וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיליפינים: הקרב מול דאעש טרם הוכרע - והנשיא דוטרטה נעלם במסתוריות

27.6.2017 / 15:05

דוטרטה, שמרבה להופיע בציבור, הופיע לראשונה אחרי שבוע של העדרות, בזמן שהלחימה העזה בתומכי הארגון הקיצוני בעיר מרוואי עדיין מתחוללת ביתר שאת. מקורביו של הנשיא: "הוא חי ובריא, הוא רק עושה את עבודתו"

צילום: CNN

נשיא הפיליפינים רודירגו דוטרטה הופיע היום (ראשון) לראשונה בציבור זה שבוע, היעדרות שגרמה לשמועות לגבי מצבו הבריאותי של המנהיג בן ה-72 שנהג להופיע בציבור אפילו כמה פעמים ביום. העלמותו מגיעה בזמן שכוחות הביטחון לא מצליחים להכריע את לוחמי דאעש בעיר מרוואי, בקרב שנמשך זה שישה שבועות.

הפעם האחרונה שבה נראה בציבור, לפני פגישתו עם מנהיגים מוסלמים לרגל עיד אל-פיטר, הייתה ב-20 בחודש, כשביקר חיילים ופליטים בשתי ערים הסמוכות למרוואי, אחרי שעורר תהיות כשלא הופיע בטקסי יום העצמאות שמונה ימים קודם לכן.

מקורביו של דוטרטה, שהכריז על משטר צבאי האי מינדנאו – שם שוכנת מרוואי ועיר הולדתו דבאו – ומנהל מאבק עקוב בדם בסוחרים ובצרכנים של סמים, טוענים כי הכול כשורה. בלשכתו מסרו כי הוא חווה "תשישות" אך לציבור אין מה לדאוג.

נשיא הפיליפינים דוטרטה, 20 ביוני 2017. רויטרס
סובל מבעיות בריאות רבות. דוטרטה בהופעתו האחרונה בציבור/רויטרס

"הוא חי ומתפקד, הוא עסוק בדברים שהוא צריך לעשות", מסר דוברו של נשיא הפיליפינים. לדוטרטה יש בעיות רפואיות רבות – הוא סובל מבעיות גב, ממיגרנות הקשורות לבעיה בעצבים שנגרמה בעקבות תאונת דרכים ומתסמונת בארט, הפוגעת בגרונו. כמו כן, הוא סובל ממחלת בירגר, שנגרמה כתוצאה מכך שעישן בכבדות בגיל צעיר ופוגעת בכלי הדם.

מאז החלה הלחימה, שבה מעורבים ארגונים שנשבעו אמונים לדאעש, כמו מאוט ואבו סיאף, נהרגו 70 חיילים, 27 אזרחים ו-290 חמושים, לפי נתונים רשמיים שפרסמה הממשלה. לפי ההערכות, כמאה בני ערובה נוצרים עדיין מוחזקים בעיר, שממנה נמלטו כ-246 אלף תושבים וששכונותיה נחרבו בתקיפות אוויריות וירי ארטילרי של צבא הפיליפינים.

(עדכון ראשון: 12:05)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully