וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם ובנה בן החמש אכלו ענבים שלא נשטפו - ואושפזו בשל הרעלת זרחן

27.6.2017 / 17:25

השניים פונו לבית החולים העמק בעפולה לאחר שנחשפו לחומר הדברה המסוכן במצב קשה מאוד. הלילה והבוקר התייצב מצבם והם יצאו מכלל סכנה. "הרעלת זרחן אורגני מהווה סכנת חיים ממשית", מסר הרופא שטיפל בהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
במהלך היום חל שיפור במצבם של השניים. ד"ר גילעד חן/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם ובנה בן החמש, תושבי אחד מיישובי הצפון, פונו אתמול (שני) לבית חולים העמק בעפולה במצב קשה מאוד כשהם סובלים מהרעלת זרחן אורגני. זאת, לאחר נחשפו לחומר ההדברה המסוכן כשאכלו ענבים מרוססים שקטפו ולא שטפו לפני האכילה. במהלך ליל אמש והיום חל שיפור במצבם של השניים והם יצאו מכלל סכנה. בשעות הצהריים אף החלה האם לנשום בכוחות עצמה.

לדברי ד"ר גילעד חן, מנהל המחלקה לרפואה דחופה בילדים במרכז רפואי העמק, אבי המשפחה הביא את השניים למקום והם הגיעו כשהכרתם מעורפלת. "האם נזקקה להנשמה מידית והיא הועברה אל היחידה לטיפול נמרץ נשימתי, והבן הועבר אל היחידה לטיפול נמרץ בילדים", סיפר ד"ר חן. לדבריו השניים סבלו מסימנים של הרעלת זרחן, בהם הפרשות מדרכי הנשימה, דופק מהיר, הזעה, עור סמוק ואישונים צרים.

עוד בוואלה! NEWS:
שישה הרוגים בהתנגשות בין אוטובוס למונית שירות בבנימין
20 אלף שקל לסגירת תיק מפוברק: ההקלטות שחשפו את הונאת העו"ד
מהומה בבג"ץ: אחרי התנגדות הורי הדסה - השופטים כפו הליך גישור

ענבים בכרם. ShutterStock
"יש לוודא שפירות וירקות שקוטפים ממטעים נשטפים היטב במים ובסבון לפני האכילה"/ShutterStock

ד"ר חן הוסיף כי סיבת ההרעלה לא הייתה ברורה בתחילה. האב לא ידע לספר מה קרה ולא ניתן היה לדבר עם האישה ועם הילד בשל מצבם אך הבדיקות שנערכו אישרו את האבחנה שאכן מדובר בהרעלת זרחן. "מצבו של הבן היה מעט טוב יותר משל האם, ולאחר שייצבנו אותו הוא סיפר שהוא והאם אכלו ענבים שקטפו, וייתכן שכך נחשפו לחומר הזרחני", סיפר.

"הרעלת זרחן אורגני מהווה סכנת חיים ממשית ומידית. ביישובים חקלאיים נעשה שימוש בחומר לצרכי הדברה. יש לוודא שפירות וירקות שקוטפים ממטעים נשטפים היטב במים ובסבון לפני האכילה", הדגיש ד"ר חן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully