וואלה
וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוח: ספרד מעבירה מיליוני אירו לארגונים המזוהים עם תנועת ה-BDS

28.6.2017 / 21:32

נתונים של ארגון NGO מוניטור שהציג יו"ר יש עתיד יאיר לפיד לחברי פרלמנט במדריד מצביעים על מימון ציבורי נרחב לגופים לא ממשלתיים המעורבים בסכסוך הישראלי-פלסטיני, וחלקם מסית לאלימות נגד אזרחים ישראלים: "מגמה אידיאולוגית מובהקת"

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: פעילי BDS מפריעים לנאומה של ח"כ עליזה לביא, בשבוע שעבר)

ספרד מעבירה מדי שנה מיליוני אירו לארגונים פוליטיים הפועלים נגד ישראל ולארגוני BDS - כך עולה מדוח של ארגון "NGO מוניטור" שהציג היום (רביעי) יו"ר יש עתיד יאיר לפיד בפני חברי פרלמנט ספרדים. מהדוח, שהוכן בשיתוף ארגון ACOM הפועל לקידום יחסי ישראל וספרד, עולה כי בשנת 2015 הוקצו כ-5.1 מיליון אירו לארגונים לא ממשלתיים המעורבים בסכסוך הישראלי פלסטיני, שחלקם מסיתים לאלימות ומצדיקים טרור נגד אזרחים ישראלים.

מהדוח עולה כי המימון מגיע ברובו מרשויות מקומיות ועירוניות, מחוזות ועמותות, רבים מהם מזוהים עם אזורים בדלניים בספרד כמו חבל הבאסקים וקטלוניה. אותם גופים מבטאים אג'נדה פוליטית אזורית, אך גם ממשלת ספרד בעצמה מעורבת במימון הארגונים הללו.

לפיד אמר היום בספרד: "לחזית העממית לשחרור פלסטין יש ארגוני משנה כאן בספרד. הם קיבלו  199,988 יורו מספרד. אנשי החזית העממית לשחרור פלסטין ביצעו את הטבח בבית הכנסת הר נוף בירושלים לפני שלוש שנים. הם פשוט נכנסו לבית תפילה, ורצחו אנשים בזמן שהם מתפללים. אני משוכנע שזה עומד בסתירה לכל מה שהאנשים סביב השולחן מאמינים בו ויש לכם את האפשרות לעצור את זה".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
יאיר לפיד בדיון עם חברי פרלמנט בספרד. הטוויטר של יאיר לפיד, צילום מסך
לפיד בדיון עם חברי הפרלמנט בספרד, היום/צילום מסך, הטוויטר של יאיר לפיד

בדוח מצוין כי השלטון במדריד, דרך סוכנות בינלאומית לשיתוף פעולה – מנגון סיוע החוץ הרשמי - העביר ב-2015 כ-1.3 מיליון אירו במימון ישיר לשישה ארגונים הקשורים לתנועת ה-BDS, ארבעה מהם מקושרים, לכאורה, לארגון החזית העממית לשחרור פלסטין.

לטענת המחברים, ב-2015 קיבל המרכז הפלסטיני לזכויות אדם כ-185 אלף אירו מממשלת ספרד. המרכז מתאר את ישראל כמדינת אפרטהייד, ומאשים אותה בטיהור אתני ובביצוע פשעי מלחמה. 200 אלף אירו הועברו ל"מכון למחקר יישומים לירושלים", שקרא בשנים האחרונות לאינתיפאדה משפטית נגד ישראל כדי להתגבר על "האפרטהייד והקולוניאליזם הישראלי".

במקביל, נכתב כי ארגונים הזוכים לייצוג ומימון של רשויות מקומיות, מחוזות ועמותות העבירו קרוב ל-3 מיליון אירו לארגונים המעורבים בסכסוך הישראלי-פלסטיני. חלק מהארגונים קוראים לחרם מוסדי, מסחרי, תרבותי ואקדמי נגד ישראל, ומשתפים פעולה עם ארגונים פלסטיניים המקדמים זכויות של מחבלים הכלואים בישראל וקשורים לחזית העממית. הדוח עוד טוען כי מרבית הארגונים הללו חתמו השנה על הצהרה הקוראת לנקיטת "אמצעים מחייבים" נגד ישראל במלאת 70 שנה לתוכנית החלוקה של האו"ם.

"שבוע האפרטהייד הישראלי" נפתח בבריטניה. מערכת וואלה! NEWS
הפגנות נגד ישראל במסגרת "שבוע האפרטהייד"/מערכת וואלה! NEWS

"דפוסי מימון ספרדי מצביעים על מגמה אידיאולוגית מובהקת נגד ישראל, כולל קריאות לבידודה, עידוד אלימות ומעורבות בקמפיין ה-BDS", קובע הדוח, "הנרטיב העוין נהנה מתמיכת הממשל הספרדי וכך מועצם וזוכה ללגיטימציה דרך השתתפות של בכירים ופוליטיקאים ספרדים המנופפים בדגל זכויות אדם ופיתוח הומניטרי".

הדוח של NGO מוניטור, מכון מחקר ששם לו למטרה "לפקח ולספק מידע ושקיפות על תרומות ופעילויות של ארגוני חברה אזרחית הפעילים בנושא הישראלי-פלסטיני", עומד במרכז ביקורו של לפיד בספרד. במהלך הביקור הוא צפוי להיפגש עם גורמי ממשל וחברי פרלמנט, ולנסות לגייסם למהלך חקיקה להפסקת המימון הציבורי של הארגונים הפרו-פלסטיניים והאנטי ישראליים.

בשבועות האחרונים פרסומים של המכון הובילו, בין היתר, להקפאת מימון של דנמרק ונורבגיה לארגונים המעורבים בפעילות אנטי ישראלית, והפרלמנט השוויצרי החליט בתחילת החודש להפסיק מימון של ארגונים המעורבים בהסתה לגזענות ולאנטישמיות. כפי שפורסם היום ב"הארץ", NGO מוניטור אף מימן את נסיעתו של לפיד לספרד.

(עדכון ראשון: 21:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully