וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסגרת הסכם עם מצרים: חמאס מקים אזור חיץ בגבול הרצועה

כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו כי הארגון החל בעבודות בשטח ליצירת רצועה באורך של 12 ק"מ ובעומק של מאה מטר בין עזה לסיני. זאת אחרי ביקור של משלחת חמאס בקהיר. "מסר לאחים במצרים שאנחנו שומרים על הגבול"

צלמים זמניים מורשים

כוחות הביטחון של חמאס החלו בהקמת אזור חיץ בגבול רצועת עזה ומצרים, כחלק מהסכם ההבנות שהושג בין הצדדים - כך דיווח היום (רביעי) האתר הפלסטיני ווטניה. מנהל ההסברה במעבר רפיח פרסם תמונה שבה נראים כלי עבודה גורפים ומיישרים את השטח בגבול שדרכו עוברים כלי נשק ולוחמי דאעש לחצי האי סיני.

עומק השטח יהיה מאה מטרים בתוך שטח הרצועה, ויתפרס לאורך 12 קילומטר. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, ההבנות הושגו אחרי הביקור האחרון של משלחת חמאס בקהיר, שאף העבירה החודש דלק לרצועה כדי להקל על משבר החשמל.

לקריאה נוספת בנושא
בניסיון להקל על משבר החשמל: מצרים החלה להעביר דלק לעזה
משבר החשמל קרוב לסיום; בתפקיד המושיע של עזה - מוחמד דחלאן

עבודות של חמאס להקמת אזור חיץ בין רצועת עזה לגבול מצרים, 28 ביוני 2017. טוויטר, צילום מסך
תחילת העבודות בגבול שבין רצועת עזה למצרים/צילום מסך, טוויטר

משרד הפנים ברצועה מסר כי ננקטו "צעדי פעולה מהירים ואינטנסיביים בגבול עם מצרים, שכוללים ניקיון ויישור השטח במטרה לתת לכוחות הביטחון שליטה מלאה." כמו כן, נמסר כי יוצבו מגדלי פיקוח ומצלמות תאורה לאורך הגבול.

"מהלכים אלו הם חלק מעבודת המשרד לשמירה על יציבות בגבול עם מצרים, וכן חלק מהמדיניות של המשרד שלא לאפשר שאזור זה יהיה תחת איומים ביטחוניים עבור שני הצדדים", נמסר. "זהו מסר לאחים במצרים כי משרד הפנים בעזה שומר על אזור הגבול".

מי שדוחף ככל הנראה להתקרבות בין מצרים לחמאס הוא בכיר פתח לשעבר מוחמד דחלאן, שפעל למען הכנסת הסולר המצרי לרצועה. הסיוע של קהיר לעזה, מנגד, פוגע ביו"ר הרשות הפלסטינית ויריבו של דחלאן אבו מאזן, שקיווה לדחוק את חמאס לקיר עם ניתוק אספקת החשמל לרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully