וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מול אלפי חסידיו: האדמו"ר מקרלין-סטולין רקד עם בתו, חתנה ואביו

29.6.2017 / 1:12

בחתונת בתו של האדמו"ר רבי ברוך מאיר יעקב הלוי שוחט השבוע תועד הריקוד הנדיר שבו נראית הכלה רחל ללא הינומה. האדמו"ר נחשב לכזה הנוקט בקו ליברלי יחסית ובעבר נמנע מאיסור גורף על שימוש בטלפונים ניידים

צילום: משה וייסברג, חדרי חרדים

בחתונה שהתקיימה ביום ראשון השבוע בחסידות קרלין-סטולין בתל אביב תועד מחזה נדיר. בת הזקונים של האדמו"ר רבי ברוך מאיר יעקב הלוי שוחט, רחל בת ציון, נישאה לבחיר ליבה, מיכאל אליעזר קאהן. החתונה, שהפכה לשמחה של החסידות כולה, הנפיקה סרטון נדיר במיוחד. האדמו"ר, החתן ואביו רוקדים יד ביד עם הכלה מול קהל של אלפי חסידים.

הריקוד המדובר הוא חלק מהמנהג בחתונה חסידית המכונה "מצווה טאנץ" (ריקוד מצווה, י"א), שבמהלכו קרובי הזוג הטרי רוקדים עם החתן והכלה, והוא כולל גם ריקוד של בני הזוג עצמם. בחתונות של ילדי ונכדי אדמו"רים הריקוד הפך מזמן לגולת הכותרת של הערב ובדרך כלל הריקוד עם הכלה נעשה באמצעות גרטל (חוט ארוך המשמש אצל החסידים כחגורה, י"א) כשהכלה עצמה עומדת במקום והרוקד מפזז סביבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"החסידים הבינו שיש פה משהו שונה". תיעוד הריקוד בחתונה, שלשום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסרטון מהחתונה, נראה החתן רוקד עם הכלה, וזו פונה בסיום הריקוד חזרה לעזרת הנשים. האדמו"ר, שעמד לצד חתנו, סימן לסביבתו לקרוא שוב לבתו ואז צירף אותה למעגל יחד עם החתן וחותנו. השיא המצולם שהופץ ברשתות החברתיות הפך לשיחת היום בחסידות. הריקוד בדרך כלל מתקיים כשהינומה מכסה את פניה של הכלה, אך במקרה המדובר הריקוד המעורב התקיים ללא הינומה על פניה של בת האדמו"ר.

משה ויסברג, כתב אתר "בחדרי חרדים" שמסקר במשך שנים חסידויות בארץ ובעולם כי "הריקוד נחשב נדיר". לדבריו, "החסידים התרגשו מאד והבינו שיש פה משהו שונה. חסידויות רבות בארץ ובעולם שומרות בדרך כל על צניעות גדולה בפומבי וכחלק ממסר של אדמו"ר לחסידיו, רוקדים עם החוט. היו כבר אדמו"רים שרקדו יד ביד עם בתם אבל ריקוד משותף כזה כמו של האדמו"ר מקרלין-סטולין עוד לא היה. זה חדש ונדיר".

חסידות קרלין-סטולין היא אחת החסידויות המובילות בארץ והיא מונה אלפי חסידים. הריקוד אומנם הצליח להפתיע רבים אך זו אינה הפעם הראשונה שבה האדמו"ר נוקט בקו ליברלי יותר משאר החסידויות. כך, במאבק נגד מכשירי טלפון מתקדמים, האדמו"ר העדיף גישה מקלה משאר המנהיגים הרוחניים במגזר החרדי, ולא אסר באופן גורף את השימוש במכשירים אלה היות ומדובר "בגזירה שאין הציבור יכול לעמוד בה".

(עדכון ראשון: 22:00)

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכלה רחל רוקדת עם אביה, חתנה מיכאל ואביו/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully