וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזמר קובי פרץ שנידון לשנה וחצי מאסר ביקש חנינה מהנשיא

3.7.2017 / 12:25

חודש לפני כניסתו לכלא הגיש הזמר שהורשע בהעלמת מס בקשת חנינה מהנשיא ראובן ריבלין. מלשכת הנשיאות נמסר כי הבקשה הועברה לחוות הדעת של הגורמים הרלוונטיים ותובא אל שולחנו של הנשיא להחלטה בהמשך

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: ניר חן

הזמר קובי פרץ הגיש היום (שני) בקשת חנינה מנשיא המדינה ראובן ריבלין. מלשכת הנשיאות נמסר כי הבקשה הועברה לחוות הדעת של הגורמים הרלוונטיים ותובא אל שולחנו של הנשיא להחלטה בהמשך. פרץ צפוי להתייצב בבית הסוהר ב-2 באוגוסט לריצוי עונשו.

פרץ הורשע בהעלמת מס על הכנסות של חמישה מיליון שקלים ונידון לשנתיים מאסר בפועל. הוא ערער על גזר הדין וביום רביעי האחרון הפחית בית המשפט המחוזי בתל אביב את עונשו לשנה וחצי מאסר בפועל.

בנוסף לעונש המאסר נידון פרץ לשנה וחצי מאסר על תנאי והוטל עליו קנס של 175 אלף שקלים. פרץ טרם הסדיר את חובו ברשות המסים, ולאחר ששילם כ-600 אלף שקלים, הוא חייב עדיין יותר מארבעה מיליון שקלים. נגד הזמר מתנהל כעת הליך אזרחי בהסדרת חובו.

לקריאה נוספת:
בית המשפט הפחית את עונשו של קובי פרץ לשנה וחצי מאסר בפועל
קובי פרץ בבית המשפט: "נהרסו לי החיים, פניתי לשוק האפור"
עו"ד של קובי פרץ ביטל הערעור על ההרשעה; השופטת: לא התנהל כאיש ישר

גזר דין לקובי פרץ, מחוזי ת"א. ניב אהרונסון
הנשיא יקבל החלטה בהמשך. קובי פרץ/ניב אהרונסון

פרץ לא לקח אחריות על מעשיו אף לאחר הרשעתו, אמרה השופטת לימור מרגולין יחידי באחד הדיונים האחרונים בעניינו. "גרסתו של הנאשם אינה מוסיפה להתרשמותי הלא חיובית". היא ציינה כי "יש לזקוף את תרומתו החברתית של הנאשם לזכותו. עם זאת, לא ניתן להתעלם מכך שעצם העלמת המס היא לקיחת כסף מהציבור".

מכתב האישום שהוגש נגד פרץ עלה כי בין השנים 2005 ו-2009 הגיש הזמר דוחות מס כוזבים, ובהם השמיט הכנסות של כ-5.2 מיליון שקלים. כמו כן, הוא הגיש למנהל המכס והמע"מ ידיעות כוזבות כדי להתחמק מתשלום מס בסך כ-830 אלף שקלים. פרץ אף הואשם תחילה בכך שאיים על אמרגנו לשעבר, יוחאי יעיש, ששימש לימים עד המדינה נגדו, אך לקראת סוף שלב ההוכחות חזרה בה הפרקליטות מאישום זה לאחר שקיבלה את הטענה כי אין מדובר באיומים, אלא בסגנון הדיבור של פרץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully