וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ישראל עצרה ביקורי משפחות לאסירינו מעזה"

לטענת הארגון, ההחלטה היא "תחילתה של מלחמה נגד האסירים". בשבועות האחרונים הופעל לחץ מצד משפחות גולדין ושאול למנוע את הביקורים עד להשבת גופות בניהם. משפחת גולדין: "הם צריכים להבין שהחזקת חיילי צה"ל היא נטל ולא נכס". משפחת שאול: "החלטה נכונה"

צילום: ערן גילווארד, עריכה: ניר חן

(בווידאו: שביתת האסירים הביטחוניים, אפריל האחרון)

ישראל החליטה היום (חמישי) למנוע ביקורים ממשפחות אסירים ביטחוניים של חמאס מרצועת עזה - כך טען הארגון. זאת, ברקע הלחץ המגיע מזה זמן רב מצד משפחות גולדין ושאול, שגופות בניהם נלקחו בידי חמאס במבצע "צוק איתן", להפסיק את הביקורים בבתי הכלא בישראל. עם זאת, בשירות בתי הסוהר סירבו להתייחס לנושא. ההנהגה העליונה של המשרד למען אסירי חמאס מסרה: "אנו מגנים את ההענשה נגד האסירים שלנו מעזה, זאת תחילת מלחמה נגד האסירים, לא ניתן שההחלטה הזאת תעבור בכל מחיר". בבתי הכלא בישראל כלואים כ-150 אסירי חמאס מרצועת עזה.

כ-40 חברי כנסת חתמו החודש על עצומה שבה הם דורשים "להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל אסירים ביטחוניים" בישראל, עד שלא יוחזרו החיילים המוחזקים ברצועה, אורון שאול והדר גולדין. יוזם העצומה ח"כ יואב קיש (הליכוד) פגש את שמחה ולאה, הוריו של הדר, שאמרו לו כי מדובר ב"יוזמה מבורכת".

שמחה גולדין התייחס היום לדיווח ואמר כי "אנחנו כבר שנתיים וחצי מבקשים מהמדינה להפעיל לחץ על חמאס כדי לשנות את המשוואה, ולגרום להם להבין שהחזקת חיילי צה"ל היא נטל ולא נכס. סוף סוף מישהו התעורר , השאלה אם זה באמת מיושם בשטח כי מדובר בהודעה של חמאס ולא של ממשלת ישראל. משנת 2007 עד לשנת 2012 לא היו ביקורי משפחות אסירים, עכשיו פתאום מתחבאים מאחוריי עניינים משפטיים שהם לא רלוונטים כי כבר הייתה תקופה ארוכה שישראל עצרה ביקורים מעזה לישראל".

מטעמה של משפחת שאול נמסר: "אנו פונים לממשלת ישראל והעומד בראשה - אל תרפו, מדובר בהחלטה נכונה ומקווים שתכליתה נועדה להשבת אורון בהקדם האפשרי משבי חמאס".


עוד בוואלה! NEWS:
כ-40 ח"כים חתמו על עצומה להחזרת גופות שאול וגולדין
לאחר 40 ימים: הסתיימה שביתת הרעב של האסירים הפלסטינים
מתקפת סייבר על מערכת הבריאות בישראל: כמה בתי חולים נפגעו

חלוקת מזון לאסירים ביטחוניים בכלא נפחא, 11 בינואר 2017. ראובן קסטרו
"תחילת מלחמה נגד האסירים". כלא נפחא/ראובן קסטרו

חברי כנסת מכל סיעות הקואליציה והאופוזיציה חתמו על מסמך שבו הם "דורשים להפסיק את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה עד שלא נקבל בחזרה את בנינו אורון שאול והדר גולדין". לפי הקריאה, "צעד הומניטרי תמורת צעד הומניטרי - לא יתכן שממשלת ישראל תחליט על שורה של צעדים הומניטריים כלפי חמאס בעזה כל עוד הוא ממשיך להחזיק את בנינו".

הם ביקשו להעביר מסר לפיו "אנחנו נסכים למחוות הומניטריות תמורת החזרת הבנים כתנאי מקדים. אנו קוראים לממשלה לאמץ את המדיניות ולהפסיק כשלב ראשון את ביקוריהן של משפחות מרצועת עזה אצל אסירים".

בנאום שנשאה בכנסת לפני כשבועיים אמרה גולדין כי "ישראל מחזיקה בבתי הכלא אלפי טרוריסטים ורוצחים של חמאס. הם מוחזקים בתנאי דה-לוקס, תנאים של קייטנה. וזה קורה בזמן שהחמאס מחזיק בבן שלי. בסוגיה הזו לא מדובר רק בחוסר עשייה של הממשלה, אלא בטמינת ראש, הפקרת חיילים שנשלחו לקרב".

תמונות סטילס של לאה ושמחה גולדין מתוכנית הראיונות החדשה של יעקב אילון 2.2.17. מגד גוזני
"אנחנו כבר שנתיים וחצי מבקשים מהמדינה להפעיל לחץ על חמאס". גולדין/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully