וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות מות החייל בהתהפכות: צה"ל הנחה לבדוק את ג'יפי ה"קטלן"

27.6.2017 / 16:20

מפקד אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה הורה על בדיקת הג'יפ, מדגם "קטלן", על מנת לוודא כי קיים בו סוגר מבצעי המגביר את בטיחות הפעילות בו. לפי ההוראה, יש לעקוב אחר הנחיות בטיחות על אף האפשרות שאלו יעכבו את הלוחמים בזמן אמת

צילום: שי מכלוף, עריכה: ניר חן

מפקד אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, אלוף אהרון חליוה, הורה היום (שלישי) על בדיקת ג'יפ "קטלן" מתוצרת "האמר", שבהתהפכותו נהרג סמל יובל מנע בעוטף עזה בשבוע שעבר - כך נודע לוואלה! NEWS. במסגרת ההוראה, שיצאה בעקבות התאונה, הנחה חליוה על נקיטת צעדים טכנים ומשימתיים בנוגע לג'יפ.

גורמים בפיקוד דרום אמרו לוואלה! NEWS כי במקביל לוועדה החוקרת את התאונה, שבראשה עומד אלוף-משנה, ובמקביל לחקירת מצ"ח, מתנהלת בדיקה טכנית מעמיקה מטעם מהנדסי החטיבה הטכנולוגית ליבשה (חט"ל) לג'יפ. על כלי הרכב, מתוצרת ארצות הברית, הותקן מקלע הנשלט מתוך הג'יפ ונועד למנוע חשיפה של הלוחמים לאש האויב.

בשעות אחר הצהריים הוציא מפקד זרוע היבשה אלוף קובי ברק הנחייה על עצירת האימונים בכלל היחידות עד ליום שישי הקרוב, 30 ביוני, בעקבות ריבוי תקריות בטיחות בתקופה האחרונה, בהם גם מותו של מנע. על פי ההודעה, במהלך עצירת האימונים מונחים מפקדי היחידות להעביר לחייליהם את פרטי התקריות ולרענן נהלים בנושאי נהיגה ושימוש בנשק אישי.

עוד בנושא:
חקירת תאונת ההאמר: הכיסא שבו ישב החייל שנהרג ניתק ממקומו
יובל מנע נהרג בהתהפכות ג'יפ בגבול עזה: "מוות שקרה סתם"

ג'יפ צבאי מדגם "האמר" עם תת מקלע, אותו הדגם שבו נהרג סמל יובל מנע בהתהפכות. אמיר בוחבוט
הוצב בגזרות הנפיצות ביותר. ג'יפ מדגם "קטלן"/אמיר בוחבוט

בשנת 2015 נרכשו 30 ג'יפים חדשים מדגם זה, והם הגיעו לצה"ל מארצות הברית במהלך השנה העוקבת לאחר שבוצעו בהם שיפורי מיגון. הג'יפ הוצב, לפי סדר עדיפויות ברור, בגזרות "חמות" במיוחד - כמו רצועת עזה.

לפי מהנדסי חט"ל, כדי להעלות את רמת הבטיחות של כלי הרכב, יש לסגור את הדלתות האחוריות באמצעות פין מבצעי, זאת מאחר שהמושבים האחוריים לא מחוברים למרכב הג'יפ. חליוה הנחה כי יש לקיים את ההמלצה גם בפעילות מבצעית על מנת למנוע את פתיחת הדלתות בזמן התהפכות, זאת חרף העובדה כי נעילתן תעכב את הלוחמים בזמן אמת.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הודגש כי אין משמעות ההנחיה כי הג'יפ היה אחראי למוות. הלווייתו של מנע, בשבוע שעבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

חליוה הנחה בנוסף כי היחידות השונות יקיימו ביקורת עוד היום, שנועדה לוודא שהסוגר המבצעי בדלתות האחוריות קיים ופועל כהלכה. יש ליישם את ההנחיה וב-72 השעות הקרובות תתקיים בדיקה בנושא על ידי נגדים בכירים ביחידות.

גורמים מקצועיים בפיקוד דרום העריכו כי בסוף ועדת החקירה ייתכן שיתקבלו המלצות נוספות בנוגע לג'יפים שבהם משתמש צה"ל, חלקם נמצאים בשימוש יותר מעשור וחלקם נרכשו כעודפים מהצבא האמריקני, לאחר שהות באפגניסטן ובעיראק. עם זאת, לדברי גורמי צבא, החלטתו של חליוה אינה קושרת רשמית את הג'יפ כסיבת מותו של מנע.

(עדכון ראשון: 14:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully