וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורי הילדים מהדסה החלו בגישור: "סוף-סוף מישהו מקשיב לנו"

ההורים דנו עם השופט בדימוס רובינשטיין - שביקש מהם להפסיק את שביתת הרעב. "מוטרדים מכך שהתהליך אינו תחום בזמן", אמר אב ממובילי המאבק. אחד הרופאים חיזק את ההורים: "עשיתם היסטוריה". בכיר במשרד הבריאות: "מקווים שרובינשטיין יפעיל את הקסם שלו"

צילום: יוני ריקנר, עריכה: יאיר דניאל

הורי הילדים החולים מהדסה עין כרם דנו הבוקר (רביעי) עם השופט בדימוס אליקים רובינשטיין בבית המשפט העליון, בהליך הגישור שנכפה עליהם במאבקם מול הנהלת בית החולים. אחרי הגישור אמר משה אסולין, אביו של רפאל בן התשע, כי "התחושה שלי אחרי שיצאנו משם היא שזה יכול להיות גישור הוגן. כל אחד השמיע את הבעיות שלו, והצגנו את הצד שלנו. סוף-סוף יש מישהו שמקשיב לנו. הרופאים סוחבים אותנו כל התקופה הזאת במסירות, ואפילו יותר מזה עכשיו".

"שר הבריאות לא מבין שזה משבר ברמה לאומית", אמר אסולין, "הוא שלח אתמול פקידים לדיון. הבוקר יצאנו משם בתחושה שזה לא רק רופאים מול הדסה, אלא פעם ראשונה שמישהו מקשיב ורואה אותנו".

עוד בוואלה! NEWS:
למרות התנגדות ההורים: בג"ץ כפה הליך גישור לפתרון משבר הדסה
במחאה על הכרעת בג"ץ: הורי הילדים בהדסה הפגינו בכניסה לירושלים
משבר הדסה: נדחתה בקשת ההורים לחקירה פלילית נגד מנכ"ל בית החולים

הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017. מאצ'י הוף
הפגנת הורי וילדי הדסה, אתמול בירושלים/מאצ'י הוף

"אני משתדל להיות אופטימי", אמר בפתח הדיון אורי יקיר, ממובילי המאבק, שבתו עדי בת הארבע הועברה לאשפוז בבית החולים שניידר. "אני מקווה שנצליח להעביר את המסר לרובינשטיין, ומה שיוביל אותו זו טובת הילדים, וכמה שיותר מהר".

"אנחנו מוטרדים מכך שהתהליך אינו תחום בזמן, ומאוכזבים מכך שבג"ץ חיכה 27 ימים בטרם הופנינו לגישור", הוסיף וסיפר שההורים התנגדו לגישור "בעיקר בגלל הזמן. הילדים שלנו חולים מאוד. אנחנו נכנסים עכשיו למערכה נוספת, בלי לדעת מתי תסתיים ואיך. אנחנו כבר רוצים לדעת לאן זה הולך, וכפיית הגישור היא תקדים".

"הרופאים לא מוכנים לחזור להדסה", הבהיר יקיר, "הם בית המשפט יצליח לשכנע אותם לחזור – אנחנו אחריהם". יקיר סיפר על רופאה של בתו, ד"ר מירה חריט, שלא נמצאת כעת לצד בתו החולה. "הייתי רוצה את מירה ליד עדי עכשיו, אתמול היא עברה טיפול מאוד אגרסיבי, והיא זקוקה לה. הם רופאים מעולים שצריכים לעסוק בהצלת חיים וחסמו אותם", תוקף יקיר – "הם יושבים בבית".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
רובינשטיין בפתח הפגישה עם ההורים/נועם מושקוביץ

לאחר הדיון מסרו ההורים כי "השופט רובינשטיין היה קשוב לטענתנו. מעבר לכך לא נוכל למסור פרטים לגבי תוכן הדיון לבקשתו ולשם הגברת סיכויי הצלחת תהליך הגישור החשוב לכולנו. רובינשטיין ביקש מאתנו להפסיק את שביתת הרעב כמחווה לתהליך הגישור".

"אנו מעריכים מאוד את דאגתו לשלומנו", מסרו ההורים, "אך עדכנו אותו שנמתין עם ההחלטה על הפסקת שביתת הרעב עד לשעה 18:00, מתוך תקווה שכל הצדדים יעשו מחוות של רצון טוב, להגיע להסכם. במידה ונתרשם שהמצב כזה נשמח לסיים את שביתת הרעב".

בכירים במשרד הבריאות אמרו לאחר הגישור כי "אנחנו מקווים שרובינשטיין יעשה קסם. הוא אדם רב מעלות, והקשיב לכל הטיעונים שהועלו. מנכ"ל המשרד משה בר סימן טוב הסכים למתווה בית הנשיא בשבוע שעבר, וזו העמדה שלו גם היום".

תהליך הגישור בהשתתפות הורים מנכל המשרד ומנהל הדסה, בית משפט עליון. נועם מושקוביץ
ברקת מגיע לדיון בבית המשפט/נועם מושקוביץ

המתווה כולל שלושה עקרוות עיקריים: השתלת מח עצם לילדים במחלקת ילדים נפרדת, החזרת הרופאים המתפטרים לתפקידם והגבלת תיירות המרפא במחלקה. מנכ"ל הדסה פרופ' זאב רוטשטיין מתנגד להחזרת הרופאים, אך בסמכות שר הבריאות לאלצו לפעול לפי מתווה זה, אך ההערכה היא שבמקרה כזה הוא יתפטר מניהול הדסה.

הגורמים אמרו כי "אנחנו תקווה שנצליח למצוא את הפתרונות, ובכל מקרה, לא תיפתח מחלקה בשערי צדק".

ד"ר יאיר פלד, אחד מששת הרופאים שהתפטרו קרא היום להורים ואמר להם כי "עשיתם היסטוריה. נכנסתם למצב בו המערכת שאמורה לתת לכם מענה כשלה. בתחילה במחדל, ובהמשך בהשלמה עם פשרה מקצועית קשה, ואתם אמרתם עד כאן".

לולא הייתם אתם – כל העניין היה נסגר בחדרי הישיבות של הנהלת הדסה ומשרד הבריאות", כתב ד"ר פלד. "אתם הבאתם לכך שהנושא לא יורד מסדר היום הציבורי כבר תקופה ארוכה. הגעתם עד לנשיא המדינה, ואתמול לבית המשפט העליון, ובדרך דיברתם עם כל מי שאפשר, השקעתם ימים ולילות, הרבה זמן ונשמה. הילדים שלכם יכולים להיות גאים בכם, הורים שלא מוותרים".

הפגנת הורי הדסה מאוהל המחאה לכיוון גשר המיתרים 27 ביוני 2017. מאצ'י הוף
ההפגנה אתמול בירושלים/מאצ'י הוף

אתמול הפגינו עשרות בני אדם בתמיכה בהורי הילדים המאושפזים במחלקה ההמטו-אונקולוגית בבית החולים. ההורים צעדו במחאה מגן סאקר שבירושלים ועד לגשר המיתרים שבכניסה לעיר, וקראו "ליצמן תתעורר – הילדים שווים יותר, ו"עיר בלי מחלקה זה אסון למדינה".

ההורים מוחים על הכרעת בג"ץ שניתנה אתמול, לפיה עליהם לפתוח בהליך הגישור עם הנהלת בית החולים במטרה להגיע להסכמות סביב משבר הרופאים המתפטרים במחלקה. השופט יורם דנציגר שישב בראש ההרכב הגדיר את הפסיקה בנושא מורכבת ואמר כי בית המשפט "יעקוב יום אחר יום" אחר הליך הגישור, "עד שיוצע פתרון שאנחנו מקווים שיהיה מקובל על הצדדים". במסגרת הדיון נקבע כי השופט בדימוס רובינשטיין יוביל את ההליך.

(עדכון ראשון 9:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully