וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגנת נכים בירושלים: עשרות חסמו את הכניסה לעיר בגשר המיתרים

פעילי מטה מאבק הנכים מוחים על המתווה שהציג ראש הממשלה להעלאת קצבה לנכים קשים בלבד, והפגינו מול מעונו: "נתניהו צוחק לנו בפרצוף". ח"כ גילאון: "נתניהו לא מכיר שיטת הנהגה אחרת שאיננה הפרד ומשול בין אנשים"

צילום: ערוץ 10

עשרות פעילי מחאת הנכים הפגינו אמש (שלישי) בסמוך לגשר המיתרים, וחסמו את הכניסה לירושלים. מהמשטרה נמסר כי כביש ירושלים-תל אביב לכיוון סחרוב נחסם, והתנועה מופנית למנהרת הארזים. גם שדרות הרצל לכיוון גשר המיתרים ורחובות ויצמן וירמיהו באותו הכיוון נחסמו. רק אחרי כשעה נפתחו הצירים לתנועה. מוקדם יותר הפגינו מול בית ראש הממשלה בירושלים, ובשעות הצהריים חסמו את התנועה בכביש 1 באזור שער הגיא.

אחד המפגינים שפך על עצמו חומר דליק, אך שוטרים שהיו במקום השתלטו עליו ולקחו אותו לבדיקה על מנת לבדוק אם הוא זקוק לטיפול רפואי. כמה מפגינים אף ניסו להצית בובה על כיסא גלגלים אך השוטרים מנעו זאת מהם. המפגינים מבקשים להשוות את קצבת הנכות שהם מקבלים לגובה שכר המינימום בפעימה אחת, לאחר שהבוקר הציג ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנית חדשה להעלאת הקצבה.

עוד בוואלה! NEWS:
שישה הרוגים בהתנגשות בין אוטובוס למונית שירות בבנימין
20 אלף שקל לסגירת תיק מפוברק: ההקלטות שחשפו את הונאת העו"ד
מהומה בבג"ץ: אחרי התנגדות הורי הדסה - השופטים כפו הליך גישור

הפגנת נכים מול בית רה"מ 27 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
"משאירים אותנו במצוקה". שוטרים ומפגין מול בית ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ

על פי התכנית בארבע השנים הקרובות יוקצו ארבעה מיליארד שקלים לצורך העלאת הקצבה, שתועלה לסכום של 4,000 שקלים – לנכים קשים בלבד. משמעות התכנית היא כי התוספת לקצבה תינתן רק לנכים שנקבעו להם 90% נכות לפחות, המהווים רק שליש מכלל הנכים, החל מינואר 2018. עוד נקבע כי התקציב שיוקצה לטובת התכנית יחולק באופן דיפרנציאלי בין נכים קשים ולא קשים וקצבאותיהם יוצמדו לשכר המינימום.

במטה הנכים זעמו על התכנית, שאותה כינו "הספין של נתניהו", ואמרו כי מטרתה היא דיכוי מאבקם. "אזרחים עם מוגבלות זועקים פה על מצוקה פעם אחר פעם והתקשורת משדרת להם צפירת הרגעה: 'הנה הדברים מסתדרים ולשביעות רצונכם'. המציאות מלמדת מרחק צפון ודרום מהכתוב. הפתרון שהוצג משאיר את ציבור הנכים במצוקה", נמסר ממטה המאבק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"כל עוד לא מאפשרים לנכים רשת ביטחון לא נוותר"

ח"כ אילן גילאון (מרצ) מסר לקראת ההפגנה כי המתווה שהציג בשבוע שעבר יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) היה מוסכם על נציגי כל סיעות הכנסת וכי נתניהו "לא מכיר שיטת הנהגה האחרת שאיננה הפרד ומשול בין אנשים". לדבריו, "התביעה של אותו ציבור עצום של רבע מיליון אנשים עם מוגבלות היתה ונותרה אחת - השוואת הקצבאות בצורה אוניברסלית לשכר המינימום. שום ספין לא ישנה אותה ושום להטוט פוליטי לא יסיט אותנו מהכוונה לממשה". גילאון הוסיף כי ימשיך לקדם את הצעת החוק הפרטית שהגיש ועברה בדצמבר בקריאה טרומית, "כל אימת שהממשלה לא מציגה את הצעת החוק הממשלתית על בסיס ההסכמות שהוצגו לפני שבוע".

ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד) אמרה כי המתווה שהציג בשבוע שעבר יו"ר הקואליציה נועד להעלות את הקצבאות לכלל הנכים "מבלי לקיים בדיקות מי יכול לעבוד ומי לא". לדבריה, "ראש הממשלה מזלזל בנכים וצוחק עליהם בפרצוף ובעיקר נלחם על פיסות קרדיט על גבו של הציבור". אלהרר הוסיפה כי המתווה שהציג נתניהו הוא "יריקה בפרצופם של הנכים". עוד אמרה כי "כל עוד לא מתמרצים יציאה של נכים לעבודה ומאפשרים להם רשת ביטחון, לא נוותר".

(עדכון ראשון: 17:45)

הפגנת נכים מול בית רה"מ 27 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ
הפגנת נכים מול בית רה"מ 27 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ
הפגנת נכים מול בית רה"מ 27 ביוני 2017. נועם מושקוביץ
ההפגנה מול בית ראש הממשלה, אתמול/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully