וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפון קוריאה מאיימת: נחסל את נשיאת הדרום לשעבר שתכננה לחסל את קים

29.6.2017 / 1:25

בפיונגיאנג דורשים את הסגרתה של פארק, שהודחה מתפקידה בגין עבירות שחיתות, וכן את ראש סוכנות הביון שלה. זאת ברקע דיווח שהם רצו להתנקש ברודן הצעיר. "נטיל עונש מוות על הבוגדת"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קוריאה הצפונית הוציאה אתמול (רביעי) צו הוצאה להורג לנשיאת קוריאה הדרומית לשעבר פארק גון-הייה. זאת, בשל מזימה לכאורה של פארק להתנקש במנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און בשנת 2015. לפי פיונגיאנג, עונש דומה נגזר גם על ראש המודיעין שלה פארק, והיא דורשת מסיאול להסגיר את השניים. סוכנות הביון של קוריאה הדרומית דחתה את הדיווח שהיא תכננה לחסל את קים ומסרה כי האיומים על אזרחי המדינה "הם בלתי נסלחים".

בסוכנות הידיעות הצפון קוריאנית הרשמית לא נמסר מה המקור לחשדות נגד פארק, אך השבוע דיווח עיתון יפני כי לפני שנתיים היא אישרה תכנית לניסיון הפיכה בקוריאה הצפונית, שכללה גם את חיסולו של הרודן הצעיר. פארק הודחה במרץ בשל מעורבותה בפרשת שחיתות והיא נמצאת במעצר במקביל למשפט נגדה.

לקריאה נוספת בנושא
"תאונת דרכים" או הפיכת ארמון: כך תכננה דרום קוריאה להפיל את קים
קוריאה הצפונית על מותו של הסטודנט האמריקני ששב ממנה: "מסתורין"

מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און, 13 במאי 2017. רויטרס
ניצל מהתנקשות? מנהיג קוריאה הצפונית קים/רויטרס

"אנחנו מצהירים כי נטיל עונש מוות על הבוגדת פארק גון-הייה ועל ראש שירותי המודיעין הבובה, פושעים שתכננו בחסות טרור מדינתי את התכנית הזדונית לפגוע במנהיג העליון של הרפובליקה העממית של קוריאה", נמסר בהודעת סוכנות הידיעות הרשמית של קוריאה הצפונית. "אם ארצות הברית וקוריאה הדרומית יתכננו שוב לפגוע בהנהגה, נטיל עונש ללא התראה מוקדמת".

בחודש שעבר, האשימה קוריאה הצפונית את ה-CIA ואת סוכנות הביון של הדרום במזימה אחרת, שכללה לטענתה שימוש בנשק ביולוגי להתנקשות בקים. גם אז היא דרשה את הסגרתו של ראש סוכנות הביון הדרום קוריאני לשעבר.

בחודשים האחרונים גברה המתיחות בחצי האי הקוריאני, אחרי שפיונגיאנג המשיכה בפיתוח תכנית הגרעין והטילים שלה ואיומיה של ארצות הברית לפעול צבאית נגדה. מבחינה טכנית, שתי הקוריאות נמצאות עדיין במצב מלחמה מאחר שהסכסוך ביניהן הסתיים ב-1953 רק בהפסקת אש, אחרי שלוש שנות מלחמה.

(עדכון ראשון: 17:37)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully