וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המטפלת שתועדה מכה תינוק והואשמה בהתעללות תשוחרר ממעצר

3.7.2017 / 13:36

המטפלת ספיר בוקשטיין הודתה במיוחס לה ותשוחרר לבית הוריה באשקלון, לאחר שהמדינה לא הגישה ערעור על ההחלטה. אביה: "היא תמיד הייתה ילדה של נתינה, מעולם לא היו נגדה תלונות"

עריכה: שניר דבוש

ספיר בוקשטיין, המטפלת המואשמת בהתעללות בתינוק, תשוחרר היום (שני) למעצר בית, כך החליט בית המשפט המחוזי בבאר שבע. תיעוד המקרה פורסם אתמול בוואלה! NEWS. השופט נאסר אבו טהא קיבל את בקשת סנגורה דן נתיב לשחרר אותה לבית הוריה באשקלון עד לקבלת תסקיר המעצר. הפרקליטות לא הגישה בקשת עיכוב ביצוע.

בדיון אמרה בוקשטיין, בת 25: "זו הפעם הראשונה שלי במעצר, וזה מאוד קשה לי. עשיתי שירות לאומי בגן ילדים ולמדתי בקורס מטפלות". לדברי עו"ד נתיב, היא הודתה במעשים בפני חוקריה והביעה חרטה, ועל כן אין חשש לשיבוש החקירה – וניתן לשחרר אותה למעצר בית. הוא הוסיף כי אין רבב בעברה.

ספיר בוקשטיין, תושבת אשקלון כבת 24 תקפה והתעללה בתינוק כבן חצי שנה. מערכת וואלה! NEWS
תיעוד ההתעללות/מערכת וואלה! NEWS
חברת מועצת העיר אשקלון ריקי שי עם ספיר בוקשטיין שתועדה מתעללת בתינוקת, 2017. פייסבוק, צילום מסך
בוקשטיין/צילום מסך, פייסבוק

האב יוליאן בוקשטיין הוסיף: "היא תמיד הייתה ילדה של נתינה. היא אוהבת ילדים, הייתה עושה בייביסיטר ותמיד ילדים התפעלו ממנה. ההורים שהיא עבדה אצלם זימנו אותה מחדש ומעולם לא היו נגדה תלונות".

השופט אבו טהא כתב בהחלטתו: "אין מחלוקת בדבר חומרת המעשים ונסיבות ביצועם לכאורה, וביתר שאת כשמדובר בתינוק רך. ניכר כי חווית המעצר הותירה את אותותיה על פני החשודה לבל תחזור על מעשים דומים בעתיד. האירוע האחרון התרחש לכאורה לפני כשלושה שבועות, ב-14 ביוני, בעוד שהיא נעצרה רק כשבועיים לאחר מכן". מעצר הבית נקבע עד ל-20 ביולי, ולאחר מכן יתקיים דיון נוסף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תיעוד ההתעללות/מערכת וואלה!, צילום מסך

בכתב האישום שהוגש אתמול על ידי עורכת הדין מירי ויינשטיין מפרקליטות מחוז הדרום, מתוארת מסכת של תקיפות בכמה הזדמנויות וגרימת חבלות. בוקשטיין טיפלה בתינוק בביתו באשקלון עד אמצע החודש שעבר. בתיעוד של אחד המקרים נראית המטפלת מניפה את התינוק באגרסיביות. לאחר מכן היא מגלגלת אותו בכוח על הרצפה.

בכתב האישום מתואר כיצד בכמה הזדמנויות תקפה בוקשטיין את התינוק וגרמה לו לחבלות של ממש, בעת שאמורה הייתה להיות אמונה על שלומו. כך, באחת הפעמים, משכה את התינוק לעברה במכוון וגרמה לפריקת מרפקו. עקב כך התקשה הפעוט להזיז את יד שמאל ונזקק לטיפול רפואי. בשני מקרים אחרים, השליכה הנאשמת צעצוע פלסטיק קשיח אל עבר פניו של התינוק, וגרמה לו לנפיחות בעינו ובפעם הנוספת לדימום מאפו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המטפלת בתיעוד ההתעללות בתינוק/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמו של התינוק סיפרה: "בעלי נפרד מהילדים בבוקר, וראה את הילד בוכה, וכך התעורר חשדו. מתחילת עבודתה צפינו בה במצלמות, וראינו רק דברים טובים. אבל באותו יום הוא החליט לצפות באופן רציף בתיעוד, וראינו שהיא דוחפת אותו. שחזרנו כמה סרטונים, וגילינו התעללות שבה היא מכה את הילד. במשך ארבעה חודשים היא הייתה בת משפחה. הייתי בטוחה שהיא אוהבת את הילד, וכל הזמן הזה היא התעללה בו. המטרה שלי היא לעורר הורים שיבדקו היטב את המטפל. זה שבר וזעזע אותי, תחושה שמסרת את הילד שלך למפלצת".

יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו) מתחה ביקורת על ההחלטה לשחרר את הנאשמית. "‏ככה לא בונים חומת מגן לילדים שלנו. עד מתי הם יופקרו? מדובר בהחלטה אומללה של השופט לשחרר את המתעללת למעצר בית. שוב חסים על המקרבן במקום על הקורבן. אין כאן הרתעה, אלא חידלון של מערכת, שנכשלת שוב ושוב בהגנה על ילדינו".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התעללות בתינוק באשקלון, מתוך הסרטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully