וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצא לחופשי: ועדת השחרורים ניכתה שליש מעונשו של אהוד אולמרט

שליש מעונשו של ראש הממשלה לשעבר ינוכה והוא צפוי לצאת את שערי הכלא ביום ראשון. עורך דינו: "הסתיימה סאגה של 10 שנים". הפרקליטות תודיע בהמשך אם תבקש עיכוב ביצוע. אולמרט על פרשת הספר לפני הדיון: "לא עשיתי זאת בשביל בצע כסף"

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

ועדת השחרורים החליטה הבוקר (חמישי) לקצר את מאסרו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. המדינה צפויה להודיע עד שעות אחר הצהריים אם תבקש לעכב את ביצוע השחרור, המתוכנן ליום ראשון הקרוב. הוועדה ניכתה שליש מעונשו של אולמרט, שהורשע בקבלת שוחד והחל לרצות את מאסרו בפברואר 2016.

מדובר במכה לפרקליטות, שהביעה התנגדות נחרצת לשחרור ואף ביקשה לדחות את הדיון על רקע הבדיקה בגין הוצאת המסמכים המסווגים של אולמרט להוצאת הספרים "ידיעות אחרונות". בשבוע שעבר אולמרט חש ברע ואושפז בבית החולים שיבא למשך חמישה ימים.

עוד בוואלה! NEWS:
לא תמונת אולמרט מביה"ח תשכנע את ועדת השחרורים – אלא זו הכוללת
בעקבות דליפת תמונת אולמרט: תחקיר לצוות וחידוד נהלים בשיבא
שקד לוואלה! NEWS: אולמרט ריצה שני שליש ממאסרו, זה הזמן לרחמים

אהוד אולמרט, בית משפט השלום ירושלים. 10 בפברואר 2016. נועם מושקוביץ
יוצא לחופשי. אולמרט/נועם מושקוביץ

בהחלטת הוועדה, שבה היו חברים השופטת בדימוס רחל גרינברג, עו"ד חנן נחמני ועו"ד גלית קרייזלר, נכתב כי אולמרט אמנם הפר את הוראות שב"ס בעניין הספר, אך "טענת הפרקליטות כי הפרת ההוראות מצביעה על דפוס מרמה מתמשך אינה מקובלת עלינו".

במהלך הדיון הביע אולמרט מחאה על הדברים שיוחסו לנציגת הפרקליטות בדיון בוועדת השחרורים, ולפיהם הוא כותב את ספרו ממניעים של "בצע כסף". עורך דינו אלי זהר אמר כי אולמרט "הגיב בחריפות על ההתבטאות, זה חלק מהפגיעה שהוא חווה. הוא ביקש מהוועדה להתעלם מהאמירה הזו".

זהר הוסיף כי החלטת הוועדה "מסיימת סאגה מתמשכת, ואני מקווה שהוא יוכל לשוב לחייו בשקט ובשלווה, על כל המשתמע מזה. הוא היה מאוד נרגש, הוא הרגיש שמה שהוא ביקש מתקיים ושמח על כך".

לדברי עו"ד זהר, הוועדה קבעה שהמניעים לכתיבת הספר אינם רלוונטיים, וכי המהלך נעשה בגלוי ובצורה שקופה. "אולמרט היה מעוניין שהפרקליטות לא תבקש עיכוב ביצוע, על כל המשתמע מזה. אני מאוד מקווה שהפרקליטות תבין שהגיע הזמן לשים סוף פסוק לעשר שנות משפט נגד אהוד אולמרט. אין לי שום עניין אחר פרט מלוודא שביום ראשון אהוד אולמרט ייצא לחופשי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד אלי זוהר, הבוקר בכניסה לוועדת השחרורים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עו"ד שני אילוז, מצוות ההגנה של ראש הממשלה לשעבר, אמרה הבוקר בתום הדיון בוועדת השחרורים כי אולמרט לא יהיה כפוף לתנאים מגבילים עם שחרורו, מעבר לחתימה בתחנת משטרה פעמיים בחודש.

"הוועדה קיבלה את כל טענותינו, היו שם קביעות חשובות שהפרקליטות תצטרך ללמוד", אמרה אילוז, "אולמרט שמח מאוד, אבל עדיין מוטרד מהדברים שפורסמו שלא כדין מפרוטוקול הדיון של ועדת השחרורים. הוועדה נתנה משקל משמעותי להליך הטיפול שהוא עבר, לחוות הדעת החיובית, לאחריות שלקח והחליטה לשחרר אותו".

על הבדיקה המתנהלת בעניינו, אמרה אילוז: "בהחלטת הוועדה נקבע שאין פסול בהוצאת הספר, שלא נפל פגם בהתנהלות שלו, ושאם היה מחדל הוא של שב"ס שיעשה את בדק הבית שלו. הספר יצא ונכנס מהכלא, הועבר לגורם מוסמך שבחן את תוכן הספר. הוועדה ראתה חומר מודיעיני חסוי שאנחנו לא ראינו, לא ראתה שנאמר לו או שהוטל עליו איסור. הוא לא כתב במחשכים, לא עשה בהסתר, עשה הכל בצורה גלויה וידועה תוך שיתוף מלא של גורמי הכלא. אני מקווה שהפרקליטות תלמד את ההחלטה ותחליט לסיים את הסיפור הזה".

מוקדם יותר הבוקר, אמרה אילוז כי "אולמרט לא אהב את התמונות שהופצו, זה לא בא מאיתנו. ביקרנו אותו לאחר מכן, זה הופץ על ידי צוות בית החולים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד שני אילוז לאחר הדיון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

נציגת הפרקליטות עו"ד אורלי בן ארי אמרה בתום הדיון כי הוועדה קבעה שהעברת המסמכים היא עבירת משמעת ברורה, וכי אולמרט הוציא מהכלא מסמכים שניתנה לו הוראה מפורשת לגביהם לא לעשות כן. לדבריה, "שחרור על תנאי הוא אינו זכות, אלא פריבילגיה".

אחיו של אולמרט, ירמי, אמר הבוקר לגל"צ: "אני שמח על ההחלטה, הייתי מתאכזב אם הייתה אחרת. אני מקווה שלא יהיה עליה ערעור, ושביום ראשון יוכל לצאת לביתו. דיברתי איתו בפעם האחרונה במוצאי השבת, כשהיה בבית החולים. דיברנו כפי שאנחנו מדברים בכל החודשים שעברו, קיווינו להחלטה שהתקבלה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ימים ספורים לפני הדיון הראשון בוועדת השחרורים פשטה המשטרה על הוצאת "ידיעות אחרונות" והחרימה עותקים מספרו של אולמרט, שטרם יצא לאור. המשטרה טענה כי הם מכילים חומר מסווג שפוגע לכאורה בביטחון המדינה. פשיטה זו נערכה לאחר שבחודש אפריל נתפס עורך דינו של אולמרט, חנינא ברנדס, כשהוא נושא עמו במעטפה מן הכלא מסמכים החשודים כמסווגים, שאותם כתב ראש הממשלה לשעבר.

שב"ס העביר את המסמכים שהוחרמו למשרד הממונה על הביטחון במשרד הביטחון (המלמ"ב), שם בדקו אם הם מכילים חומר סודי שיסכן את ביטחון המדינה, והעבירו את ממצאיהם לפרקליטות, שהחלה לפתוח בבדיקה. הפרקליטות ביקשה לדחות את הדיון בוועדה, אולם קיבלה רק דחייה של שבוע. ביום חמישי לאחר הפשיטה, שקיבלה אישור מיוחד מפרקליט המדינה, ניסתה שוב, אולם בקשתה נדחתה על ידי יו"ר הוועדה, השופטת בדימוס רחל גולדברג.

במקביל להחלטת ועדת השחרורים, החליט הבוקר בית המשפט שלא להשיב לפי שעה להוצאת ידיעות אחרונות את החומרים הקשורים לספר שהוחרמו בפשיטה על משרדי ההוצאה.

ראשוני. המשטרה פשטה על בית "ידיעות ספרים" בראשל"צ. ניב אהרונסון
עותקי ספריו הוחרמו ממשרדי ההוצאה. משרדי ידיעות אחרונות/ניב אהרונסון

במהלך הדיון אמר אולמרט בסערת רגשות ובעיניים דומעות: "הפכו אותי לבוגד, אני מדבר מדם לבי". אולמרט אמר לוועדה כי הוא לא קיבל מתנות בשווי מאות אלפי שקלים, ברמיזה לחשדות נגד ראש הממשלה הנוכחי בנימין נתניהו. הוא אף הזכיר כי הוא נאלץ לשלם בעבור עט שקיבל כראש ממשלה מנשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש הבן. אם אולמרט אכן ישתחרר מהכלא הרי שעל פי תכנית השיקום שנתפרה עבורו, הוא יתנדב בעמותה לאיסוף מזון עבור נזקקים ובעמותה נוספת, וימשיך בטיפול הפרטני שהחל לקבל בכלא.

ביום שלישי האחרון שוחרר אולמרט מבית החולים שיבא שבתל השומר, שם אושפז לפני כשבוע בשל מיחושים בחזה. הוא אושפז במחלקה הקרדיולוגית בבית החולים לאחר שמסר לאסירים שהיו עמו כי הוא חש ברע וביקש סיוע רפואי. מבית החולים נמסר כי הוא טופל בהתאם לממצאי הבדיקות שנערכו במהלך אשפוזו, והוא שוחרר עם הנחיות להמשך טיפול בממצאים אלו.

בעבר ביקש אולמרט חנינה מהנשיא ראובן ריבלין, אך היא נדחתה. עם זאת, הנשיא קבע בהחלטתו כי אם תתקבל בקשתו לשחרור מוקדם הוא ישקול בחיוב שלא להטיל עליו הגבלות של אסיר ברישיון כמו איסור יציאה מהארץ. ריבלין נימק זאת בטענה כי ראש הממשלה לשעבר שילם את חובו לחברה ובשל זכויותיו הרבות.

(עדכון ראשון: 6:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully