וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוצה חו"ל: אולמרט ביקש מריבלין להסיר ממנו את מגבלות האסיר

2.7.2017 / 12:52

שעות ספורות לאחר שיצא אולמרט מכלא מעשיהו, פנה ראש הממשלה לשעבר לנשיא המדינה בבקשה לבטל את המגבלות עם שחרורו. מבית הנשיא נמסר כי הבקשה מטופלת על ידי הגורמים הרלבנטיים

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

לאחר שחרורו הבוקר (ראשון) מכלא מעשיהו הגיש ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט בקשה לנשיא ראובן ריבלין, בה ביקש להקל את תנאי שחרורו - כך נמסר מבית הנשיא. בהודעה נמסר עוד כי הבקשה מטופלת על ידי הגורמים הרלוונטיים.

במרץ, כשהנשיא דחה את בקשת החנינה שהגיש לו אולמרט, אמר ריבלין כי אם ועדת השחרורים תנכה שליש מעונשו, הוא ישקול בחיוב, באופן תקדימי, להסיר את המגבלות שיחולו על אולמרט אחרי שחרורו. כך, למעשה, יוכל אולמרט לצאת מהארץ ללא מגבלות.

"אם תתקבל בקשתו לשחרור בתום שני שליש מתקופת מאסרו, הרי שלאחר ששילם את חובו לחברה, ועקב זכויותיו הרבות, ישקול הנשיא בחיוב להעמיד את העונש על תקופת מאסר זו", נכתב בדחיית בקשת החנינה של הנשיא.

לקריאה נוספת:
האם ועדת השחרורים הצילה את אולמרט מחקירה פלילית?
הפרקליטות: לא נערער על ההחלטה לשחרור מוקדם של אהוד אולמרט
ועדת השחרורים נגד שב"ס: אולמרט הוציא את החומר המסווג בידיעתם

אהוד אולמרט משתחרר מכלא מעשיהו 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
השתחרר אחרי 16 חודשים. אולמרט יוצא מהכלא, הבוקר/ראובן קסטרו

הבוקר יצא ראש הממשלה לשעבר משערי כלא מעשיהו. הוא השתחרר לאחר 16 חודשים שבהם היה במאסר בגין שורה של עבירות שחיתות, והגיע לביתו שבתל אביב. אולמרט השתחרר בהמשך להחלטת ועדת השחרורים, שקבעה כי עונשו יקוצר, ולאחר שפרקליטות המדינה החליטה שלא לערער על ההחלטה הזו. בצל השחרור, במשטרה בודקים את האפשרות כי אולמרט הדליף חומרים מסווגים מהכלא במהלך כתיבת ספרו.

במסגרת התנאים המגבילים שהוטלו על אולמרט, ישנה חובה להתייצב במשטרה אחת לשבועיים, השתתפות בתכנית שיקום ובמסגרת טיפולית ברשות לשיקום האסיר. בנוסף, תחול עליו חובה להתנדב בעמותות "לקט ישראל" ו"עזרה למרפא", פעמיים בשבוע.

עוד באותו נושא

יצא לחופשי: אהוד אולמרט השתחרר מהכלא אחרי 16 חודשי מאסר

לכתבה המלאה
ראובן ריבלין בעצרת המרכזית לציון יובל למלחמת ששת הימים בלטרון 5 ביוני 2017. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
ישקול בחיוב להסיר את המגבלות. ריבלין/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

בהחלטת ועדת השחרורים, שבה היו חברים השופטת בדימוס רחל גרינברג, עו"ד חנן נחמני ועו"ד גלית קרייזלר, נכתב כי אולמרט אמנם הפר את הוראות שב"ס בעניין המסמכים המסווגים שהוציא מבין כותלי הכלא, אך "טענת הפרקליטות כי הפרת ההוראות מצביעה על דפוס מרמה מתמשך אינה מקובלת עלינו".

במרכז הנימוקים של ועדת השחרורים בעניינו של אולמרט עומדת ביקורת על הפרקליטות ועל שירות בתי הסוהר, על התנהלותם סביב כתיבת הספר של אולמרט והבדיקה שנפתחה בעניינו. "לא מצאנו בחומר שהונח בפנינו כל הוראה לגבי הספר שניתנה לו על ידי גורם כלשהו עד נובמבר 2016. זאת ועוד, הגורמים הרלוונטיים לא היו מודעים לבעייתיות שמירת החומר המסווג בתא הכלא ולמיטב הבנתנו לא ניתנה לאסיר כל הוראה בעניין זה".

אהוד אולמרט משתחרר מכלא מעשיהו 2 ביוני 2017. ראובן קסטרו
במשטרה בודקים אם הדליף חומרים מסווגים מהכלא. אולמרט, הבוקר/ראובן קסטרו

עוד נכתב כי "גם אם נקבל את עמדת הפרקליטות, ברור לנו כי מאות דפי הספר יצאו מהכלא וחזרו לידי האסיר בגלוי בידיעת שב"ס ובלי שגורם כלשהו ניסה למנוע התנהלות זו עד ל-17 במאי. אין צורך להכביר מילים על כך שרשויות הכלא יכלו בנקל להפסיק את הוצאת החומר מהכלא אילו רק רצו. נאמר בזהירות המתחייבת כי אם היה מחדל באכיפת ההוראה, אין לגלגלו לפתחו של האסיר בלבד".

ימים ספורים לפני הדיון הראשון בוועדת השחרורים פשטה המשטרה על הוצאת "ידיעות אחרונות" והחרימה עותקים מספרו של אולמרט, שטרם יצא לאור. המשטרה טענה כי הם מכילים חומר מסווג שפוגע לכאורה בביטחון המדינה. פשיטה זו נערכה לאחר שבחודש אפריל נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים, שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully