וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקע הזליגות לגולן: צבא סוריה הכריז על הפסקת אש בדרום המדינה

לפי הפיקוד המרכזי, הפסקת האש החלה אתמול ותימשך עד ליום חמישי, זאת כחלק "ממאמצי הפיוס". היא תכלול את קוניטרה - מוקד זליגת הירי לישראל - וכן את דרעא וסווידא

צילום: משרד הביטחון, עריכה: אריאל תמרין

צבא סוריה הכריז על הפסקת אש בדרום המדינה, כולל במחוז קוניטרה, המוקד לזליגת הירי לעבר רמת הגולן בימים האחרונים - כך דיווחה היום (שני) הטלוויזיה הממלכתית. הפיקוד המרכזי של הצבא מסר כי הפסקת האש החלה כבר אתמול, ותישאר בתוקף עד ליום חמישי, זאת כחלק "ממאמצי הפיוס".

זאת הפסקת האש החד-צדדית השנייה שעליה מכריז המשטר בתוך שבועיים. ב-17 ביוני החלה הפסקת אש רק בעיר דרעא, שבה התנהלו קרבות עזים בין נאמניו של הנשיא בשאר אסד לבין המורדים. הפסקת האש הנוכחית כוללת את כל המחוז, יחד עם מחוזות קוניטרה וסוויידא.

לקריאה נוספת בנושא
ליברמן מזהיר: "אם הזליגה מסוריה תימשך – נגיב באופן קשה יותר"
שני פצמ"רים נפלו בצפון רמת הגולן; צה"ל תקף בסוריה בתגובה

הפצצה בקונטרה  26 ביוני 2017. ראובן קסטרו
עשן מיתמר מהקרבות בקוניטרה, בחודש שעבר/ראובן קסטרו
שר הביטחון אביגדור ליברמן בסיור בגבול ישראל-סוריה ברמת הגולן, 3 ביולי 2017. אריק חרמוני, משרד הביטחון
ליברמן בסיור ברמת הגולן, היום/משרד הביטחון, אריק חרמוני

בשבוע שעבר נרשמו לפחות שבע נפילות בשטח הגולן, כתוצאה מהלחימה בין המשטר למורדים. ישראל תקפה בתגובה יעדים של המשטר, והזהירה כי התגובה תחריף אם הירי יימשך. שר הביטחון אביגדור ליברמן אמר היום כי "אם מישהו מתכוון להפר את הריבונות שלנו , ממש לא כדאי לו. ממליץ שלא לבחון אותנו".

בדברים שנשא בישיבת הסיעה בכנסת אמר ליברמן כי הוא סייר הבוקר בגבול עם סוריה. "שמחתי לראות את החקלאים שעובדים בשדה, מאות תיירים שפוקדים את רמת הגולן והכי חשוב את תושבי היישובים שהם ממשיכים בשגרה, ברוגע ובביטחון", אמר. "הייתי קורא לעם ישראל לנסוע לשם, לבקר שם. אנחנו לא מחפשים תירוצים להיכנס לתוך הקלחת הפנים-סורית או לקחת צד כזה או אחר. אנחנו נהנים משקט, מביטחון, מצמיחה ומשגשוג, וממש נתרגז אם יפריעו לנו בשקט ובביטחון הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully