וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בגרמניה: אושרה מכירת הצוללות לישראל, "אם לא תוכח שחיתות"

על פי "דר שפיגל", המועצה לביטחון לאומי בברלין אישרה את עסקת המכירה השנויה במחלוקת, שהושלמה בצל טענות לשחיתות. החלטת המועצה קובעת כי החוזה יבוטל אם החקירות בגרמניה או בישראל יוכיחו את הטענות לשחיתות

עורכת ווידאו: נועה לוי

(בווידאו: משה יעלון בוואלה! TALK על עסקת הצוללות, בחודש שעבר)

המועצה לביטחון לאומי של גרמניה אישרה את עסקת המכירה של שלוש צוללות גרעיניות לישראל – כך דווח היום (שישי) בעיתון הגרמני "דר שפיגל". העסקה, בשווי מיליארד דולרים וחצי, הושלמה בצל טענות לשחיתות, לאחר שנחשף כי חברת הבת הישראלית של הספקית הגרמנית "טיסנקרופ" שכרה את עורך דינו הפרטי של נתניהו, דוד שמרון, לייצגה.

על פי הדיווח ב"דר שפיגל", החלטת המועצה הגרמנית קובעת כי אם תוכח שחיתות במסגרת החקירות המתנהלות בנושא בישראל או בגרמניה, לברלין יש את הזכות לבטל את החוזה באופן מלא. גורמים רשמיים סירבו, לפי שעה, לפניית העיתון בדרישה להתייחסות רשמית למגעים.

עוד בוואלה! NEWS:
חבר הכנסת אראל מרגלית מסר עדות בפרשת הצוללות בלהב 433
יעלון: "העדות שלי בפרשת הצוללות מחייבת חקירה של נתניהו"
יעלון: "חסמתי בגופי את עסקת הצוללות – שחודשה אחרי שעזבתי"

צוללות של חיל הים הישראלי. דובר צה"ל
"נושא חשוב ברמה הלאומית". צוללות של חיל הים/דובר צה"ל

אתמול הגיע ח"כ אראל מרגלית, המועמד לראשות מפלגת העבודה, למשרדי יחידת להב 433 כדי למסור עדות בפרשת הצוללות. מרגלית, שהיה אמור להשתתף בשעות הערב אתמול באירוע פוליטי בערבה, בישר לתומכיו במסרון כי נאלץ לחזור על עקבותיו עקב "נושא חשוב ברמה הלאומית".

"מסרתי מידע על מעורבות נתניהו ועורכי דינו בפרשת הצוללות והספינות, כפי שאספתי בחודשים האחרונים. אני מעריך כי ראש הממשלה ידרש לעניין. הוא ידע, ועכשיו יודעים שהוא ידע", אמר מרגלית. עוד טען כי פירט על התנהלות ועדת התקציב שאישרה את העסקה ללא כל המידע הנדרש אודות המתווכים, ופטור שקיבלה חברת "טיסנקרופ" מהשתתפות במכרז בעסקת הצוללות.

נושא: עורך הדין דוד שמרון, ראש צוות המשא ומתן הקואליציוני מטעם הליכוד ביתנו, מגיע לישיבה לשם הקמת הקואליציה. דרור עינב
עורך דינו של נתניהו - ייצג את "טיסנקרופ" בישראל. עו"ד שמרון/דרור עינב

ממפלגת הליכוד נמסר: "אין לנו כוונה להתערב בפריימריז של מפלגת העבודה ולכן לא נתייחס לספין המביך של מר מרגלית, שזימן את עצמו למשטרה במטרה אחת: להציל את מצבו הפוליטי. רכש הצוללות התבצע על פי כל הנהלים. מוטב שמרגלית יניח לרשויות החוק, שכבר הבהירו שראש הממשלה נתניהו אינו חשוד בשום צורה ואופן בנושא, וימצא דרכים אחרות להישרדותו הפוליטית".

פרשה 3000 עוסקת בעניין רכש כלי שיט מגרמניה, ולפני חודשים אחדים הבהירו במשטרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינו חשוד בה. במרכז הבדיקה עמדו גם מיקי גנור, המתווך שייצג את המספנה הגרמנית "טינסקרופ" במשא ומתן לרכישת כלי השיט, וכן עורך דינו דוד שמרון.

תיק 3000 מצטרף לשני תיקים שבהם נקשר שמו של ראש הממשלה. בתיק 1000 נחקר חשד שלפיו נתניהו קיבל טובות הנאה מאנשי עסקים, המפיק ההוליוודי ארנון מילצ'ן והמיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. תיק 2000 עוסק בשיחות שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, ארנון נוני מוזס, שבהן עלה החשד כי האחרון הציע סיקור אוהד בעיתונו בתמורה לכך שהראשון יפעל לקידום חוק "ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully