וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם שחרור אולמרט: צפוי להיסגר "אגף ה-VIP" שהוקם ב-4.5 מיליון שקל

2.7.2017 / 12:37

שחרורו של ראש הממשלה לשעבר מייתר, לדברי גורמים בשב"ס, את אגף 10 שהוקם בכלא מעשיהו לפני שנה וחצי על מנת לאפשר לאולמרט תנאי כליאה אופטימליים יחד עם אסירים "מיוחסים" נוספים. "האישיות שעליה היינו מופקדים עזבה, לא ברור אם יש מקום להחזיק את האגף"

צילום: צלמי וואלה!NEWS, עריכה: שניר דבוש

עם שחרורו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט הבוקר (ראשון) מכלא מעשיהו, עומד אגף 10, "אגף ה-VIP" של כלא מעשיהו, בפני סגירה. בשירות בתי הסוהר מעריכים כי כבר בימים הקרובים תתקבל החלטה לסגור את האגף, שהוקם לפני כשנה וחצי בעקבות הצורך לכלוא את אולמרט ושופץ בעלות של יותר מ-4.5 מיליון שקלים. בשיאו, אכלס האגף, השוכן בצד הפוני של הכלא, 14 אסירים "מיוחסים" ששב"כ אישר את שהייתם במחיצת אולמרט.

אגף 10 הוא אגף מבודד ובו מצלמות במעגל סגור, ורק לצוות האגף ולאסירים ואורחיהם ניתנה הגישה אליו. בין העבריינים שנכלאו בו היו אסירי פרשת הולילנד, הרב הראשי לשעבר יונה מצגר, ראש עיריית רמת גן לשעבר צבי בר וגם כמה עברייני תנועה.

צילום מחוץ לביתו של אולמרט בבארי, תל אביב. מאצ'י הוף
אולמרט נכנס לביתו שבתל אביב, הבוקר/מאצ'י הוף

האגף מורכב מתאי כליאה זוגיים, מועדון, חדר אוכל, משרד מפקדת אגף וחדר בקרה. במהלך שהותו של אולמרט באגף, הופעלו בו שיעורי יוגה וסדנאות שיקום, שאחת מהן היא גמילה ומניעה ממעשי שחיתות.

גורם בשירות בתי הסוהר אמר לוואלה! NEWS: "אנחנו בוחנים את עתידו של האגף. מרגע שהאישיות שעליה היינו מופקדים עזבה את הכלא, לאחר השלמת העונש, לא ברור אם יש מקום להחזיק את האגף. אני מניח שבימים הקרובים תתקבל ההחלטה לסגור אותו".

עוד באותו נושא

מועדון ה-20: כך ייראה אגף ה-VIP שנבנה לאסיר אולמרט

לכתבה המלאה
אגף 10 בכלא מעשיהו. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
אגף 10/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

אולמרט יצא הבוקר משערי הכלא לביתו, והשתחרר לאחר 16 חודשים שבהם היה במאסר, בגין שורה של עבירות שחיתות, והגיע לביתו שבתל אביב. אולמרט השתחרר בהמשך להחלטת ועדת השחרורים שקבעה כי עונשו יקוצר, ולאחר שפרקליטות המדינה החליטה שלא לערער על ההחלטה הזו. בצל השחרור, במשטרה בודקים את האפשרות כי אולמרט הדליף חומרים מסווגים מהכלא במהלך כתיבת ספרו.

לאחר שחרורו הגיש אולמרט לנשיא המדינה ראובן ריבלין בקשה להסרת המגבלות המוטלות עליו כאסיר ברישיון. מבית הנשיא נמסר כי הבקשה מטופלת על ידי הגורמים הרלוונטיים. בעבר ביקש אולמרט חנינה מהנשיא, אך היא נדחתה. עם זאת, הנשיא קבע בהחלטתו כי אם תתקבל בקשתו לשחרור מוקדם הוא ישקול בחיוב שלא להטיל עליו הגבלות של אסיר ברישיון, כמו איסור יציאה מהארץ והתייצבות מדי שבועיים בתחנת המשטרה.

אגף 10 בכלא מעשיהו. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
אגף 10 מבחוץ/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס
אגף 10 בכלא מעשיהו. שב"ס, מערכת וואלה! NEWS
אגף 10/מערכת וואלה! NEWS, שב"ס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully