וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעיל נוער גבעות הורשע בהצתת כנסיית הלחם והדגים; פעיל נוסף - זוכה

3.7.2017 / 14:30

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע את ינון ראובני, בן 20 מאופקים, בגין הצתת אחד מהאתרים הקדושים לנצרות בתחומי מדינת ישראל לפני שלוש שנים. יהודה אסרף, בן 19 מאלעד, שהואשם בסיוע לראובני זוכה מהעבירות. התובע: "אמירה משמעותית של בית המשפט נגד הטרור היהודי"

צילום: אלי אשכנזי, עריכה: אריאל תמרין

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע היום (רביעי) את ינון ראובני, בן 20 מאופקים, בגין הצתת כנסיית "הלחם והדגים" שעל שפת הכינרת, אחד מהאתרים הקדושים לנצרות בתחומי מדינת ישראל, לפני שלוש שנים. יהודה אסרף, בן 19 מאלעד, שהואשם בסיוע לראובני זוכה מהעבירות.

ראובני הורשע בעבירות של הצתה בנסיבות מחמירות, השחתת פני מקרקעין ממניע של עוינות כלפי ציבור, קשירת קשר לביצוע פשע, קשירת קשר למעשים אחרים, הסתייעות ברכב לביצוע פשע, הפרעה לשוטר והפרת הוראה חוקית.

התובע, עו"ד אבי פסטרנק מפרקליטות מחוז צפון, בירך על כך שבית המשפט קיבל את עמדת הפרקליטות באשר לראובני. "היה מאמץ גדול של גופי המדינה, של המשטרה והפרקליטות בתיק, וכי יש אמירה משמעותית של בית המשפט בהכרעה זו נגד הטרור היהודי", אמר. לגבי זיכויו של אסרף הוסיף כי חשוב להדגיש "שחלקו של נאשם זה במעשה זניח יותר. אנחנו נכבד את החלטת בית המשפט".

לקריאה נוספת:
שני נערי גבעות הואשמו בהצתת כנסיית "הלחם והדגים"
כנסיית "הלחם והדגים" נחנכה מחדש; ריבלין: "מחויבים לחופש הדת"
"פוטנציאל הרסני": שנתיים מאסר לפעיל ימין שחיבר מדריך לשריפת מסגדים

ינון ראובני בהכרעת דינו בהצתת כנסיית הלחם והדגים 3 ביולי 2017. אלי אשכנזי
ראובני בבית המשפט, היום/אלי אשכנזי

איתמר בן גביר שייצג את ראובני אמר בתום הדיון כי השופט לא התייחס לטיעוני הנגד שלהם ואמר יערער לבית המשפט העליון. "המשטרה 'עבדה קשה' על התיק הזה אבל הפרכנו טענה אחרי טענה", אמר בן גביר. הוא טען כי "הכפפות שבהן השתמשו להצתה נמצאו קילומטרים רבים מהאירוע, ושעדים רלוונטיים לא נחקרו".

על פי כתב האישום, ב-18 ביוני 2015, לקראת השעה 03:30, הוצת מבנה במתחם כנסיית "הלחם והדגים". על הקיר בזירת ההצתה רוססה הכתובת "והאלילים כרות יכרתון" - ציטוט מתפילת "עלינו לשבח", המתייחס לביטול עבודה זרה. כתוצאה מההצתה נפצעו קל משאיפת עשן שניים מעובדי המתחם ונזק כבד נגרם למבנה.

השניים היו פעילי נוער גבעות וחברים בהתארגנות שמונעת מאידיאולוגיה קיצונית. התארגנות זו פועלת מאז 2013 ושואפת לשנות את סדרי המשטר ולקרב את "הגאולה" בכמה שלבים. בין היתר, ההתארגנות הסיתה לפגיעה בנקודות תורפה בישראל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דלת הכנסייה המפויחת, לפני שלוש שנים/מערכת וואלה!, צילום מסך
חשד להצתה בצפון הכינרת: דליקה פרצה בכנסיית הלחם והדגים שליד כפר נחום, יוני 2015. כיבוי והצלה מחוז צפון,
הכנסייה השרופה/כיבוי והצלה מחוז צפון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully