וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת הצוללות: נתניהו הודה למרקל על ההתקדמות בהליכים

1.7.2017 / 18:40

ראש הממשלה פגש את קנצלרית גרמניה בצרפת, והודה לה על סיום ההליכים לקראת השלמת העסקה, שעומדת במרכז הפרשה המכונה "תיק 3000". אתמול דווח כי ההתקדמות נעשתה בצל טענות לשחיתות. בעוד שבועיים יגיע נתניהו לפגישת עבודה מדינית ראשונה עם מקרון בפריז

צילום: לע"מ, עריכה: שניר דבוש

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודה היום (שבת) לקנצלרית גרמניה אנגלה מרקל על סיום ההליכים בגרמניה לקראת החתימה על מזכר ההבנות לרכישת הצוללות, בעסקה שעומדת במרכז הפרשה המכונה "תיק 3000". אתמול דווח בעיתון הגרמני "דר שפיגל" כי המועצה לביטחון לאומי של גרמניה אישרה את עסקת המכירה של שלוש צוללות גרעיניות לישראל. העסקה, בשווי מיליארד וחצי דולרים, הושלמה בצל טענות לשחיתות, לאחר שנחשף כי חברת הבת הישראלית של הספקית הגרמנית "טיסנקרופ" שכרה את עורך דינו הפרטי של נתניהו, דוד שמרון, לייצגה.

על פי הדיווח ב"דר שפיגל", החלטת המועצה הגרמנית קובעת כי אם תוכח שחיתות במסגרת החקירות המתנהלות בנושא בישראל או בגרמניה, לברלין יש את הזכות לבטל את החוזה באופן מלא. גורמים רשמיים סירבו, לפי שעה, לפניית העיתון בדרישה להתייחסות רשמית למגעים.

טקס האשכבה לקנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל. רויטרס
נתניהו ומרקל בצרפת/רויטרס

נתניהו פגש את מרקל בטקס האשכבה של קנצלר גרמניה לשעבר הלמוט קוהל בפרלמנט האירופי בשטרסבורג. נתניהו פגש גם לראשונה את נשיא צרפת עמנואל מקרון, לקראת פגישת עבודה מדינית ראשונה שתיערך בעוד שבועיים בין שני המנהיגים בפריז. מקרון אמר לנתניהו כי הוא מצפה לראות אותו בעוד שבועיים בפריז בטקס לציון 75 שנה לגירוש יהודי צרפת בו ינאמו שני המנהיגים. במהלך הטקס נתניהו שוחח גם עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון, נשיא צרפת לשעבר ניקולה סרקוזי וראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני.

לפי בקשת הקנצלר לשעבר קוהל, טקס האשכבה שלו היה טקס ממלכתי ראשון מסוגו של האיחוד האירופי, ולא של מדינתו גרמניה, כדי לציין את תרומתו לאיחוד גרמניה ולהקמת האיחוד האירופי. לכן, הטקס בתקיים בשטרסבורג, צרפת, מקום מושב הפרלמנט האירופי, ולא בברלין. לאחר טקס האשכבה הבינלאומי גופתו של קוהל תועבר לקבורה בעיר ספייר בגרמניה. אלמנתו אמרה לנתניהו כי הוא אהב מאוד את ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully