וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השב"כ: "האקרים המנסים לפגוע בישראל חווים תקלות בלתי צפויות"

27.6.2017 / 11:24

בהופעה נדירה מול התקשורת חשף ראש השב"כ נדב ארגמן כי "אין אנו מסתפקים בהגנה פסיבית. אנו לומדים את דפוסי הפעולה של היריב, ויודעים להכות בו בהפתעה במגוון דרכים ושיטות". לדבריו, מתחילת 2016 הצליח שב"כ לאתר מבעוד מועד יותר מ-2,000 מפגעים בודדים פוטנציאלים

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

ראש השב"כ נדב ארגמן אמר הבוקר (שלישי) בכנס הסייבר באוניברסיטת תל אביב כי "האקרים ברחבי העולם הפועלים לפגוע בישראל, חווים מעת לעת תקלות בלתי צפויות". הוא הוסיף כי "כפי שבעולם הממשי, אין אנו מסתפקים בהגנה פסיבית, אלא רודפים את אנשי הטרור במקומותיהם, כך גם בזירת הסייבר. אנו לומדים את דפוסי הפעולה של היריב, ויודעים להכות בו בהפתעה במגוון דרכים ושיטות".

ארגמן, פירט בהופעה נדירה מול התקשורת, כי "בשנה האחרונה, מתמודד שב"כ, יחד עם שותפיו בקהילת המודיעין וההגנה בסייבר, מול מגוון אתגרים בתחום זה - מאיומים ממעצמות, דרך איומים מצד ארגוני טרור, ועד להאקרים יחידים שפעלו מטעם עצמם. לצורך סיכול איומים אלה, מימשנו עשרות פעולות ומבצעים מתוחכמים ומוצלחים. ועדיין, לאור מאפייניו המתעתעים של הסייבר, ראוי שנישאר צנועים וזהירים לגבי יכולתנו לקבל תמונה הרמטית על הנעשה במרחב זה".

לדבריו, "בסייבר,'שילוביות' היא שם המשחק, ולא ניתן אחרת. אנו פועלים נגד יריבינו באמצעות 'קואליציית סייבר', הכוללת שיתופי פעולה עם צה"ל, המוסד, רשות הסייבר, משרד הביטחון ואחרים. שב"כ מקיים קשרי עבודה עם עמיתים מארגוני ביון בעולם, ונכון לסייע בידע ובניסיון שנצברו מול איומי הטרור שמולם מתמודדות כיום מדינות המערב".

נדב ארגמן ראש השב"כ בכנס באוניברסיטת תל אביב 27 ביוני 2017. מוטי מילרוד / "הארץ", מערכת וואלה! NEWS
"סוכלו פיגועים רבים". ארגמן/מערכת וואלה! NEWS, מוטי מילרוד / "הארץ"

הוא הוסיף כי "באמצעות מודיעין איכותי שהתקבל במערך הסייבר שלנו, כבר סוכלו פיגועים רבים. ההצלחה לאתר מפגע בודד מהווה אתגר עצום. למרות המורכבות הזאת שב"כ יחד עם שותפיו הצליח באמצעות התאמות טכנולוגיות, מודיעיניות ומבצעיות, מאז תחילת 2016 ועד היום, לאתר מבעוד מועד יותר מ-2,000 מפגעים בודדים פוטנציאלים. השיפורים הטכנולוגיים פורצי הדרך, יחד עם היכרות שטח ועבודה מבצעית, תרמו רבות להורדת רף הטרור ולהתמודדות מוצלחת של מדינת ישראל מול איום פיגועי הבודדים".

ארגמן סיפר כי שב"כ נמצא כעת בעיצומה של מהפכה ארגונית שתאגד את כל תחומי הטכנולוגיה והסייבר לזרוע אחת. "התוצאה היא אגרוף טכנולוגי חזק ומרוכז. עוצמת האגרוף הזה נובעת משילוב בין דיסציפלינות - תחומי הסייבר על כל גווניו, בצד תחומי הטכנולוגיה הקלאסית, שמתפתחים עם הארגון מיום היווסדו. מערך הסייבר והטכנולוגיה של שב"כ הוא סטארט-אפ בלתי פוסק".

ראש השב"כ חלק שבחים לעובדיו. "אנו מצליחים לבצע כל זאת רק בזכות ההון האנושי שלנו. כבר כעת, יותר מרבע מעובדי הארגון טכנולוגיים – האקרים, מתכנתים, מומחי הגנת סייבר, מהנדסי אלקטרוניקה ועוד. אנחנו שואפים לקלוט את ההאקרים הטובים ביותר, כחלק מההתמודדות עם אתגרי הסייבר אל מול מכלול היריבים, בדגש על מדינות ומעצמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully