וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

20 שנה לשליטת סין בהונג קונג, וביקורו של הנשיא רק מחריף את המחאה

29.6.2017 / 12:46

שי הגיע בפעם הראשונה לאזור שחווה בשנים האחרונות דיכוי גובר מצד הרשויות בבייג'ינג, חרף ההבטחה לחירויות רבות. הנשיא הבטיח לפעול למען "עתיד מזהיר", אך עם ציון התאריך ההיסטורי לעזיבת הבריטים מתכננים המתנגדים לשלטון הסיני מחאת ענק

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

נשיא סין שי ג'ינפינג אמר היום (חמישי) כי בייג'ינג תעבוד כדי להבטיח "עתיד מרחיק לכת" לאוטונומיה של הונג קונג. ואולם, ביקורו הראשון באזור המנהלי המיוחד לרגל 20 שנה לשלטון הסיני על המושבה הבריטית לשעבר נתקל במחאות של תושבים הזועמים על ההתערבות ההולכת וגוברת מצד השלטון המרכזי.

בריטניה השיבה את הונג קונג לשליטת סין ב-1 ביולי 1997, תחת המסגרת "מדינה אחת, שתי מערכות", שאמורה הייתה להבטיח חירויות נרחבות ועצמאות משפטית שאינן נהוגות בסין עצמה. בייג'ינג הבטיחה כי השיטה הקפיטליסטית בהונג קונג תישאר ללא שינוי "לפחות" למשך 50 שנה, עד ל-2047, אבל לא הבהירה מה יקרה אחרי זה.

לקריאה נוספת בנושא
יום לאחר הבחירות: כתבי אישום נגד מובילי המחאה בהונג קונג
"הנני" ניצחה את "פרינגלס": אישה נבחרה לראשונה למנהיגת הונג קונג

נשיא סין שי ג'ינפינג נוחת בהונג קונג, 29 ביוני 2017. רויטרס
שיבח את המנהיג היוצא של הונג קונג. נשיא סין, היום/רויטרס

"הונג קונג תמיד הייתה בלבי", אמר שי עם הגעתו לנמל התעופה בהונג קונג, שם התקבל על ידי קהל שנופף בדגלים לקראת ביקורו שיימשך שלושה ימים. "אנחנו מקווים שיחד עם המגזרים השונים בחברה בהונג קונג נסתכל אחורה על המסלול הבלתי-רגיל שעברה הונג קונג ב-20 השנה האחרונות, נסיק מסקנות ונסתכל על העתיד ונבטיח כי 'מדינה אחת, שתי מערכות' היא יציבה ובעלת עתיד מזהיר".

על אף הבטחותיו של נשיא סין, שדומות לאלו שהשמיעו קודמיו בתפקיד, בייג'ינג העמיקה את חדירתה להונג בשנים האחרונות. בין היתר דרך פסילתם של חברי פרלמנט התומכים בעצמאות ומעצרים חשאיים של מוכרי ספרים בעלי חומרים פוליטיים רגישים. ב-2014 התרחשה מחאה פרו-דמוקרטית נרחבת ברחובות הונג קונג, אך זו דוכאה בידי הרשויות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מפגינים פרו-דמוקרטיים מול מטה המשטרה, הונג קונג, 27 במרץ 2017. רויטרס
רוצים דמוקרטיה. הפגנה נגד השלטון הסיני בהונג קונג, מרץ/רויטרס

שי שיבח את המנהיג היוצא של האזור המנהלי המיוחד, שהיה אחראי לדיכוי ההפגנות, על "תרומתו" למען הביטחון הלאומי. "חמש השנים האחרונות לא היו קלות בכלל", אמר נשיא סין. במהלך ביקורו, שי ישתתף בטקס ההשבעה של האישה הראשונה שתנהיג את הונג קונג, קארי לאם. הוא גם יבקר בבסיס של צבא סין וייפגש עם גורמי ממשל.

עם זאת, ביום שבת מתוכננת הפגנת ענק נגד השלטון הסיני כשהמארגנים טוענים: "הונג קונג מרומה במשך 20 שנה. בואו ניקח את הונג קונג לעבר דמוקרטיה מלאה ואמתית". אלפי שוטרים נפרסו ברחובות הונג קונג, שקושטו בסמלים ובגדלים סיניים, לקראת המחאה הגדולה. אחד ממנהיגי ההפגנות הקודמות, ג'ושוע וונג, נעצר אתמול.

"הביקור של שי ג'ינפינג הוא הזדמנות מצוינת להפגין נגדו", אמרה לאו סוי-יאנג, בת 63 ומורת בית ספר לשעבר, שצפתה בנחיתתו של הנשיא על מסך ענק באזור קניות לצד 150 איש נוספים. "בשנים האחרונות, במיוחד מאז שהוא עלה לשלטון, הונג קונג הידרדרה מאוד והפכה לעוד אחת מהערים בסין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully