וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זעם בראש העין: "בי"ס על שם שמעון פרס - טיוח פרשת ילדי תימן"

3.7.2017 / 17:55

תלמידי בית הספר בחרו לקרוא למוסד על שמו אחרי מותו, אך תושבים בעיר טוענים כי היה לו חלק בטיוח פרשת חטיפת ילדי תימן ודורשים לשנות את השם. "גם אם לא היה לו קשר ישיר, הוא בהחלט ידע ובחר לשתוק"

עריכה: אריאל תמרין

(הפגנה בירושלים בעקבות חשיפת הפרשה, יוני 2017)

תושבים בראש העין קוראים בימים האחרונים לעירייה לשנות את שמו של בית הספר שמעון פרס בשכונת פסגות בעיר, עקב מעורבותו לכאורה של הנשיא המנוח בפרשת ילדי תימן החטופים. זאת, לאחר שהתלמידים בחרו בעצמם בשם, ברוב של 56% מהקולות, לאחר שפרס הלך לעולמו בחודש ספטמבר האחרון.

בשנת 1948 היה פרס לממונה על הקשר עם משלחות הרכש בחו"ל ועל התעשייה הצבאית, ושנה לאחר מכן צורף למשלחת הרכש של משרד הביטחון בניו יורק ואף עמד בראשה. בפברואר 1952 הוא הוחזר לארץ ומונה לסגנו של מנכ"ל משרד הביטחון, זאב שינד. בשנת 1986, כשכיהן כראש הממשלה, הבטיח כי תוקם ועדת חקירה בעניין והוועדה שהוקמה כללה פקידי ממשלה וכונתה "צוות מדריך לוועדה הציבורית לגילוי ילדי תימן". עם זאת, לטענת הממשלה באותן שנים, הוועדה סירבה לשתף פעולה עם הוועדה הממשלתית והחקירה "התמסמסה".

עוד בנושא
הפרוטוקולים של פרשת ילדי תימן ייחשפו היום: "תשובות לשאלות לא פתורות"
פרשת ילדי תימן: אחיו של קצב קיבל צו גיוס - 17 שנה אחרי שמת
בנו של מוביל המאבק לחקירת היעלמות ילדי תימן: "כעת נקברה הפרשה"

בית החולים לילדים בניהול "הדסה" בראש העין, יוני עד פברואר 1950. באדיבות נחמה בן פורת, מערכת וואלה! NEWS
"פרס בחר לקחת איתו את הסוד לקבר". בית חולים בראש העין, 1950/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות נחמה בן פורת

"גם אם לא היה לו קשר ישיר לפרשה, ויהיה קשה לבדוק את זה לאחר שדאגו לבער ארכיונים שלמים בתקופתו, הוא בהחלט ידע ובחר לשתוק", אמרה תושבת העיר גזית פזאל. "אני שואלת את עצמי, למה לשתוק? הממסד רמס אותנו כל השנים האלה. מי שחושב להמשיך להיות חלק מהטיוח - שימשיך להגיד משפטים כמו 'תרדו מזה הוא לא קשור'", הוסיפה.

תושבת אחרת כתבה בפייסבוק כי "אני לא מבינה איך אפשרו שבראש העין יקראו לבית ספר חינוכי על שמו של שמעון פרס. אחרי כל מה שכולנו ראינו ושמענו, ייתכן שהוא ידע על המקרים הנוראיים האלה ולא אפשר לאף אחד לפתוח את הפרשה". לדבריה, "כל תושבי העיר מבכים את הפרשה הזו עד היום. פרס, מי שידע הרבה דברים ויכול היה להאיר על כל הפרשה - בחר לקחת את הסוד הזה עמו לקבר".

מעיריית ראש העין נמסר: "אנו מצרים על אמירות אלו. מדובר בשמועות ובטענות לא מבוססות שאין להן יסוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully