וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה מאיימת: נושאת המטוסים הבריטית החדשה - מטרה גדולה ונוחה

29.6.2017 / 22:14

משרד ההגנה גינה בחריפות את הממלכה, אחרי ששר ההגנה אמר כי "המלכה אליזבת" שנכנסה לשירות גורמת למוסקבה "לקנא". במוסקבה הפצירו בלונדון לשמור מרחק מנושאת המטוסים הרוסית, שנחשבת למיושנת וכונתה בידי שר ההגנה "רעועה"

עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: מטוס קרב מתרסק אחרי שנחת על נושאת המטוסים הרוסית)

רוסיה לעגה היום (חמישי) לנושאת המטוסים החדשה של בריטניה, כשהזהירה כי "המלכה אליזבת" היא "מטרה גדולה ונוחה" וכי יהיה זה נבון מצד הממלכה לשמור עליה במרחק מספינות קרב רוסיות. כלי השיט העצום, נושאת המטוסים המתקדמת והגדולה ביותר של בריטניה, יצא לשיט בכורה ביום שני. שר ההגנה של בריטניה מייקל פאלון אמר כי הוא סבור שרוסיה תביט עליה "במידה מסוימת של קנאה".

בתגובה לדבריו של פאלון, שכינה את נושאת המטוסים הרוסית "רעועה", הוציא משרד ההגנה במוסקבה הודעת גינוי חריפה. "ההצהרות הנלהבות על עליונות נושאת המטוסים בחדשה על נושאת המטוסים 'קוזניצוב' חשפה את הבורות הבוטה של פלון לגבי הכוח הצבאי הימי", נמסר. "נושאת המטוסים הבריטית רק יכולה לשחרר מטוסים מהגחון שלה, שלצדו שטים ספינות קרב, כלי שיט וצוללות. לכן, היא למעשה מטרה ימית גדולה ונוחה".

לקריאה נוספת בנושא
תצלומי הלוויין חשפו: נושאת המטוסים הרוסית בסוריה היא גרוטאה צפה
טראמפ "שלח" נושאת מטוסים לצפון קוריאה - אך זו הייתה בכיוון ההפוך

נושאת המטוסים הבריטית המלכה אליזבת, 26 ביוני 2017. רויטרס
ללא מערכות הגנה מטילים. נושאת המטוסים "המלכה אליזבת", השבוע/רויטרס

נושאת המטוסים "אדמירל קוזניצוב", לעומת זאת, טען המשרד, חמושה במערכות טילים להגנתה, והזהיר את בריטניה לשמור את "המלכה אליזבת" במרחק מהצי הרוסי. "האינטרס הבריטי הוא לא להראות את ''היופי' של נושאת המטוסים במרחק של כמה מאות מטרים ממנה".

שר ההגנה הבריטי תקף בינואר האחרון את רוסיה כשזו שלחה את נושאת המטוסים שלה לחופי סוריה דרך התעלה האנגלית, וכינה אותה "ספינת הבושה". למרות מפגן הכוח הרוסי, מומחים רבים אומרים כי נושאת המטוסים "קוזניצוב", שנבנתה בזמן המלחמה הקרה, היא עתה מיושנת וכי על רוסיה לבנות דור חדש של נושאות מטוסים.

נושאת המטוסים הרוסית אדמירל קוזנצוב. הצבא הרוסי, ספק 500
מיושנת ורעועה. נושאת המטוסים הרוסית "קוזניצוב"/ספק 500, הצבא הרוסי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully