וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קיבלו כנפיים: פרחי הטיס של קורס 174 סיימו שלוש שנות הכשרה

29.6.2017 / 21:53

כמה עשרות בוגרי הקורס קיבלו את כנפי הטיס בבסיס חיל האוויר בחצרים במעמד ראש הממשלה, הנשיא, הרמטכ"ל ומפקד החיל. "יש לכם תפקיד מרכזי בהבטחה שכל מי שמאיים על קיומנו – שם את עצמו בסכנת קיום", אמר נתניהו

צילום: בני בן סימון, עריכה: ניב מעוז

כמה עשרות פרחי טיס עמדו היום (חמישי) נרגשים ברחבת המסדרים בבסיס חיל האוויר בחצרים, שם הוענקו כנפי הטיס לבוגרי מחזור 174 אחרי שלוש שנות קורס. הטקס נערך במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל גדי איזנקוט ומפקד חיל האוויר, אלוף אמיר אשל. החל מהשבוע הבא, יוצבו מסיימי הקורס בטייסות השונות בחיל האוויר ויחלו את הכשרתם המבצעית.

"אנחנו מטילים על חיל האוויר משימות מרכזיות לביטחון ישראל, ומתוכן אציין היום שלוש", אמר נתניהו. "ראשית, שמירת גבולות ושמי המדינה. מי שפוגע בריבונות שלנו, אנו פוגעים בו. שנית, פגיעה בהתעצמות של אויבינו. צה"ל וחיל האוויר פועלים בקשת טווחים רחבה מאוד וגם קרובה מאוד כדי למנוע את ההתעצמות הזאת. ושלישית, והחשובה מכולם, להבטיח שכל מי שמאיים על קיומנו שם עצמו בסכנת קיום. לחיל האוויר יש תפקיד מרכזי במשימה עליונה זו".

טקס סיום קורס טיס- מסדר כנפיים 29 ביוני 2017. דובר צה"ל
בוגרי הקורס, היום/דובר צה"ל
טקס סיום קורס טיס- מסדר כנפיים 29 ביוני 2017. דובר צה"ל
איזנקוט, היום/דובר צה"ל

הנשיא ריבלין הזכיר את מלחמת ששת הימים, ואמר כי מאז "הפך החיל מתוחכם יותר ורווי טכנולוגיה, זרועו ארוכה יותר, חזקה יותר, ממוקדת יותר וקטלנית יותר. מערך ההגנה האווירית התפתח, והחיל הוא כבר זרוע האוויר והחלל. השנה קלטנו את מטוס 'האדיר' – מטוס רב יכולת, מופת של תחכום, עוצמה וחדשנות. חיל האוויר הישראלי מוכן לפעול, גם היום בכל רגע שיידרש, ערוך לכל משימה. במבצעים ובביטחון השוטף. בזירות הרחוקות והקרובות".

הרמטכ"ל התייחס במעמד הטקס לסיום הקורס הקשה והתובעני, ואמר למסיימים הטריים: "בקרוב יופקדו בידיכם כלי הטיס הטובים בעולם, המשלבים טכנולוגיות מתקדמות ומערכות חימוש מתוחכמות שישרתו אתכם בביצוע כל משימה. אנחנו סומכים עליכם שתשתמשו בידע הרב שצברתם כשתמריאו למשימותיכם ושתפגינו את יכולותיכם הגבוהות במקצועיות ובתחבולנות ובכך תגנו בנחישות על מדינת ישראל".

טקס סיום קורס טיס- מסדר כנפיים 29 ביוני 2017. דובר צה"ל
"אתם, הבוגרים, מצטרפים לשרשרת מפוארת של מגני הארץ מרום הרקיע"/דובר צה"ל

"אנו הופכים דמיון ליכולות ותוכניות מבצעיות פורצות דרך שיפתיעו את אויבינו בעוצמתן ובעיתוי שלהן. אנו צופים פני עתיד ונערכים לאתגריו באופן אחראי ומפוקח", אמר מפקד חיל האוויר. "אתם, הבוגרים, מצטרפים היום לכל אלה, דור המשך לשרשרת מפוארת של מגני הארץ מרום הרקיע. נכונותכם לקחת אחריות ראויה לשבח".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully