וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת סייבר על מערכת הבריאות בישראל: שני בתי חולים נפגעו

מהרשות הלאומית להגנת הסייבר נמסר כי שישה בתי חולים שנחשדו כמותקפים לא הותקפו כלל וכי מדובר בהתרעת שווא. משרד הבריאות והרשות הדפו את המתקפה, שכוונה כלפי מחשבים אזרחיים בלבד ולא כלפי מכשור רפואי

צילום: רויטרס, בנק ישראל וסרטוני גולשים, עריכה: ניב מעוז

פרסום ראשון: מתקפת סייבר פקדה אמש (רביעי) כ-50 מחשבים ממערכת הבריאות בישראל. מחשביהם של שני בתי חולים חוו ניסיונות פריצה שנבלמו. זמן קצר לאחר שהחלה המתקפה, מחלקת המחשוב של משרד הבריאות החלה להדוף את הפריצה בשיתוף עם הרשות הלאומית ללוחמה בסייבר.

מבדיקות ראשוניות בכמה מבתי החולים, נמסר כי במהלך ניסיונות הפריצה - קפצה במחשבים ההודעה "אתם תחת מתקפה", ואותר וירוס שמקורו לא ברור. הצוותים כיבו את המחשבים והדליקו אותם מחדש, וכך לא נגרמו תקלות בעקבות האירוע ונמנעה המתקפה. ניסיונות התקיפה היו כלפי מחשבים אזרחיים בלבד, שבתוכם רק גיליונות רפואיים ומשרדיים ולא כלפי מכשירי ההנשמה.

מהרשות הלאומית ללוחמה בסייבר נמסר כי "ממצאי החקירה של הרשות הלאומית להגנת הסייבר מעלים כי מתוך שמונה בתי החולים שנחשדו כמותקפים רק שני בתי חולים אכן הותקפו. בדבר שאר בתי החולים היה מדובר בהתרעת שווא של מערכות ההגנה הממוחשבות. לאחר חקירה מדובר במספר בודד של עמדות - פחות משמעותית מהמספר הראשוני. לא נגרם כל נזק והרציפות התפקודית של הארגונים נמשכת כרגיל. לא היה מדובר במתקפה נרחבת ויש לציין כי אין קשר למתקפה הגלובלית".

עוד בוואלה! NEWS:
השחיתות בתעשייה האווירית: השר חיים כץ הגיע לחקירה במשטרה
לאחר האישור בבית המשפט: ארה"ב פרסמה את הנחיות הכניסה משש המדינות
דוח של הפנטגון מעריך: רוסיה משוכנעת שארה"ב מתכננת להפיל את פוטין

מסך מחשב בו מוצגים שמות הקורבנות במתקפת הסייבר הגלובלית 27 ביוני 2017. חברת אבטחת המידע ESET ישראל, צילום מסך
מסך המחשב שהוצג במערכות שניזוקו במתקפה העולמית, השבוע/צילום מסך, חברת אבטחת המידע ESET ישראל

ביום שלישי האחרון שורת חברות ברחבי אירופה וארצות הברית נפגעו במתקפת סייבר נרחבת, שכוללת בקשת כופר מצד ההאקרים - בדומה למתקפה שאירעה בחודש שעבר, שבה נעשה שימוש בתכנת הכופר WannaCry. מהרשות הישראלית הלאומית להגנת הסייבר נמסר כי היא "לומדת ומנתחת את פרטי מתקפת הכופרה הנרחבת באירופה".

מומחים בחברות רבות זיהו את תכנת הכופר שבה נעשה שימוש היום כ-Petya, שמונעת ממחשבים לפעול באמצעות קידוד הכוננים הקשיחים שלהם ודורשת כסף תמורת סיסמה שתאפשר את פתיחתם. המומחים סבורים כי המתקפה ניצלה פעם נוספת את כלי הפריצה של הסוכנות האמריקנית לביטחון לאומי, NSA, שהודלף ל"ויקיליקס".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
בית החולים הדסה עין-כרם בירושלים. נועם מושקוביץ
בית החולים הדסה עין כרם/נועם מושקוביץ

בחודש שעבר שירותי הבריאות הלאומיים של בריטניה ניזוקו במתקפת סייבר נרחבת. בעיתון הבריטי "גרדיאן" דווח כי הנוזקה חדרה למערכות נתוני מטופלים ורישום תורים וחסמה אותן, וכך גם קווי טלפון וחשבונות דואר אלקטרוני הקשורים ל-NHS.

במתקפה הושבתו ארגונים נוספים בבריטניה, איטליה, ספרד, פורטוגל, רוסיה, אוקראינה, ארצות הברית, טייוואן ומדינות נוספות. המתקפה, שהתמקדה תחילה ב-11 מדינות באירופה, התרחבה לאחר מכן ל-74 מדינות ברחבי העולם.

(עדכון ראשון: 10:57)

בית החולים הדסה הר הצופים, ירושלים. אוקטובר 2016. אבי כהן
בית החולים הדסה הר הצופים/אבי כהן
  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully