וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: תושב סילוואן סירב לפתוח את בית שכנו והוכה בידי שוטרים

3.7.2017 / 10:55

קרוב משפחתו של עבד אל-חי נימר זיר ממזרח ירושלים היה מבוקש לחקירה, ומשסירב לפתוח לכוח מג"ב את הדלת לביתו - שברו השוטרים את ידו. "נופלים על אנשים פשוטים, ואת מי שצריך לעצור באמת לא עוצרים", אמר לאחר תלונתו במח"ש

צילום: יש דין, עריכה: שניר דבוש

פלסטיני תושב סילואן הוכה על ידי שוטרי מג"ב, משום שסירב לפתוח להם את דלת הבית של שכנו וקרוב משפחתו שהיה מבוקש לחקירה" – כך עולה מתלונה שהוגשה לאחרונה למחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). לטענת הפלסטיני, עבד אל-חי נימר זיר, ב-17 ביוני הוא נדרש לסייע לכוחות הביטחון להיכנס לביתו של השכן, וכשהגיב שאינו רשאי לעשות זאת, ספג איומים וידו נשברה.

על פי עו"ד סופיה ברודסקי מארגון "יש דין", שהגישה את התלונה בשם נימר זיר, "האלימות הברוטלית נעשתה ללא כל הצדקה, מרשי לא היה אלים כלל ובוודאי שלא הכה איש. בסרטון שצולם על ידי שכניו ניתן לראות כיצד השוטרים תוקפים אותו, כאשר הוא אינו יכול להתנגד". ממח"ש נמסר כי התלונה נבדקת וממחוז ירושלים נמסר כי הנושא נידון אצל מח"ש.

פנייה למח"ש בעקבות מעצר אלים בסילוואן 29 ביוני 2017. יש דין, מערכת וואלה! NEWS
"אני בן אדם פשוט, מעולם לא נעצרתי". נימר זור/מערכת וואלה! NEWS, יש דין

בתלונה מתואר האירוע, שהחל לכאורה כשנימר זיר, בן 58, שהה בביתו והבחין בכמה כלי רכב חונים מתחת לביתו כשבתוכם שוטרי מג"ב. "השוטרים דפקו על דלת ביתו של שכנו, ללא מענה, וקראו לנימר זיר לרדת לביתו ולפתוח את הדלת. משסירב, הוא ספג איומים ואיש הביטחון אמר לו 'אני אראה לך', ואמר לשוטרים הנוספים שהיו במקום: 'אני רוצה את הבחור הזה עם שתי ידיים שבורות'".

על פי התיאור בתלונה, "לאחר דקות ספורות כמה שוטרים התנפלו על מרשי, מי מהם תפס את ידו ושוטר אחר כיוון לעברו את נשקו בצורה מאיימת, כל העת כשמרשי זועק מכאבים. מסכת האלימות לא פסקה בנקודה זו: נימר זיר ובנו הוכנסו לרכב מג"ב והובאו לתחנת משטרה. בדרכם לתחנה הם ספגו מכות נוספות מהשוטרים שהיו ברכב, ומרשי אף איבד את הכרתו. איש הביטחון שהיה לבוש בלבוש אזרחי המשיך להטיח במרשי איומים נוספים כאשר הגיעו לתחנת המשטרה".

מארגון יש דין, שמייצג את זיר, נמסר: "על פי החשד, מדובר במקרה חמור של התעללות באדם שכלל אינו קשור לאירוע. האופן שבו השוטרים התייחסו אל זיר, אל בנו ואל השכן שצילם את האירוע, כפי שמתועד בסרטון, מראה כי אותם שוטרים לא הפנימו שתפקידם אינו להתעמר ולהכות, אלא להגן ולשרת. על מח"ש לחקור את המקרה ובמידת הצורך להעמיד את השוטרים המעורבים לדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
ידויי אבנים בשכונת סילוואן במזרח ירושלים, דצמבר 2010. מגד גוזני
פעילות מג"ב בסילוואן/מגד גוזני

נימר זיר סיפר בשיחה עם וואלה! NEWS: "באותו יום הייתי בחופש מהעבודה וראיתי אותם מגיעים ויוצאים מהרכבים שלהם. קצין המודיעין ראה אותי במרפסת ואמר לי בערבית 'בוא לפה', וסירב לענות כששאלתי את מי הוא צריך. הוא ביקש ממני לפתוח את הדלת, הם באמת קרובי משפחה שלי אבל אין לי מפתח, אמרתי לו 'איך אתה מבקש ממני דבר כזה'.

הוא לא חיכה דקה אחת, ואמר מיד לצוות שלו 'אני רוצה את הידיים שלו שבורות', ומיד שישה קפצו עליי. אחד עיקם לי את יד ימין וסובב אותה כמו שסוחטים סמרטוט רצפה, השני תפס את היד השנייה, אחד בראש ועוד אחד הצמיד לי את הרובה לבטן והכו אותי".

לדבריו, כשהגיע לתחנת המשטרה הוא ישב אזוק על הרצפה במשך שעתיים, ובחקירתו נטען כי שניסה להכות את השוטרים והפריע להם בעבודתם. גם בקשת עורך הדין שהמשטרה הזמינה עבורו לפנותו לבית החולים לא הועילה, וכשנלקחו ממנו טביעות אצבעות השוטרים לא התחשבו בידו השבורה. כששוחרר בשעות הערב בנו לקח אותו לבית החולים הדסה הר הצופים, שם ידו גובסה.

"אני בן אדם פשוט, מעולם לא נעצרתי. אני בן אדם שאוהב אנשים ואוהב לשמח אנשים, לא משנה מי הם. איך מאשימים אותי במשהו שהוא לא נכון ושלא עשיתי? אני מפרנס משפחה בת שבע נפשות ולא יכול לעבוד ככה. נופלים על אנשים פשוטים, ואת מי שצריך לעצור באמת לא עוצרים אותם - הכל כדי להראות שהם עובדים. בחודשם האחרונים נהיה קשה במזרח ירושלים, זה כמו בים: הדג הגדול אוכל את הדג הקטן, סתם בלי סיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully