וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשבר בוונצואלה מחריף: מסוק משטרה הפציץ את בית המשפט העליון

טייס משטרה גנב מסוק ותקף את המבנה ואת משרד הפנים. הוא פרסם סרטון ובו אמר כי המתקפה "תשיב את הדמוקרטיה". הנשיא מדורו כינה זאת "מתקפת טרור". שר הפנים טען שהרימונים שנזרקו הם "תוצרת ישראל, ומקורם בקולומביה". לא היו נפגעים

צילום: רויטרס, עריכה: אריאל תמרין

מסוק משטרה בוונצואלה תקף הלילה (רביעי) את בית המשפט העליון ואת בניין משרד הפנים בבירה קראקס, בצל המצב המתוח במדינה. נשיא המדינה ניקולס מדורו כינה את הצעד התקפה של "טרוריסטים", המחפשים לבצע הפיכה. המסוק ירה 15 יריות לעבר משרד הפנים, והטיל ארבעה רימונים על בית המשפט, כך מסרו גורמים רשמיים במדינה. לא דווח על נפגעים במתקפה.

שר הפנים ארנסטו וילגס אמר כי במשרד שהו בזמן ההתקפה 80 איש. לאחר הירי לעברו, טס המסוק לעבר בית המשפט – וירה רימונים תוצרת ישראל "שמקורה בקולומביה". לפי הממשלה, המסוק נגנב על ידי טייס משטרה, ששמו אוסקר פרז והכריז על עצמו כמורד נגד מדורו. סרטון בחשבון האינסטגרם של פרז מראה אותו ניצב בראש שורת חמושים רעולי פנים, כשהוא מצהיר שהמתקפה תשיב את הדמוקרטיה.

"אנחנו עומדים לתפוס את המסוק ואת מי שעומד מאחורי התקפת הטרור נגד מוסדות המדינה", אמר מדורו, "היו יכולים להיות עשרות הרוגים". המנהיג הסוציאליסטי בן ה-54 ניצב בשלושת החודשים האחרונים מול מחאות המכנות אותו דיקטטור, ומאשימות אותו בהרס הכלכלה. המחלוקת חלחלה גם לשורות השלטון, עם התרחקות בין הממשלה וכוחות הביטחון. לפחות 75 בני אדם נהרגו, ומאות נוספים נפצעו ונעצרו במחאה האנטי-ממשלתית מאז חודש אפריל.

עוד בוואלה! NEWS:
האיום של טראמפ מקרב את ארה"ב להתנגשות עם רוסיה בשמי סוריה
אם ובנה בן החמש אכלו ענבים שלא נשטפו - ואושפזו בשל הרעלת זרחן
מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר

מסוק חג מעל בניין בית המשפט העליון בקראקס בירת ונצואלה, 27 ביוני 2017. רויטרס
המסוק מעל בנייני הממשל/רויטרס

האופוזיציה, שזוכה לתמיכה מצד רוב אזרחי המדינה אחרי שנים שבהן הייתה בצלה של המפלגה הסוציאליסטית השלטת, דורשת קיום בחירות. מתנגדי השלטון דורשים גם את שחרורם של עשרות פעילי אופוזיציה, הכנסת סיוע הומניטרי מחוץ למדינה כדי להקל על המצב הכלכלי החמור ולאפשר לפרלמנט לפעול, אחרי שהוא נוטרל מרוב סמכויותיו עם ניצחון האופוזיציה ב-2015.מדורו טוען כי הם מנסים לבצע הפיכה בעידוד הממשל האמריקני, בתקווה להשתלט על עתודות
הנפט של ונצואלה.

פרז אמר בסרטון כי הוא מייצג אנשי צבא, משטרה ואזרחים המתנגדים לממשלה "הפושעת", דחק במדורו להתפטר וקרא לבחירות. "המאבק הזה הוא נגד הממשלה המרושעת, נגד העריצות", הוסיף. עדי ראייה דיווחו כי שמעו פיצוצים במרכז עיר הבירה, שבה שוכנים בית המשפט העליון, ארמון הנשיאות ומבני ממשל מרכזיים אחרים. המתנגדים למדורו רואים במשרד הפנים מעוז של דיכוי, ותוקפים את בית המשפט על שורת פסיקות המחזקות את כוחו של הנשיא.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
מסוק חג מעל בניין בית המשפט העליון בקראקס בירת ונצואלה, 27 ביוני 2017. רויטרס
חוטף המסוק, שהצהיר על עצמו כפעיל אופוזיציה/רויטרס
מפגינים מתעמתים עם שוטרים בקראקס בירת ונצואלה, 27 ביוני 2017. רויטרס
עימותים עם מפגינים בוונצואלה, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully