וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועצו של טראמפ להגנת סייבר: "ארה"ב פגיעה, ישראל היא מודל טוב"

יעקב אילון

29.6.2017 / 1:24

בריאיון מיוחד עם יעקב אילון, אמר רודי ג'וליאני לוואלה! NEWS כי מתקפת הסייבר העולמית האחרונה היא עדות לכך שארה"ב לא מוגנת מספיק. "ישראל חשבה טוב יותר על הגנת המידע, לכן היה לי חשוב להגיע לכאן"

צילום: שי מכלוף ויותם רונן, עריכה: שניר דבוש

רודי ג'וליאני, יועצו של הנשיא דונלד טראמפ לענייני סייבר, אמר כי ארצות הברית פגיעה בתחום הסייבר וכי היא לומדת מישראל בנושא. בריאיון מיוחד ליעקב אילון, אמר ג'וליאני המבקר בישראל כי מתקפת הסייבר האחרונה, שהחלה אתמול, היא "אינדיקציה לכמה אנחנו פגיעים".

לדבריו, "זאת לא הייתה הפתעה. זה קורה במינון נמוך שוב ושוב ואין סימנים ברורים למקורן של המתקפות הללו. יש הרבה מאוד אפשריות". עוד אמר ג'וליאני לוואלה! NEWS כי המצב "מגביר את הצורך בהגנת סייבר. צריך להגן על כל הציוד האינטרנטי, על הטלפון, על האייפד, על המחשב ועל כל העסק שלך. צריך להשקיע זמן וכסף בהגנה על המערכות כדי להפוך אותן למוגנות מחדירה, לפחות עד כמה שאפשר".

לקריאה נוספת בנושא
מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר
מתקפת סייבר בינלאומית: פעילות בתי חולים שובשה, מאות ארגונים הושבתו

רודי ג'וליאני 28 ביוני 2017. ראובן קסטרו
רוצה ללמוד מישראל. ג'וליאני, אתמול/ראובן קסטרו
רודי ג'וליאני 28 ביוני 2017. ראובן קסטרו
"מדינות אחרות לא עושות מספיק". ג'וליאני/ראובן קסטרו

ג'וליאני שיבח בדבריו את מאמצי ישראל בתום. "ישראל עושה יותר מאחרים, וגם ארצות הברית. מדינות אחרות לא עושות כל כך הרבה, פספסנו במשך כמה שנים שלא עשינו מספיק,
וכעת אנחנו מצמצמים פערים", אמר יועצו של טראמפ, וראש עיריית ניו יורק לשעבר.

"ישראל היא מודל טוב להגנת סייבר", המשיך. "אנחנו שמים הרבה דגש על התקפת סייבר, ובישראל שמים הרבה דגש על ההגנה של המידע - ואנחנו נפלנו בהגנת המידע. ישראל חשבה טוב יותר על הגנת המידע. לכן, זה מועיל לבוא לכאן גם כיועץ וגם כי בישראל מוציאים הרבה פתרונות".

מסך מחשב בו מוצגים שמות הקורבנות במתקפת הסייבר הגלובלית 27 ביוני 2017. חברת אבטחת המידע ESET ישראל, צילום מסך
הודעת הכופרה שקיבלו המותקפים במתקפת הסייבר/צילום מסך, חברת אבטחת המידע ESET ישראל

המתקפה שהחלה אתמול פגעה בשורת חברות וגופים בינלאומיים, ומקורה עדיין לא ידוע. היא דורשת מהנפגעים תשלום כופר עבור פתיחת המחשבים הנעולים, בדומה לדרך הפעולה של הווירוס Wannacry שהופץ בחודש שעבר, לפי החשד על ידי האקרים הקשורים לקוריאה הצפונית. ככל הנראה מדובר בווירוס Petya.

באוקראינה, שבה שותקה רשת המחשבים הממשלתית, וכן נמל התעופה המרכזי בקייב, הבנק המרכזי ותשתיות אחרות, רמזו כי רוסיה אחראית לכך. במוסקבה הכחישו זאת והצביעו על כך שגם חברת הנפט הרוסית "רוסנפט" הותקפה.

(עדכון ראשון: 17:30)

רודי ג'וליאני 28 ביוני 2017. ראובן קסטרו
מרוצה מהביקור. ג'וליאני/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully