וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר במפרץ: המועד להיענות קטאר לדרישות הוארך ב-48 שעות

3.7.2017 / 8:43

כווית ביקשה מהמדינות ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים המאשימות את דוחא בתמיכה בטרור להאריך ביומיים את הדד-ליין שניתן לה - והן הסכימו. במקביל, טראמפ שוחח הלילה עם מנהיגי סעודיה, אבו דאבי וקטאר בנפרד ודן עמם במשבר

צילום: רויטרס

ערב הסעודית, איחוד האמירויות, בחריין ומצרים המאשימות את קטאר בתמיכה בטרור הסכימו לבקשת כוויית להאריך ב-48 שעות את הדד-ליין שניתן לדוחא להיענות לדרישותיהן – כך נמסר הלילה (שני) בהודעה משותפת שפורסמה בסוכנות הידיעות הממשלתית בסעודיה SPA.

לפי דיווח נוסף בסוכנות הידיעות הממשלתית של כווית, KUNA, אמיר כווית שייח סבאח אל-אחמד אל-ג'באר א-סבאח ביקש מערב הסעודית ומשלוש המדינות הנוספות המחרימות את קטאר את הארכת המועד למילוי הדרישות. כווית משמשת מתווכת במשבר הדיפלומטי בין המדינות.

לקריאה נוספת:
קטאר: רשימת הדרישות לסיום החרם "אינה הגיונית"
חשיפת מסמך הדרישות מקטאר: "ההדלפה רק תחריף את המשבר"
ניתוק קשר עם איראן וסגירת אל-ג'זירה: דרישות מדינות ערב מקטאר

פגישת שר החוץ של קטאר מוחמד בן עבד א-רחמן א-ת'אני ושר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב במוסקבה, יוני 2017. AP
שר החוץ של קטאר א-תאני/AP

מרכז ההאשמות נגד דוחא קשור בתמיכתה בטרור ובריתה האזורית עם איראן. קטאר קראה להאשמות אלה חסרות בסיס ושר החוץ שלה, מוחמד בן עבד א-רחמן א-תאני, אמר כי הדרישות הנוקשות – הכוללות סגירת רשת הטלוויזיה "אל-ג'זירה" וגירוש החיילים הטורקים המוצבים במדינה – יידחו על הסף.

ארבע המדינות איימו בסנקציות נוספות על קטאר אם לא תסכים לרשימת 13 הדרישות שהוצגו לה לפני עשרה ימים. אתמול מסרה מצרים כי שרי החוץ מארבע המדינות ייפגשו ביום רביעי בקהיר כדי לדון בנושא.

הבוקר שוחח נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בנפרד עם מנהיגי ערב הסעודית, אבו דאבי וקטאר, ודן עמם במשבר המתמשך ביניהן. "טראמפ הדגיש את חשיבות בלימת מימון הטרור", נמסר מהבית הלבן. "הנשיא אמר כי האחדות באזור קריטית כדי להשיג את יעדי הפסגה בריאד ללוחמה בטרור ולקידום יציבות במזרח התיכון", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully