וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 18 הרוגים בפיגוע התאבדות ליד כיכר תחריר בדמשק

מחבל מתאבד פוצץ את עצמו במכונית תופת בסמוך לכיכר, ושתי מכוניות נוספות הושמדו. גורם רשמי אמר כי כוחות הביטחון הצליחו למנוע מהחמושים להגיע לאזור הומה אדם, דבר שהפחית את מספר הנפגעים. שום ארגון לא קיבל אחריות

עריכה: יאיר דניאל

18 בני אדם נהרגו היום (ראשון) בפיגוע בסמוך לכיכר תחריר שבדמשק, בירת סוריה – כך מסר הארגון הסורי לזכויות אדם. הטלוויזיה הממלכתית דיווחה כי מחבל מתאבד פוצץ את עצמו בתוך מכונית תופת בסמוך לכיכר ושתי מכוניות תופת נוספות הושמדו בידי כוחות הביטחון. שום ארגון לא קיבל אחריות על הפיגוע - הראשון בבירה הסורית מאז סדרת המתקפות במרץ, שבהן נהרגו עשרות בני אדם.

גורם רשמי אמר לטלוויזיה הממלכתית כי במתקפה השתתף יותר ממחבל אחד וכי כוחות הביטחון הצליחו למנוע מהחמושים להגיע ליעד שאליו כיוונו, שהיה גורם לאבדות נוספות. הוא הוסיף כי החמושים תכננו להגיע לאזורים הומי אדם ביום הראשון שלאחר חג העיד אל-פיטר.

לקריאה נוספת:
דאעש על סף מפלה במעוזיו בסוריה ובעיראק: "רחוקים ימים מתבוסה"
מועצת הביטחון של האו"ם: על סוריה והמורדים לסגת מאזור החיץ בגולן
שר ההגנה האמריקני: "אסד התייחס ברצינות לאזהרות שלנו - ולא תקף"

פיצוץ בדמשק, סוריה 2 ביולי 2017. רויטרס
המחבל התפוצץ במכונית תופת. מקום הפיגוע בדמשק, היום/רויטרס

במרץ נהרגו יותר מ-70 איש בפיגוע התאבדות כפול בכניסה לעיר העתיקה של דמשק. מרבית הנפגעים בפיצוץ, שאירע בסמוך לבית הקברות באב א-סריר, היו עולי רגל שיעים מעיראק. שני הפיצוצים, בהפרש של עשר דקות זה מזה, אירעו באוטובוסים שעצרו בתחנת איסוף מרוכזת של עולי הרגל, בסמוך לבית הקברות.

תחריר א-שאם, גוף של ארגוני מורדים אסלאמיים הכוללים גם את ג'בהת א-נוסרה לשעבר, קיבל אחריות על המתקפה. בהצהרה נמסר כי היא הייתה מכוונת נגד "מיליציות איראניות" וכוחות הנאמנים למשטר, כנקמה על הסיוע שמעניקה איראן ל"לשלטונו הרודני" של הנשיא בשאר אסד.

ארבעה ימים לאחר מכן נהרגו 30 בני אדם בפיצוץ של מחבל מתאבד בבית משפט בדמשק. כמה שעות לאחר מכן, 25 בני אדם נוספים נהרגו בפיגוע התאבדות במסעדה בשכונת א-רבווה. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על המתקפה שאירעה במקביל לציון יום השנה השישי לתחילת המחאה נגד הנשיא בשאר אסד, שהתפתחה למלחמת אזרחים עקובה מדם.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
פיצוץ בדמשק, סוריה 2 ביולי 2017. רויטרס
מקום הפיגוע בדמשק, היום/רויטרס
פיצוץ בדמשק, סוריה 2 ביולי 2017. רויטרס
מקום הפיגוע בדמשק, היום/רויטרס
פיצוץ בדמשק, סוריה 2 ביולי 2017. רויטרס
מקום הפיגוע בדמשק, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully