וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: בכיר בוותיקן מואשם בהתעללות מינית בנערים בכנסייה

הקרדינל גורג' פל, יועצו של האפיפיור העומד בראש הכנסייה הקתולית במדינה, מואשם שביצע עבירות מין בכמה הזדמנויות שונות בשנות ה-70. סנגורם של המתלוננים: "קשה מאוד לצאת נגד מישהו שהוא 'אלוהים שני' עבור אנשים רבים"

בכיר בוותיקן מאוסטרליה מואשם בעבירות מין. רויטרס
"מכחיש בתוקף את ההאשמות". פל, השבוע/רויטרס

הקרדינל האוסטרלי ג'ורג' פל, היועץ הבכיר לאפיפיור פרנציסקוס לענייני כלכלה, מואשם בביצוע שורת עבירות מין בנערים. בהצהרת הכנסייה הקתולית באוסטרליה נמסר כי הקרדינל "מכחיש בתוקף את כל ההאשמות נגדו". עוד צוין כי הוא "ישוב לאוסטרליה בחודש הבא על מנת לנקות את שמו בבית המשפט".

סגן מפקד משטרת ויקטוריה שיין פטון אישר כי נגד פל ישנן "האשמות רבות מכמה מתלוננים שונים", אך ציין כי "חשוב להבהיר שאלו עדיין לא הוכחו בבית המשפט וכמו כל נאשם אחר שמורה לו הזכות להליך הוגן". עורך דינם של שני מתלוננים נגד הקרדינל סיפר כי הם היו "מרוצים מאוד מהגשת כתב האישום נגדו". לדבריו, "היה להם קשה מאוד לקחת את הסיכון שבהגשת תלונה ולצאת נגד מישהו שהוא 'אלוהים השני' עבור אנשים רבים".

עוד בוואלה! NEWS:
בסיום פגישה ללא הסכמות: הורי הדסה דרשו לצרף את כחלון לגישור
לאחר האישור בבית המשפט: ארה"ב פרסמה את הנחיות הכניסה משש המדינות
יום גורלי: ועדת השחרורים תכריע הבוקר אם עונשו של אולמרט יקוצר

בכיר בוותיקן מאוסטרליה מואשם בעבירות מין. רויטרס
"בוותיקן לא מבינים את חומרת המצב". פל/רויטרס

בשל פתיחת ההליך המשפטי נגדו, פל בן ה-76 ייאלץ לוותר על תפקידו הבכיר בוותיקן. בשנה שעברה המשטרה אישרה כי הוא נחקר בחשד לעבירות שביצע בוויקטוריה בשנות ה-70. הקרדינל שיתף פעולה עם החוקרים, אולם איים בפעולה משפטית נגד אלו "שהשתמשו בלשון הרע נגדו". לאורך השנים הוא נאבק בטענות שלפיהן הוא נהג להתעלם ממקרים של התעללות על ידי אנשי דת כאשר כיהן כארכיבישוף של מלבורן וסידני. "אני רק רוצה להוכיח את תמימותי", אמר לעיתונאים ברומא. "אנחנו צריכים לכבד את ההליך המשפטי ולחכות שהוא יסתיים, עד אז אמשיך לשתף פעולה באופן מלא".

קבוצות תמיכה באנשים שנפלו קורבן להתעללות מינית תקפו את התנהלות הוותיקן ברקע ההאשמות, וטענו כי אפיפיורים "לא תופסים את חומרת המצב בזה אחר זה". לדברי ניל וודגר, סגן נשיא קרן "אמון טוב", המייצג 460 קורבנות התעללות של הכנסייה הקתולית באוסטרליה, אמר כי "זה נאיבי לחשוב שהמתלוננים חשים הקלה בהעמדת התוקפים למשפט. הם חשים גם מצוקה – אך הצדק נמצא עם כל אחד".

הגשת האישום נגד פל הפעילה לחץ על האפיפיור פרנציסקוס, שהבטיח בעבר לפטר בכירים שנמצאו אשמים בעבירות מין. בשנה שעברה אמרה לכתבים כי בעניינו של הקרדינל הוא "ימתין לתוצאות המשפט האוסטרלי לפני שיינקוט עמדה בנושא" וכי הוא מקווה שיועצו הפיננסי לא יעבור משפט על ידי התקשורת. "התיק בידיה של מערכת המשפט ולא ניתן לשפוט אותו לפניה, אחרי שהשופטים ידברו – אני אדבר", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully