וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"סגירת מעגל לעם היהודי": אדלשטיין נאם במוסקבה

28.6.2017 / 10:00

במסגרת ביקורו במוסקבה הפך יו"ר הכנסת למנהיג הישראלי הראשון שמדבר בפני הפרלמנט במדינה - שנים לאחר שנכלא בברית המועצות דאז. "לא ניתן להתעלם מהסמליות. זהו ביקור מיוחד עם התרגשות עצומה", אמר

עריכה: אריאל תמרין

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין נאם הבוקר (רביעי) במליאת מועצת הפדרציה, הבית העליון של הפרלמנט הרוסי, 30 שנה לאחר שחרורו מהכלא הסובייטי. בסיום הנאום יצא לסיור מיוחד ב"תחנות חייו" כאסיר ציון בברית המועצות. מדובר בנאום הראשון של מנהיג ישראל בבית הפרלמנט.

"לפני שלושים ושלוש שנים נאסרתי, כאן במוסקבה, על ידי שלטונות ברית המועצות בעוון לימוד השפה העברית", אמר אדלשטיין בפתח נאומו. "נאסרתי, כי לימדתי את השפה, שבישרה לעולם את דחיית העריצות ואת שלטון הצדק, את אהבת האדם ואת תקוות הדרור", הוסיף. "לפני שלושים שנים בדיוק עליתי לארץ ישראל, המקום בו הוקמה מחדש מדינת היהודים. היום, אני עומד כאן לפניכם, כיושב ראש כנסת ישראל, ובאותה השפה שבעוון הוראתה נאסרתי, אני מברך אתכם בברכה היהודית העתיקה: 'שלום עליכם'".


עוד בוואלה! NEWS:
מבוכה לרפובליקנים: נדחתה ההצבעה בסנאט על רפורמת הבריאות
שגריר ארה"ב בישראל: לא נתפס שארגונים מאיימים להסיר תמיכה בישראל
מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
נאום ראשון של מנהיג ישראלי בפרלמנט. אדלשטיין, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהמשך נאומו עבר אדלשטיין לדבר בשפה הרוסית, והתייחס לתמיכת ברית המועצות במדינות ערב במהלך מלחמת ששת הימים. "למרבה המזל ולטובת שני העמים שלנו, ימים אלה נותרו בעבר. חלפו יותר מ-25 שנים מאז חידוש היחסים הדיפלומטיים, ואני בטוח שתסכימו איתי שזמן זה לא עבר לשווא", אמר. "הקשרים הכלכליים בין שתי המדינות שלנו הולכים ומתחזקים, נושאים פוליטיים טעונים נידונים באופן יעיל, לאחר ביטול הויזות בין שתי המדינות - מאות אלפי תיירים רוסים מבקרים מדי שנה בישראל. מיליון אזרחי ישראל דוברי רוסית מהווים גורם חשוב ב"דיפלומטיית העם" התורם לחיזוק הקשרים התרבותיים, החברתיים והאנושיים בין שתי המדינות שלנו.", הוסיף.

אדלשטיין החל את ביקורו הרשמי במוסקבה בפגישה שהתקיימה אתמול בצהריים עם מקבילתו הרוסית, וולנטינה מטווינקו. הוא חתם על ספר האורחים בבניין והעניק לה זר פרחים. בערב הגיעו יו"ר הכנסת ואנשיו לארוחת ערב מטעמה ובמסיבת עיתונאים שנערכה קודם לכן אמר כי "ידוע שהאזור שלנו הוא אזור רגיש ורוסיה משחקת בו תפקיד משמעותי. לכן, יש חשיבות מיוחדת בהמשך שיתוף הפעולה וליבון חילוקי דעות אם ישנם". מטווינקו נשאלה על מעורבות לכאורה של רוסיה בבחירות בארצות הברית והשיבה כי "זו היסטריה שאינה תואמת את המציאות. רוסיה לא התערבה ולא מתערבת בשום מערכת בחירות. בדיוק כשם שלא היינו רוצים שיתערבו בענייננו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בביקור בפרלמנט הרוסי. דוברות הכנסת ודוברות שגרירות ישראל במוסקבה, מערכת וואלה! NEWS
"לא ניתן להתעלם מהסמליות". אדלשטיין ומטווינקו, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת ודוברות שגרירות ישראל במוסקבה

הביקור יימשך שלושה ימים, שבמהלכם צפוי יו"ר הכנסת להיפגש עם שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, ראשי הקהילה היהודית במוסקבה ובכירים נוספים במדינה. לאדלשטיין מתלווים במשלחת גם הח"כים רוברט אילטוב (ישראל ביתנו) ויואל רזבוזוב (יש עתיד) ומנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ'.

אדלשטיין אמר אתמול כי "ברור שזה ביקור מיוחד והתרגשות עצומה בצדו. המטרה היא לפתח את הקשרים המצוינים בין המדינות ובמיוחד הקשרים בין הכנסת לפרלמנט הרוסי. הם טובים מאי פעם עם שיתוף פעולה מצוין בתחומים שונים וידידות עמוקה". אולם לדבריו, "ברור שלא ניתן להתעלם מהסמליות, שיכלה להיחשב כחזיון תעתועים רק לפני כמה שנים, שמי שהיה אסיר בברית המועצות יעמוד על בימת הפרלמנט במוסקבה וינאם בעברית כיושב ראש כנסת ישראל".

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין בביקור בפרלמנט הרוסי. דוברות הכנסת ודוברות שגרירות ישראל במוסקבה, מערכת וואלה! NEWS
הביקור יימשך שלושה ימים. הפרלמנט הרוסי, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, דוברות הכנסת ודוברות שגרירות ישראל במוסקבה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully