וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים ידונו בחוק שיחייב יישובים ערביים להנציח מנהיגים ישראלים

29.6.2017 / 20:30

הצעת החוק, של ח"כ חזן מכוונת לכל היישובים - אך הרשויות הערביות נמצאות בראש הרשימה של אלה שאינן מנציחות מנהיגים. "אין פה עניין של התרסה, אלא כיבוד לבבות", אמר חזן והוסיף: "ראשי ממשלה מהימין לא קיבלו הנצחה שווה לאלה מהשמאל"

תמונות מערערה כפרו של הרוצח מהפיגוע בדיזינגוף. ניב אהרונסון
ערערה/ניב אהרונסון

הצעת חוק שתחייב יישובים ערביים להנציח ראשי ממשלה ונשיאים שהלכו לעולמם - תעלה ביום ראשון הקרוב להצבעה בוועדת השרים לחקיקה. מדובר בהצעה של ח"כ אורן חזן (הליכוד) שאליה הצטרף יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן, והיא נועדה לחייב את הרשויות המקומיות לקרוא "לפחות מקום ציבורי אחד" בתחומם על שם מי שכיהן נשיא המדינה או ראש ממשלה שכבר אינו בחיים.

בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב כי אחת הדרכים הראויות להנצחת ראשי ממשלה ונשיאים היא "הנצחת שמותיהם ברחובות, אך גם כיום ישנן ערים שכלל לא הנציחו ראשי ממשלה ונשיאים שנפטרו באמצעות קריאת מוסדותיהם הציבוריים על שמם". מטרת ההצעה, כך נכתב, היא "להנציח ולכבד את המורשת של הנהגת המדינה, נשיאי המדינה וראשי ממשלה שמתו, באופן אחיד וממלכתי תוך הגשמת ערכים היסטוריים של שימור המורשת הישראלית".

עוד בוואלה! NEWS:
"אנחנו בצונאמי": מתגבר הלחץ על רה"מ בעקבות הקפאת מתווה הכותל
למרות המשבר ובלחץ החרדים: חוק הגיור יעלה להצבעה חוזרת
חרף עיכוב הליכוד: הבית היהודי העלתה את "חוק ירושלים" לוועדת השרים

אורן חזן בטקס אזכרה לזכרו של רון נחמן, אריאל. פברואר 2-17. ניב אהרונסון
"רוצה אחידות". חזן/ניב אהרונסון

הצעת החוק לא מזכירה במפורש את היישובים הערביים ברחבי הארץ, אך אלה נמצאים בראש רשימת הרשויות שאינן מנציחות ראשי ממשלה או נשיאי מדינה, ייתכן גם בשל גודלן היחסי בהשוואה לערים אחרות. "ערבים בעלי תעודות זהות כחולות הם חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל", אומר חזן. "זה מצב בלתי נסבל שהם ידרשו זכויות מבלי שיכירו במדינה ובמנהיגיה". לדבריו, "כשילדי היישובים הערביים יתהלכו ברחובות על שמם של בגין, שמיר, אשכול, פרס ורבין, החיבור שלהם למדינת ישראל כמדינת העם היהודי תהיה בלתי נמנעת. אין פה עניין של התרסה, אלא כיבוד לבבות".

חזן אומר כי להצעת החוק יש גם מטרה נוספת, לדבריו, "ראשי ממשלה ונשיאים שבאו מהימין הפוליטי לא קיבלו הנצחה שווה לאלו שבאו מהשמאל. אפשר לספור על עשר אצבעות את מספר הרחובות שמנציחים את ראש הממשלה לשעבר יצחק שמיר, ואני רוצה שתהיה אחידות, בכל מקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully