וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההורים נהרגו בפיצוץ גז – ילדיהם תובעים מיליונים מאמישראגז

28.6.2017 / 12:36

שנתיים לאחר מותם של אברהם ולבנה ג'יהן בפיצוץ בגן יבנה, תובעים ילדיהם את החברה ואת בעלי הדירה במיליוני שקלים בגין רשלנות. "האירוע הרס לנו את החיים", סיפר אחד האחים, שהיה עד לפיצוץ. בחברה טוענים: "לא סיפקנו את הגז"

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

ארבעת ילדיהם של אברהם ולבנה ג'יהן, שנהרגו בפיצוץ גז לפני שנתיים, תובעים במיליוני שקלים את חברת אמישרגאז ואת בעלי דירתם. לטענתם, פיצוץ בלוני הגז הקטלני שאירע לפני כשנתיים בביתם שבגן יבנה נגרם בשל רשלנות של החברה ואי תחזוקת מערכת הצנרת, שלא הייתה מעוגנת לקיר. מכתב התביעה, שהוגש על ידי עורכי הדין דוד וחיה מנע, עולה כי האחים דורשים לחייב את החברה לשאת בתשלום פיצויים לעיזבון ההורים וכן פיצוי לבן, שרון, ששהה בבית בעת הפיצוץ, נפצע והיה עד למות הוריו.

הטרגדיה אירעה בספטמבר 2015, אז נלכדו בני הזוג בלהבות כתוצאה מדליפת גז חריפה מהצנרת. על פי עורכי הדין, האם חזרה ופנתה לא אחת לטכנאי גז לצורך התקנת נקודת גז בטיחותית. לטענתם, אמישרגאז הייתה אחראית על תחזוקת המערכת והקפדה על תקינותה בהתאם לתקן 158, שנקבע על ידי מכון התקנים הישראלי.

עוד הוסבר בכתב התביעה כי בלוני הגז סופקו לבני הזוג מבלי שהחברה התריעה על מצבה המוזנח של הצנרת וכי האם אף התלוננה על "ריח רע של נבלה" בחצר, אולם החברה לא שלחה איש מטעמה בכדי לבדוק את התלונה. תשלום פיצויים נתבע גם מבעלי הנכס, שלטענת הילדים הבטיחו פעמים רבות לכסות את מערכת הצינורות – אך לא עשו זאת.

עוד בנושא:
"הוא בער וקרא לי: 'תציל אותי'": בן ההרוג בפיצוץ בלון הגז משחזר
פיצוץ בלון הגז בגן יבנה: גובר החשד לגרימת מוות ברשלנות

בני הזוג אהרון ועליזה ג'הן שמתו בפיצוץ בלון הגז בגן יבנה. משטרת ישראל, באדיבות המשפחה
"שמעתי את אמא שלי צועקת: 'שרון תציל אותי'". בית משפחת ג'יהן ובני הזוג אברהם ולבנה/באדיבות המשפחה, משטרת ישראל

"זה מחדל גדול מאוד של חברת הגז, שצריכה לפקח כל חצי שנה ולבוא לביקורת על פי חוק, גם לא שמו לב שצינורות הגז חשופים וגם לא עשו ביקורות", אמר עו"ד מנע. "הצינורות התפוצצו ושני ההורים נהרגו אחרי ייסורים של שעות, והילדים שראו את המחזה הזה אושפזו בבית חולים. החברה צריכה לשלם עבור עוולתם. המשטרה המליצה להעמיד לדין את האחראים, אף בפרקליטות החליטו לסגור את התיק. הגשתי ערר לפרקליטת המדינה בירושלים והוא נידון מחדש".

שרון, בנם של אברהם ולבנה, התגורר בקומה נפרדת ושרד את הפיצוץ העז. בריאיון לוואלה! NEWS סיפר כי מאז האירוע חייו אינם אותם חיים. "לפני כן הייתי חי כמו מלך. היה לי עסק משל עצמי, הייתי עצמאי. האירוע הרס אותי והרס את המשפחה, פילג אותנו. נהייתי חצי בן אדם, עור ועצמות. הורדתי 62 קילו", סיפר. "את יודעת מה זה לראות את ההורים שלך נשרפים בלהבות? אני לא יכול לשכוח את המראות".

בעדות שמסר במשטרה סיפר שרון: "נכנסתי לחדר ושמעתי את אמא שלי צועקת: 'שרון תציל אותי', שמתי שמיכת פוך ותוך שלוש שניות הייתי בכניסה למקלט וראיתי את אמא שלי עומדת מאחורי הדלת, הדלת עפה עליה ופוצצה לה את הפנים, היא כבר לא דיברה". לדבריו, "האירוע הרס את המשפחה. הפכתי לחצי בן אדם, אני לא יכול לשכוח את המראות. זה היה ערב, ראיתי טלוויזיה ופתאום הבית עלה באוויר כאילו טיל פגע בו. הכל התפוצץ חוץ מהחדר שלי".

"אמא שלי אמרה לי 'שרון תרד למטה, אבא שלך עולה באש'. הרגשתי שכל הגוף שלי מתמלא עשן, אני רואה אותו לידי צועק 'שרון תציל אותי', הוא בער כמו לפיד, כיביתי אותו עם הפוך", שיחזר הבן. "מאז אין לי חיים, עברתי פוסט-טראומה. האירוע הזה הרס לי את החיים. אושפזתי בבית חולים לחולי נפש לאחר שהזיתי את ההורים שלי עולים בלהבות ברחבת הריקודים בחינה של אחי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

על אף שחברת אמישראגז טענה מאז האירוע כי היא אינה ספקית הגז, ג'יהן הבהיר כי "יש לנו את כל הקבלות שאמא שלי הייתה משלמת לחברה. אין דבר כבר שהם לא היו אחראים". אולם החברה מסרה בתגובה: "התביעה טרם הומצאה כדין לאמישראגז. לאחר המצאתה היא תילמד ונגיב עליה בהתאם. מעיון ראשוני בכתב התביעה החלקי שהעבירה הכתבת, בניגוד לאמור בכתב התביעה, אמישראגז לא הייתה ספקית הגז באירוע המצער, ולכן אינה קשורה כלל לתביעה זו".

זהו לא המקרה הראשון בו חייהם של בני אדם נגבו כתוצאה מרשלנות בהתקנת בלוני גז. בשנת 2011 ארבעה אנשים נהרגו ועשרות נפצעו בפיצוץ בבניין בנתניה בשל דליפת גז. בשנת 2014 פיצוץ של בניין בשכונת גילה בירושלים הביא למותם של זוג בני 35 ובנם התינוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully