וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטראמפ ועד האפיפיור: רבבות דרשו המשך טיפול בתינוק הסובל ממחלה סופנית

התינוק הבריטי צ'ארלי גארד סובל ממחלה נדירה שמונעת ממנו לנשום בכוחות עצמו. בית המשפט במדינה פסק בניגוד לדעת ההורים כי המשך הטיפול בו גורם לו סבל בלבד. נשיא ארצות הברית צייץ לעזרתם: "אשמח לסייע לצ'ארלי הקטן"

צ'ארלי גארד תינוק שמשרד הבריאות בבריטניה המליץ לבצע בו המתת חסד, יולי 2017. פייסבוק, צילום מסך
מומחים טענו כי הטיפול הניסיוני בארצות הברית הוא חסר תועלת. התינוק צ'ארלי ואביו/צילום מסך, פייסבוק

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע אמש (שני) כי "ישמח לסייע לצ'ארלי גארד הקטן ולהציל את חייו". גארד, תינוק בן עשרה חודשים, מאושפז במצב אנוש בבית חולים בלונדון וסובל ממחלה גנטית נדירה המונעת ממנו להזיז את גפיו או לנשום בכוחות עצמו. הוריו של צ'ארלי גייסו יותר מ-1.8 מיליון דולרים כדי להביאו לטיפול ניסיוני בארצות הברית, למרות שמצבו מוגדר סופני.

למרות גיוס הכספים, שלושה בתי משפט בבריטניה פסקו כי המשך הטיפול בצ'ארלי עלול לגרום לו "נזק משמעותי". בית המשפט קבע כי עדיף להעביר את התינוק לטיפול מסוג שלא יאריך את חייו, אלא יקל עליו עד שימות. מומחים טענו כי הטיפול הניסיוני שמוצע בארצות הברית לא יביא לשיפור במצבו.

מבית החולים שבו מטופל צ'ארלי נמסר כי על פי הנהלים, על בית המשפט להכריע במצבים בהם קיימת מחלוקת בין הורים לבתי החולים בנוגע לטיפול עתידי בילדים. הוריו של צ'ארלי הודו לנשיא טראמפ על התמיכה המפתיעה שהביע, וקראו לראש ממשלת בריטניה תרזה מיי "לעשות את הדבר הנכון ולהציל את בנם". אתמול הצטרף גם האפיפיור פרנציסקוס לקריאה להמשיך את הטיפול בתינוק. האפיפיור אמר כי "אין להתעלם מרצונם של ההורים לסעוד ולטפל בבנם עד הסוף".

עוד בוואלה! NEWS:
האסון בנחל אשלים: נפתחה חקירה פלילית; פגרי חיות נמצאו באזור
משבעה ייצאו שניים: כל תרחישי המרוץ האמיתי על ראשות העבודה
ראש מדור גיוס חרדים בצה"ל קיבל מעטפת נפץ מדומה לביתו

הציוץ של הנשיא טראמפ

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully