וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה – והתחרטה: מה עומד מאחורי הקפאת מתווה הכותל?

28.6.2017 / 0:14

רחבת תפילה שוויונית הייתה אמורה לקום באתר הקדוש, אולם המפלגות החרדיות נבהלו מהמתווה שהן עצמן היו שותפות לו, והפעילו לחץ על נתניהו לבטלו. בג"ץ עדיין עשוי להכריע בעניין, והתגובה האורתודוקסית לא תוכל להתעלם מהמשבר עם יהדות ארה"ב

צלמים זמניים מורשים

מתווה הכותל, שעומד בימים האחרונים במרכז סערה ציבורית בשל החלטת הממשלה לבטלו, אושר בממשלה לפני כשנה וחצי. ההסכם נועד למעשה לאפשר הקמת רחבת תפילה שוויונית, לגברים ולנשים יחד ולכלל הזרמים ביהדות, בכותל המערבי שבירושלים. עבור "נשות הכותל", הרפורמים והקונסרבטיבים, מדובר היה בהישג היסטורי, לאחר מאבק ארוך שנים לקבל הכרה שוויונית בכותל.

הרחבה הנפרדת הייתה אמורה לקום מדרום לרחבה המרכזית הקיימת, בהמשך הקיר לעבר שער המוגרבים. כיום, הרחבה המדוברת – שמכונה בפי הרפורמים "המושב האחורי באוטובוס" – היא קטנה, יש לה כניסה נפרדת, והיא נמצאת בשליטת רב הכותל האורתודוקסי.

עוד בוואלה! NEWS:
בנט על משבר הכותל: "נציגי יהדות ארה"ב חשים שקיבלו סטירת לחי"
ליברמן תוקף: "הופכים את ישראל ממדינה ציונית למדינת הלכה"
הסוכנות היהודית תוקפת: "החלטות הממשלה חותרות תחת הציונות"

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
הכרה בזכותן להתפלל. נשות הכותל/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

המתווה היה אמור לאפשר שיפוץ והרחבה של השטח, כך שההגעה אליו תהיה דרך הכניסה הראשית לכותל. כמו כן, השליטה על הרחבה הייתה אמורה לעבור למנהלת חיצונית, הנשלטת גם בידי הרפורמים והקונסרבטיבים.

עם זאת, המפלגות החרדיות נבהלו מהמתווה שהן עצמן היו שותפות לו בחשאיות, ומאז אישורו, בשל ביקורת ציבורית שספגו מגורמים במגזר החרדי, הפעילו לחצים על ראש הממשלה בנימין נתניהו לבטל אותו. נתניהו, שחשש מתגובת הרפורמים, לא נעתר לדרישתם עד שאימת הבג"ץ הפכה גדולה יותר.

הזרמים הלא אורתודוקסיים עתרו לבג"ץ בדרישה לממש את המתווה שאושר בממשלה, אולם כדי למנוע הכרעה בעתירות, הממשלה ביטלה את המתווה. כעת, החרדים מברכים על ההחלטה, אולם גם יודעים שבג"ץ עלול לתת הכרעה קשה מבחינתם ולאפשר במתכונת מסוימת תפילה מעורבת בכותל. אם דבר כזה יקרה, הם טוענים כי יובילו חקיקה מחודשת שתעקוף את החלטת בג"ץ. אולם המשבר שהתגלע ביחסים עם יהדות ארצות הברית סביב ביטול המתווה צפוי להקשות על כך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully