וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נדחתה בחצי שנה האפשרות לגייס טרנסג'נדרים לצבא

1.7.2017 / 15:20

שר ההגנה ג'יימס מאטיס החליט לדחות את גיוסם של טרנסג'נדרים מוצהרים עד ה-1 בינואר בעקבות המלצה שקיבל. ארגון זכויות אדם: "מה שחשוב הוא היכולת לבצע את המשימה, ולא הזהות המגדרית"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(בווידאו: שר ההגנה הקודם מכריז על ביטול האיסור לגייס טרנסג'נדרים, לפני שנה)

שר ההגנה האמריקני ג'יימס מאטיס אישר אתמול (שישי) דחייה של חצי שנה במתן אפשרות לגייס טרנסג'נדרים מוצהרים לצבא ארצות הברית – כך מסרה דוברת הפנטגון דנה ווייט. היא הוסיפה כי מאטיס החליט לדחות את התחלת יישום המדיניות המאפשרת לטראנסג'נדרים להתגייס ל-1 בינואר בעקבות המלצה שקיבל בנושא.

החלטת שר ההגנה זכתה לביקורת בארצות הברית. סטיבן פיטרס מארגון "הקמפיין לזכויות אדם" מסר כי "אנו מאוכזבים מהעיכוב המיותר הזה. אלפי טרנסג'נדרים מאומנים ומוכשרים המשרתים את עמנו בגאווה הוכיחו שמה שחשוב הוא היכולת לבצע את המשימה, ולא הזהות המגדרית שלהם".

עוד בוואלה! NEWS:
משבר החשמל: בזכות הדלק המצרי – תחנת הכוח בעזה מגבירה פעילות
דאעש על סף מפלה במעוזיו בסוריה ובעיראק: "רחוקים ימים מתבוסה"
בנוכחות מנהיגי אירופה: קנצלר גרמניה לשעבר קוהל הובא למנוחות

שר ההגנה של ארצות הברית ג'יימס מאטיס במסיבת עיתונאים בנושא סוריה, 12 באפריל 2017. רויטרס, רויטרס
מאטיס/רויטרס, רויטרס

לפני שנה ביטל הפנטגון את האיסור על גיוס טרנסג'נדרים מוצהרים לצבא. הצעד היה אמור לאפשר לטרנסג'נדרים להתגייס כבר השנה, בתנאי שחלפה לפחות שנה וחצי מאז שעברו את שינוי המין. שר ההגנה בממשל הקודם אשטון קרטר אמר אז כי מדובר ב"תקנה מיושנת, המזיקה לצבא". "משרד ההגנה והצבא צריכים להשתמש בכל הפוטנציאל שעומד לרשותנו במטרה לשמור על מי שאנחנו - הכוח הלוחם הטוב ביותר שהעולם ידע", אמר קרטר במסיבת עיתונאים בפנטגון.

קרטר הוסיף אז כי יש כ-2,500 טרנסג'נדרים המשרתים בצבא ארצות הברית מתוך שלושה וחצי מיליון חיילים. לדבריו, ארצות הברית למדה מהמדיניות שנוקטות מדינות כמו ישראל, בריטניה ואוסטרליה. "אני בטוח שיש לנו סיבה להיות גאים במשמעות שיש לכך עבור הצבא שלנו", אמר קרטר. "זה הדבר הנכון לעשות. הצבא שלנו, והאומה שעליה הוא מגן, יהיו חזקים יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully