וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טראמפ ייפגש עם פוטין בשבוע הבא; "יציע לו הקלות בסנקציות"

29.6.2017 / 20:55

בקרמלין מסרו כי שני הנשיאים ייוועדו בהמבורג בשולי פסגת ה-G20 והבית הלבן אישר את דבר הפגישה. לפי הגרדיאן, טראמפ ביקש לנסח הקלות בסנקציות שאותן יציג לפוטין בפגישתם הראשונה, שתיערך ברקע העמקת החקירה בארה"ב

עריכה: נועה לוי

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ונשיא רוסיה ולדימיר פוטין ייפגשו בשולי ועידת G-20 בהמבורג שבגרמניה בשבוע הבא -כך נמסר היום (חמישי) מהקרמלין. עוד נמסר כי לא מתוכננת פגישה נפרדת של השניים. בבית הלבן אישרו הערב את דבר הפגישה.

"הם ייפגשו שם בכל מקרה, בשולי הפסגה, אבל לא מתוכננת בשלב הזה שום פגישה (נפרדת)", מסר דובר הקרמלין דימיטרי פסקוב. במהלך הפסגה, שתתקיים ביום שישי ושבת הבאים, ייפגשו גם שרי החוץ סרגיי לברוב ורקס טילרסון.

שני גורמים אמריקניים רשמיים לשעבר אמרו לגרדיאן הבריטי כי טראמפ אמר ליועציו בבית הלבן להעלות אפשרות להסרת סנקציות שאותה הוא יוכל להציג בפני פוטין. בין היתר, תישקל פתיחתם מחדש של שני מתחמים רוסיים שנסגרו בהוראת הממשל הקודם של ברק אובמה בתגובה להתערבות בבחירות. לא ברור מה יתבקש פוטין לתת בתמורה.

לקריאה נוספת בנושא
האיום של טראמפ מקרב את ארה"ב להתנגשות עם רוסיה בשמי סוריה
הפנטגון: זיהינו פעילות חשודה בבסיס הסורי שממנו יצאה המתקפה הכימית
דיווח: קושנר קיבל 275 מיליון דולר מבנק החשוד בהלבנת הון לרוסיה

ולדימיר פוטין ודונאלד טראמפ. רויטרס, עיבוד תמונה
הזדמנות לשיקום היחסים. טראמפ ופוטין/עיבוד תמונה, רויטרס

זאת תהיה הפגישה הראשונה בין שני המנהיגים ברקע חקירת קשרי הממשל של טראמפ ומוסקבה והתערבות הקרמלין בבחירות. טראמפ ופוטין שוחחו בטלפון בכמה הזדמנויות, אך היחסים בין שתי המעצמות הידרדרו בעקבות המלחמה בסוריה.

הגורם הרוסי הבכיר ביותר שעמו נפגש טראמפ עד כה היה לברוב, שהגיע לבית הלבן בחודש שעבר, שעות לאחר שראש ה-FBI ג'יימס קומי הודח מתפקידו. לאחר הפגישה, דווח כי הנשיא חשף מידע רגיש על דאעש שהעבירה ישראל.

(עדכון ראשון: 15:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully