וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטעויות הקריטיות שאתם עושים בשירותים בלי לשים לב בכלל

27.6.2017 / 23:52

אתם תמיד דואגים לנקות היטב את השירותים אחריכם? כנראה שזה לא ממש עוזר, כי יש שתי טעויות שאתם עושים שמזהמות את האסלה, הרצפה והכיור

מוזיאון השירותים הראשון בעולם נפתח בדרום קוריאה/צילום: רויטרס עריכה: טל רזניק, אמיר קוטיגרו

בסרטון – "מוזיאון השירותים" שהוקם בתוך בית ראש עיר בדרום קוריאה


עד כמה שהבית שלכם נקי ללא רבב - ונניח שהוא כזה - חדר השירותים תמיד יישאר המקום הכי פחות נקי בבית. לצערנו, גם אם נתעלה על עצמנו ונדאג לנקות את השירותים מדי יום, שניים מההרגלים שלנו ישאירו אותם מלוכלכים וגרוע מכך - יהפכו אותם למפגע בריאותי של ממש. סטפני סי, מומחית לייף סטייל ועורכת ב"Expert Home Tips" זיהתה את הטעויות הקטנות הללו והיא מסבירה מדוע הן מסוכנות כל כך.

חדר שירותים. ShutterStock
נראה נקי? טוב, זה רע נראה/ShutterStock

עוד בנושא:

עוד באותו נושא

זו הסיבה שאתם חייבים להפסיק לרפד את האסלה בנייר טואלט

לכתבה המלאה

1. הורדת המים כשמכסה האסלה למעלה

סקר שנערך ע"י Scrubbish Brush מצא ש-68 אחוזים מהגברים עדיין עושים את זה ואולי הנתון הבא יעזור לכם, הגברים, לחשוב על שוב. "בהורדת המים אנחנו שוטפים את תכולת האסלה ובה חיידקים שונים כגון סלמונלה ושיגלה בכמויות גבוהות", אמרה סטפני, "הורדת המים חייבת להיות חזקה כדי להסיר את כל החיידקים ומאחר שרסיסי המים מתפזרים למרחק של עד 4.5 מטרים באוויר, המים המזוהמים נוחתים על משטחים אחרים בחדר האמבטיה שלנו, כולל הרצפה, הכיור וגרוע מזה – מברשות השיניים שלנו".

כדי לשמור על סטריליות הכרחית סטפני אומרת ש"הדבר הבטוח ביותר לעשות כדי למנוע התפשטות חיידקים היא להוריד את מכסה האסלה למטה לפני הורדת המים. כל החיידקים ישארו באסלה, הרחק ממשטחים אחרים שאנחנו באים איתם במגע".

ילד מרים מכסה אסלה. ShutterStock
זכרו לסגור את המכסה לפני שאתם מורידים את המים/ShutterStock

שימוש במברשת האסלה

מומחי ניקיון רבים ממליצים שלא להשתמש בכלל במברשת האסלה שלכם ולהחליפה בכפפות גומי וחומרי ניקיון. אם אתם בכל זאת נגעלים לנקות את האסלה עם הידיים, דעו שזו טעות נפוצה לנקות את שאריות הצואה במברשת ולהחזירה רטובה למתקן האחסון. "החיידקים הנמצאים בצואה מועברים למברשת האסלה ומשם למתקן, מה שמספק תנאים מושלמים לגידול חיידקים", סטפני מסבירה, "חיידקים משגשגים בסביבות לחות".

אז מה עושים? ובכן, "כדי למזער את הסיכון, יש לשטוף את המברשת באוקונומיקה לאחר כל שימוש כדי להרוג את החיידקים, ואז לאפשר לה להתייבש לפני שמחזירים אותה למתקן". למדתם? הפנמתם? קדימה לעבודה.

ניקיון האסלה. ShutterStock
עדיף לנקות עם כפפות/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully