וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילד המפונק שהפך לעבריין המאוים בדרום: סיפורו של יעד החיסול

28.6.2017 / 0:07

הוא צבר אויבים בכל שלב בחייו, גם בין כותלי הכלא. ניסיון להעתקת חייו לחו"ל לא צלח: "לא התאים לו שם, אז הוא חזר". במשך שנים הוא הסתובב תחת איום, ואף גרושתו נרצחה השנה. לפנות בוקר הוא שילם בחייו. פרופיל

צילום: צלמי וואלה!NEWS וסרטוני גולשים, עריכה: יאיר דניאל

העבריין הבכיר שחוסל אתמול (שלישי) בפיצוץ מכוניתו באשקלון צבר לא מעט אויבים בסכסוכים שונים בחיים, בהם עבריינים בכירים באזור הדרום. הרבה לפני שנכלא, שוחרר ממאסר וצבר אויבים רבים, הוא גדל במשפחה נורמטיבית בדרום הארץ. את דרכו בעולם הפשע החל כעבריין פריצות. "הוא היה פורץ למחסנים ומתעסק ברכוש גנוב", סיפר גורם שמעורה בפרטים.

לפני כ-20 שנה הסתכסך עם ראש ארגון פשיעה, אך בפגישה ביניהם באותם ימים השניים ליבנו את המשקעים והוא אף הפך לימים ל"חייל" בכיר בארגון. בעשור הקודם הוא נעצר פעם נוספת, ובמקביל מאחורי הקלעים התגלע סכסוך בינו לבין ראש ארגון הפשע, לאחר שהיה יד ימינו.

עוד בוואלה! NEWS:
העבריין אריה אלפרון נעצר בחשד לסחיטה באיומים של בעלי עסקים
חשוד שאיים מהכלא על עורכי דין בכירים: נעצר "הסנדק" של עולם הפשע
נרדם, התעשת - והעלים ראיות: בן 51 נאשם ברצח חברו בשכרות

העבריין שחוסל באשקלון הלילה 27 ביוני 2017. ערוץ 10, צילום מסך
"הסתובב מאוים, ואז התחיל לעשות בלגן". יעד החיסול/צילום מסך, ערוץ 10

לאחר שנים ספורות עזב העבריין שחוסל את הארץ, אך העתקת חייו לחו"ל "לא התאימה לו, הוא החליט לחזור", לדברי בכיר ברשויות החוק. "במשך חודשים הוא הסתובב מאוים, ואז התחיל לעשות בלגן". הוא נכלא פעם נוספת, הפעם בגין עבירות אלימות.

חרף הרשעותיו, הסבירו בכירים ברשויות החוק, יעד החיסול לא גדל או התנהג כעבריין מהשורה. מקורביו מתארים אותו כ"ילד שמנת" של אביו, מי שכיהן שנים רבות בתפקיד בכיר במשק. "הוא עשה צרות להורים שלו, רוקן אותם כספית. כואב לי עליהם", אמר מקורב למשפחה. "הוא צבר לא מעט סכסוכים, כאדם חופשי וכאסיר בכלא", מסכם בכיר ברשויות החוק את דרכו של העבריין הבכיר, שחוסל בתום שנים של איומים בעולם התחתון.

זירת פיצוץ הרכב באשקלון הבוקר 27 ביוני 2017. שי מכלוף
"המשמעותי ביותר בשנים האחרונות". זירת החיסול באשקלון/שי מכלוף
זירת פיצוץ הרכב באשקלון הבוקר 27 ביוני 2017. שי מכלוף
נאסר לפרסם את פרטי החקירה. זירת החיסול באשקלון/שי מכלוף

מאז החיסול, דווח כי המשטרה חוקרת סרטון שצולם לפני כמה חודשים ונשלח ליעד החיסול. בסרטון, שצולם כנראה בחו"ל, נראה אדם יורה כמה יריות לעבר תמונתו של העבריין הבכיר. הסרטון נערך ככל הנראה על רקע סכסוך ישן, שבו היה מעורב הנרצח עם בכיר אחר בעולם התחתון. הוא היה יעד מודיעיני של המשטרה, ונמצא זה שנים על הכוונת של גורמים שונים בעולם התחתון באזור הדרום.

בעבר הוא אף קיבל איומים ישירים על חייו, ובני משפחתו עורבו בעל כורחם במלחמות הפשע שבהן היה מעורב - כשגרושתו אף היא נרצחה בשנה החולפת. כעת, עולה השאלה אם העבריין, ששימש יעד מודיעיני, היה מאובטח בידי המשטרה. גורם המעורה בפרטי החקירה מסר כי העבריין היה דמות בכירה בארגון פשע וחיסולו הוא "המשמעותי ביותר בשנים האחרונות בעולם הפשע".

כמו כן, במשטרה בודקים אם חיסולו קשור לרצח פלילי אחר שאירע בנתניה לפני כמה חודשים. רכבו של העבריין התפוצץ סמוך לשעה 4:00 בשדרות דרום אפריקה בעיר. לאחר שהאש כובתה צוות מד"א שהגיע למקום מצא אותו ללא רוח חיים עם כוויות קשות על גופו. המשטרה פתחה בחקירת האירוע. בינתיים, צו איסור פרסום הוטל על פרטי החקירה, כמו גם על זהותו של האיש.

(עדכון ראשון: 21:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully