וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"שובר שוויון": סוכן סמוי הביא למעצר 19 חשודים בסחר באמל"ח

2.7.2017 / 19:03

פעילות הסוכן, שפעל עשרה חודשים בקרב תושבי הכפר הבדואי ביר הדאג' הביא, הביאה ללכידת החשודים בסחר בכלי נשק ובסמים: "האתגר בהפעלתו נובע מהאופי החשדני של החברה הבדואית"

צלמים זמניים מורשים

המשטרה עצרה הבוקר (ראשון) 19 חשודים מהכפר הבדואי ביר הדאג', שסחרו לכאורה באמצעי לחימה ובסמים מסוכנים. המעצר התבצע בתום פעילות של סוכן סמוי, שפעל בקרב החשודים במשך למעלה מעשרה חודשים, כחלק ממבצע לאיתור אמצעי לחימה בלתי חוקיים ולמיגור התופעה.

בטקס הענקת תעודת שוטר ואקדח לסוכן הסמוי, אמר הלילה מפקד מחוז הדרום במשטרה, ניצב דוד ביתן, אמר כי "מדובר בפעילות הרביעית מתחילת השנה של סוכן סמוי בקרב גורמים עבריינים במחוז, המהווה שובר שוויון נגד הפעילות הפוגעת בציבור".

אמצעי לחימה שנתפסו בתום פעילות של סוכן סמוי בכפר הבדואי ביר הדאג'. משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
הסמים שנתפסו בפשיטה/חטיבת דובר המשטרה, משטרת ישראל

במהלך חודשי הפעלתו, ביצע הסוכן עשרות עסקאות רכישה מתועדות של נשק בלתי חוקי, אמצעי לחימה וסמים המוגדרים מסוכנים, תוך שהוא אוסף ראיות מפלילות נגד החשודים שהוגדרו "יעדים משטרתיים". בין היתר, הוא רכש רובי M-16, כ-2,000 כדורי 9 מ"מ וסמים בשווי כולל של כ-300 אלף שקל.

החשודים נעצרו הבוקר במבצע רחב היקף של כוחות משטרה ומשמר הגבול, שפשטו על בתיהם. הם הובאו לבית המשפט בבקשה להאריך את מעצרם. בפשיטה נתפסו כלי רכב ששימש, על פי החשד, לביצוע העבירות, וכ-61 אלף שקל שהמשטרה מבקשת לחלט. בנוסף, נתפס כחצי קילו זרעי הידרו ו-25 גרם הירואין.

אמצעי לחימה שנתפסו בתום פעילות של סוכן סמוי בכפר הבדואי ביר הדאג'. משטרת ישראל, חטיבת דובר המשטרה
רובה שנתפס בפשיטה/חטיבת דובר המשטרה, משטרת ישראל

במשטרה הסבירו כי "האתגר בהפעלת הסוכן נובע מהאופי השבטי של החברה במגזר הבדואי, שבה כל אדם זר נתקל בחשדנות רבה. הסוכן ומפעילו נאלצו להתאים עצמם לסביבה ולהפגין יצירתיות וזהירות.

"ההחלטה על החדרת שוטר כסוכן חשאי, במסגרת המבצע 'אחד מהם', היא חלק ממאבק מתמשך ובלתי מתפשר בתופעות המסכנות את שלום הציבור, ופוגעות בביטחון הבסיסי והאישי של האזרח הנורמטיבי. אנו מאמינים כי המבצע ימנע באופן מידי פגיעה באזרחים חפים מפשע, ויגביר את כושר ההרתעה של המשטרה".

עו"ד מוחמד רחאל, המייצג כמה מהחשודים אמר: "מדובר בסוכן שאוסף ומביא ראיות כדי לרצות את מפעיליו, ולפעמים חלק מהמידע שהוא מביא הוא שקרי. בימים הקרובים הכל יתברר. מרשיי מכחישים בתוקף, ובדיון הארכת המעצר נמסר מהמשטרה שאין שום ראיה שיכולה לקשור את הלקוחות שלי לסחר בנשק. אין טבעיות אצבע ואין DNA.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully