וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גטאס נאסר בגין הברחת טלפונים למחבלים: "אני נכנס גאה ובראש מורם"

2.7.2017 / 10:15

חבר הכנסת לשעבר החל לשאת את העונש שנגזר עליו, שנתיים מאסר, בכלא גלבוע. הוא הורשע במסגרת הסדר טיעון עם הפרקליטות בהברחת טלפונים סלולריים לאסיר ביטחוני. "אמשיך את הפעילות שלי כשאצא ואגן על זכויות האסירים", אמר

צלמים זמניים מורשים

חבר הכנסת לשעבר באסל גטאס החל לשאת הבוקר (ראשון) את עונש המאסר שנגזר עליו בכלא גלבוע. לפני כשלושה חודשים קיבל בית משפט השלום בבאר שבע את הסדר הטיעון בין גטאס, חבר הכנסת מהרשימה המשותפת שהורשע בהברחת טלפונים סלולריים לאסיר ביטחוני, לבין הפרקליטות וגזר עליו שנתיים מאסר. בנוסף, החליט השופט להגדיל את סכום הקנס שישלם הח"כ לשעבר וקבע אותו על 120 אלף שקלים. הוא גם קבע כי יהיה קלון למעשיו.

"אני היום נכנס לכלא גלבוע לשנתיים. כמובן, אני אפעל כדי שאזכה לשליש", אמר גטאס הבוקר. "אני נכנס גאה, זקוף קומה, בראש מורם. נהנה מתמיכה ציבורית אמיתית של העם שלי. אני גאה בתמיכה הזו. אני גם אצא מהכלא בעוד שנתיים זקוף קומה בראש מורם, ואמשיך את הדרך של הפעילות הפוליטית שאני עושה זה 40 שנה. אני אמשיך להגן על זכויות האסירים ולהביא את עניינם לסדר היום הציבורי".

לקריאה נוספת:
למרות ביקורת השופט: התקבל ההסדר של גטאס, ירצה שנתיים מאסר
מחליפו של ח"כ גטאס בכנסת מתגורר בבית לא חוקי בנגב
ח"כ גטאס הגיש את התפטרותו; יו"ר הכנסת לא לחץ את ידו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גטאס מגיע לכלא גלבוע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גטאס מגיע לכלא גלבוע, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

השר לביטחון פנים גלעד ארדן התייחס לאמירותיו של גטאס בפייסבוק וכתב כי "גם אני גאה היום, שאנשי שירות בתי הסוהר תפסו אותך על חם מבריח מכשירי סלולר למחבלים רוצחים, וחשפו את פרצופך כסייען טרור. גאה שאתה מורחק מכנסת ישראל (ויש לנו עוד עבודה לעשות להוציא מהכנסת עוד כמה כמוך), ואני גאה שתמצא את מקומך האמתי מאחורי סורג ובריח".

גטאס הורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות של מרמה והפרת אמונים, מתן אמצעים לביצוע מעשה טרור ועבירות נוספות. השופט איתי ברסלר-גונן ציין בגזר הדין כי "בשים לב להיקף הציוד וזהותם של מקבלי הציוד ונסיבות כליאתם אפשר לומר שמדובר בפוטנציאל ביטחוני בנסיבות מחמירות". לדבריו, גטאס "ניצל את מעמדו כחבר כנסת והאמון שנתנו בו השיטה הדמוקרטית ושב"ס. האמון שהופר הוא כלפי כלל הציבור ולא רק כלפי בוחריו. יש גם נזק אישי אפשרי של פגיעה באמון הציבור בחברי כנסת אחרים.

ד? באסל גטאס, מלווה במשפחתו, מקורבים וחברי מפלגת בל?ד בדרך לכלא גלבוע 2 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
גטאס בדרך לכלא, הבוקר/צילום מסך, טוויטר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ זועבי מגיעה לתמוך בגטאס, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שיקול נוסף לחומרה נעוץ בתכנון המוקדם ובתעוזה. העובדה שהנאשם קיבל חבילות אטומות אינה סיבה מקלה. הוא יכל להחדיר אמצעי לחימה, לדעתי, בניגוד לעמדת הפרקליטות הפרת האמון של הנאשם גבוהה יותר משל סוהר שהחדיר טלפון נייד", ציין השופט. עם זאת, השופט החליט להקל על הנאשם משום ש"לא עשה זאת לביתו. נביא בחשבון את גילו והשירות הרב ששירת את הציבור ושהתפטר מהתפקיד ושנפל ממעמדו. הנאשם התקשה להביע חרטה. גם היום. אמנם לקח אחריות. נכון היה לגזור את עונשו ב-36 חודשים ומכאן לשקול את ההסדר. בית המשפט הוא לא חותמת גומי".

בחודש מרץ, לאחר שהוגש כתב האישום נגדו התפטר גטאס מתפקידו בכנסת. בטיוטת כתב האישום נכתב כי גטאס הבריח טלפונים לאסיר ואליד דקה, שהיה חבר בחוליה שחטפה ורצחה את החייל משה תמם בשנת 1984 ונושא בשל כך בעונש מאסר של 31 שנה. לפי כתב התביעה, גטאס ניצל את חסינותו הפרלמנטרית כדי להעביר את הטלפונים לאסירים הביטחוניים. בתחילת השנה הוא נפגש עם אסעד, אחיו של ואליד דקה ותכנן עמו כיצד להעביר את הטלפונים, כמו גם מידע, לתוך כותלי הכלא. גטאס, כך נכתב בכתב האישום, נפגש עם דקה במסגרת ביקור, שנועד לוודא את תנאי כליאתו של האסיר.

לפני ביקורו בכלא נפגש גטאס עם אסעד בתחנת דלק שם קיבל מידיו 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי סים, שני מטענים לטלפונים ניידים ואוזניה לטלפון. הוא הסתיר את תכולת החבילות שקיבל מתחת לחולצתו. כתב האישום מתאר כיצד התחמק גטאס מחיפוש על גופו. בעת כניסתו לכלא, נכתב, הוא עבר במכשיר המגנומטר, שהתריע עקב הטלפונים הניידים שהוסתרו בחולצתו. גטאס טען בפני הסוהר שבדק אותו כי המגנומטר צפצף בגלל חגורתו, אך סירב להיבדק שוב בטענה כי יש לו חסינות.

(עדכון ראשון: 08:18)

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גטאס בכניסה לכלא, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully