וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלות לבני זוג ותגמול עצמאים: יום הוקרה למערך המילואים בכנסת

בוועדות הכנסת ובמליאה דנו בנושאים הנוגעים להקלות למשרתי המילואים. בוועדת החינוך דנו בקשיי סטודנטים הנקראים לשירות במהלך הסמסטר, אך רק שני ח"כים נכחו בדיון. "לתת למילואימניק את המינימום שמגיע לו"

עריכה: ניר חן

הכנסת קיימה היום (שלישי) יום הוקרה למערך המילואים, במסגרתו קיימו כמה ועדות דיונים בנושא משרתי המילואים ושורת הצעות חוק הועלו במליאה. בין היתר אושרה סופית הצעת החוק שהגיש ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני) הקובעת שעת חופש במקום העבודה לבני ובנות זוג של חיילי מילואים, במהלך תקופות שירות של חמישה ימים או יותר. ההצעה מותנית בכך שבני הזוג הם הורים לילד אחד לפחות שטרם מלאו לו 13 שנים. על פי ההצעה עובד או עובדת המועסקים במשרה מלאה יוכלו להעדר למשך שעה, או לצאת מוקדם יותר, ממקום עבודתם, בתנאי שהודיעו מראש למעסיק והציגו לו אישור על שירות המילואים של בן או בת זוגם.

מוקדם יותר אישרה ועדת העבודה והרווחה הסכם בין המוסד לביטוח לאומי לבין משרד הביטחון וצה"ל על הגדלת התגמול לעצמאים המשרתים במילואים ב-25%. עלות התוספת היא 17 מיליון שקלים בשנה, והיא תגיע מתקציב משרד הביטחון. התגמול יינתן רטרואקטיבית לכל משרתי המילואים החל מחודש ינואר 2016 וייכנס לתוקף בשבועות הקרובים.

שר הרווחה חיים כץ בירך על ההסכם ואמר כי "בפעם הראשונה המדינה תעניק פיצוי נוסף שנועד לסייע למשרתי מילואים עצמאים לאור ההפסדים וההוצאות הנוספות שיש להם מלבד אובדן ההכנסה בפועל כמו השכירות, התשלום לעובדים ואובדן לקוחות פוטנציאלי". שר הביטחון אביגדור ליברמן הוסיף כי " אם לא נדע לתגמל את משרתי המילואים ולהוקיר להם תודה, במעשים ולא בדיבורים, נאבד את הטובים ביותר שלנו". בוועדת הכלכלה בראשותו של ח"כ כבל התקיים גם דיון על מתן תמריצים למעסיקים של משרתי מילואים.

עוד בוואלה! NEWS:
מתקפת סייבר גלובלית: חברות רבות הותקפו על ידי תוכנת כופר
הישג לפיקוד העורף: התרעה מפני רקטות ששוגרו לשטח פתוח
במחאה על החלטת בג"ץ: הורי הילדים בהדסה הפגינו בכניסה לי-ם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אם לא נוקיר תודה למשרתי המילואים נאבד את הטובים ביותר". הדיון בוועדת הכלכלה, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

וועדת החינוך קיימה בשעות הצהריים דיון שבמסגרתו הציגו סטודנטים את הקשיים שבהם הם נתקלים במהלך הלימודים. אולם, בדיון השתתפו מצד חברי הכנסת רק יו"ר הוועדה ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) וח"כ עפר שלח (יש עתיד), שנכח במקום לדקות ספורות בלבד. ח"כ שלח אמר בדיון כי "צריך להסתכל על ההתאמה של מערך המילואים אל הסטודנטים אחרת. הסטודנטים במילואים הם אלה שמחזיקים את המערך".

"אנחנו מצפים שתהיה מלגה, שנקבל קצת הכרה ועזרה כספית", אמר מור חייאק, סטודנט המשרת במילואים כחייל בגדוד חי"ר. חייאק הציע בנוסף להנמיך את הרף להגדרת מצטייני דיקאן לציון 88 עבור סטודנטים המשרתים 20 ימים ויותר במילואים במהלך שנת הלימודים, בכלל האוניברסיטאות.

עמיחי שיקלי, המשרת כמפקד פלוגה בגדוד מילואים, פרסם בשבוע שעבר פוסט בפייסבוק שהצית את מחאת הסטודנטים בנושא אמר בדיון כי הבעיה המרכזית היא מועדי הבחינות המיוחדים שמעניקים המוסדות האקדמיים. "האוניברסיטה זכאית לתת את המועד הנוסף בסמסטר העוקב והוא רחוק מהתקופה שבה הסטודנט למד את החומר", הוסיף.

עוד באותו נושא

משרתי מילואים באקדמיה זועמים: "נאבקים כדי לסיים את התואר"

לכתבה המלאה
סרן נופר הראל, ע? שלישת הגדוד, בת 27 מירושלים, סטודנטית באוניברסיטה. ראובן קסטרו
נופר הראל, סטודנטית המשרתת כקצינת שלישות במילואים/ראובן קסטרו

סטודנט אחר שנכח בדיון ולומד בשנה א' באוניברסיטה העברית סיפר כי הלומדים במוסד אינם זוכים לנקודות זכות עבור שירות מילואים. זאת, על אף שעל פי חוק המילואים בשיקול דעתן של האוניברסיטאות והמכללות להעניק עד שתי נקודות זכות בעבורו. יו"ר הוועדה מרגי קרא בסיכום הדיון למועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) לפעול להסדרת התחום. "הוועדה מבקשת לדעת מה עמדת המל"ג לגבי מלגות למשרתי מילואים ומתן התאמות לבני ובנות זוג של משרתי המילואים", הוסיף מרגי.

אביה בן אלחנן, המשרת כמפקד גדוד במילואים, הלין במהלך הדיון על כך ש"אנו מביאים את עצמנו למצב שכשסטודנט לא מצליח לעשות תואר ראשון הוא שואל את עצמו למה לעשות מילואים". סטודנט נוסף, אריאל חיימון, סיפר כי "כל היום אומרים כמה נהדר פה כי פעם היה יותר גרוע. אני גורר קורסים והתואר מתעכב רק בגלל המילואים. צריך לתת למילואימניק את המינימום שמגיע לו".

אמיר בוחבוט השתתף בהכנת הכתבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully