, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה אראל מרגלית, 3 ביולי 2017/ראובן קסטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה אבי גבאי, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
המועמד לראשות מפלגת העבודה אבי גבאי, 3 ביולי 2017/ראובן קסטרו

את הימים האחרונים לקראת הבחירות המקדימות ניצלו המועמדים בעבודת שטח, מפגשים עם חברים ומתפקדים, שיחות טלפוניות והודעות מוקלטות שמטרתן אחת - להוציא את הבוחרים מהבית. פרץ, שמקווה לזכות כבר בסיבוב הראשון, אמר אתמול כי "המשימה הגדולה היא ניצחון. אנחנו פה כדי להחליף את נתניהו. אין דבר שיקצר את שלטון הימין יותר מאשר ניצחון גדול בסיבוב הראשון".

הרצוג כינס אתמול מסיבת עיתונאים שבה הודיעה המתמודדת דינה דיין על פרישתה מהמירוץ והעברת תמיכתה אליו, אחרי שבחודש שעבר פרש אלוף במילואים עמירם לוין גם הוא והעביר את תמיכתו לגבאי. המסר העיקרי שלו היה כי רק הוא ידע "לשמור על אחדות המחנה הציוני כתנאי להרחבת גוש המרכז שמאל", והוא קרא לתומכי מרגלית ובר לב להעביר את תמיכתם אליו. מרגלית, מצדו, פיזר בכניסה לנקודות ההצבעה ברחבי הארץ דגמי קרטון של צוללות מעוטרים בדמותם של ראש הממשלה ורעייתו כדי להדגיש את מאבקו בפרשת הצוללות וכלי השיט מגרמניה ולהדגיש כי הוא "אופוזיציה לוחמת".

המועמד לראשות מפלגת העבודה עמר בר לב, 3 ביולי 2017. נועם מושקוביץ
המועמד לראשות מפלגת העבודה עמר בר לב, 3 ביולי 2017/נועם מושקוביץ

גבאי הפיץ סרטון מיוחד למתלבטים שבו טען כח הוא הרוח החדשה במפלגה תחת הכותרת "מחר לוקחים אחריות ובוחרים בשיח שונה למפלגה שלנו". מסר הבחירות של עמר בר לב קרא להצביע בבחירות הגורליות תחת הסלוגן "אחריי, כי רק המעז מנצח". בר לב גם תקף את הרצוג בחזרה ואמר כי הוא "קורא לתומכיו של בוז'י הרצוג לתת את קולם לטובת המדינה ולא לטובת מי שתחת ידיו המזגזגות והרופסות המפלגה קרסה".

(עדכון ראשון 6:30)

הכנות לקראת הפריימריז של מפלגת העבודה בגני התערוכה, 3 ביולי 2017. ראובן קסטרו
הכנות לפריימריז של מפלגת העבודה בגני התערוכה/ראובן קסטרו
פריימריס במפלגת העבודה בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
קלפיות בגני התערוכה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
אבי גבאי מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
אבי גבאי עם תומכיו בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
אראל מרגלית מצביע בירושלים 4 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
אראל מרגלית בירושלים, היום/נועם מושקוביץ
פריימריס במפלגת העבודה בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
שלטי המועמדים מחוץ לקלפי בגני התערוכה בתל אביב, היום/ראובן קסטרו
פריימריס במפלגת העבודה בגני התערוכה, תל אביב. ראובן קסטרו
כרזת תמיכה בהרצוג בגני התערוכה, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully